تاریخچه وردپرس

خانه / آموزش وردپرس / تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزش وردپرس, مبانی طراحی وب سایت

تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت‌ و وبلاگ‎ها‎ به شمار می‎رود که به راحتی میتواند برای افرادی که حتی دانش کمی در زمینه طراحی سایت دارند مورد استفاده قرار گیرد.وردپرس به عنوان یکی از قوی ترین ابزارها در دنیای اینترنت و طراحی سایت محسوب می‎شود که به طراحان وب سایت اجازه میدهد تا وب سایت خود را به سادگی طراحی کنند. وردپرس یکی از محبوب ترین و برترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز و کاملا رایگان می باشد که بر پایه مجوز GPL می باشد و شما می توانید به وسیله آن طراحی سایت در کرج قدرتمندی انجام دهید.

وردپرس بر اساس زبان برنامه نویسی PHP و پایگاه داده MySQL توسعه داده شده است. این سیستم مدیریت محتوا با دارا بودن یک رابط کاربری ساده و قابل فهم ، کاربرانی را که با تکنولوژی های وب آشنایی ندارند ، نیز به راحتی قادر به استفاده از آن می کنند.

وردپرس در حال حاضر یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا برای وب سایت ها و وبلاگ ها در سراسر جهان است و بسیاری از وب سایت های معروف از آن استفاده می کنند.

تاریخچه وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا رایگان فوق پیشرفته برای طراحی سایت و بلاگ آموزشی، تجاری، علمی و حتی اداری هست که در ۲۷ می سال ۲۰۰۳ در پروژه موفق b2 شکل گرفت.سیستم b2/cafelog به عنوان اولین سیستمی است که در وبلاگ‌نویسی از آن استفاده می‎شد. این سیستم اولین بار، توسط اون مت مولنوگ برای انتشار عکس‌هایی در سفر به واشنگتن مورد استفاده قرار گرفت. وردپرس در سال 2003 با همکاری مت مولنوگ و مایک لیتل راه اندازی شد. این دو نفر تصمیم داشتن تا پروژه ای ایجاد کنند که توانایی آن فراتر از سیستم وبلاگ نویسی ساده باشد.

وردپرس را کریستیان اِسلِک دوست مت مولنوگ پیشنهاد داد و از همان روز اول وردپرس با سرعت خیره کننده ای به سوی معروف ترین و پر ابزار ترین سیستم مدیریت محتوا قدم گذاشت و در حال حاضر این سیستم پر طرفدارترین سیستم برای طراحی سایت در جهان می باشد.

اطلاعات کلی وردپرس :

نویسنده(های) اصلی وردپرس : مت مولنوگ،Ryan Boren، Donncha O Caoimh

انتشار ابتدایی : نخستین نسخه وردپر در ۲۷ مه ۲۰۰۳ منتشر شده است .

انتشار پایدار : پایدار ترین نسخه وردپرس ، ورژن ۴.۵.۳ بوده است .

انتشار پیش‌نمایش : ۴٫۶

وضعیت توسعه : فعال . یعنی هر کاربری میتواند وردپرس را توسعه دهد .

نوشته‌شده به : زبان برنامه نویسی پی‌اچ‌پی (PHP)

سیستم‌عامل : چندسکویی

سکو : پی‌اچ‌پی

موجود به زبان های: Afrikaans (af), Albanian (sq_AL) , Arabic – عربی (ar), Azeri – Azərbaycan , Bangla – Bengali (bn_BD), Basque – Euskara (eu), Belarusian – Беларуская – Biełaruskaja (be_BY), Bosnian – Bosanski (bs_BA), Bulgarian – Български (bg_BG), Catalan – Català (ca), Chinese – 中文 (zh_CN), China mainland (中国大陆) , Hong Kong (香港) (zh_HK), Taiwan (台灣) (zh_TW), Croatian – Hrvatski (hr), Welsh – Cymraeg (cy), Vietnamse – Tiếng Việt (vi), Welsh – Cymraeg (cy), Uzbek – O‘zbekcha (uz_UZ), Urdu – اردو، Uighur – ئۇیغۇرچه، Turkish – Türkçe (tr), Swedish – Svenska (sv_SE), Persian – فارسی، کوردی

سایت اصلی سازنده : wordpress.org

در مارس ۲۰۰۳، Global Multimedia Protocols Group تاسیس شد که در آن نخستین میکروفرمت‌ها نوشته شدندودر آپریل ۲۰۰۴، سرویس نام‌آشنای Ping-O-Matic تاسیس شد که درواقع سرویسی است که با استفاده از آن عملیات پینگ کردن انجام میشود و موتورهای جستجو را از بروز کردن طراحی سایت مطلع کرد.
در می ۲۰۰۴، رقیب سرسخت وردپرس که مووبل تایپ در آن زمان بود اعلام کرد که قیمت های سیستم تغییریافته و بسیاری از کاربران مووبل تایپ به دنبال نرم افزار جایگزین می گشتند که وردپرس گزینه ای عالی بود.
در اکتبر ۲۰۰۴، CNET  (توسعه دهنده اصلی وردپرس) یعنی مولنوگ را استخدام کرد تا برروی وردپرس کار کند و در اداره وبلاگ ها و رسانه های جدید به آنها کمک کند.
دسامبر ۲۰۰۴ مولنوگ bbPress را عرضه کرد، سیستمی که در طی چند روز تعطیلات آن را نوشته بود.
نسخه 1.5 وردپرس منتشر شد :
در فوریه ۲۰۰۵، نسخه ۱٫۵ وردپرس آماده شد که Strayhorn نام گرفت و ۹۰۰هزار بار دانلود شد!
در آوریل ۲۰۰۵، فردی متوجه شد که در سایت WordPress.org مقاله های زیادی به صورت مخفی وجود دارد که با تکنیک cloaking نوشته شده بود. درcloaking مدیریت سایت، کاری می‌کنه که نسخه‌ای از طراحی سایت در کرج که به عنکبوت‌های جستجو عرضه می‌شود متفاوت از چیزی باشد که به بازدیدکنندگان عادی نشان داده می‌شود. مولنوگ به همین خاطر مجبور شد که تمام مقالات را حذف کند.
در اکتبر ۲۰۰۵، مولنوگ از CNET جدا شد و طی چند روزی که گذشت Akismet رو معرفی کرد.درواقع سیستمی است که باعث میشود از کامنت ها و ترک بک های اسپمر ها جلوگیری شود.
در نوامبر ۲۰۰۵، وردپرس برای عموم مردم آزاد شد.

مشخصات کلی طراحی سایت کرج با وردپرس

نصب محلی
هسته قابل حمل
پشتیبانی از ساعت محلی
قابلیت gzip
سطح دسترسی
مشخصات کاربران
پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا
دارای کتابخانه پلاگین‌های وردپرس (رایگان)
دارای کتابخانه قالب‌های وردپرس (رایگان)
وردپرس شبکه
فهرست‌های آبشاری و کرکره‌ای
شخصی‌سازی قالب‌ها، ابزارک‌ها از پنل مدیریت
ارسال و مدیریت دیدگاه
راه اندازی تالار گفتگو
راه اندازی فروشگاه اینترنتی
ده‌ها مشخصه و ویژگی دیگر
سایت های قابل طراحی با وردپرس :
طراحی سایت شخصی 

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت دانشگاه ها و مدارس
طراحی سایت سایت های تجاری
طراحی سایت علمی
طراحی سایت خبری
طراحی سایت فروشگاهی و …

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 7 میانگین: 5]