الگوریتم پنگوئن

خانه / آموزشی / بهینه سازی سایت / الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در بهینه سازی سایت

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن نیز مانند پاندا یک اسم مستعار است که شرکت گوگل برای یکی از الگوریتم های خود انتخاب کرده است. و الگوریتم پنگوئن یک بازرس عالی است که وظیفه آن شناسایی وب سایت هایی است که از قوانین و راهنماهای Google برای بهینه سازی صفحات خود استفاده نمیکنند.

و به جای تولید کردن محتوای مناسب و با کیفیت برای جذب بازدید کننده از روش های غیرقانونی و ترفند برای گرفتن بازدید استفاده می کنند. این هم روشی برای جذب کردن بازدید کنندگان است.

اما روشی که در نهایت به ضرر طراحی سایت کرج خواهد بود. به این نوع تکنیک جعلی برای جذب ترافیک در اصطلاح Black Hat SEO گفته می شود.
وظیفه الگوریتم پنگوئن شناسایی وبرخورد با وب سایت هایی است که از تکنیکهای Black Hat SEO برای جذب کاربران استفاده می کنند.

وظیفه الگوریتم پنگوئن

این نوع وب سایت ها با روش های نامتعارف قصد دارند گوگل و نتایج جستجوی آن را فریب بدهند. مثلا در بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو یا همان فرآیند SEO معروف ، یکی از پارامتر های مهم برای موتورهای جستجو تعداد وب سایت هایی است.

که به وب سایت مورد نظر لینک داده اند که در اصطلاح فنی به آنها Backlink گفته می شود. برخی اوقات پیش می آید که به یکباره وب سایت های زیادی به وب سایت شخص مورد نظر لینک می دهند.

در صورتیکه وب سایت مورد نظر هیچ محتوایی برای ارائه ندارد و فقط Backlink به آن وارد شده است. اینگونه Backlink ها کاملا جعلی هستند و از وب سایت های نامرتبط فقط برای فریب دادن موتورهای جستجو ایجاد می شوند.

بعضا برخی از افرادی که در زمینه SEO کار می کنند در ازای ایجاد کردن این Backlink ها از شما پول دریافت می کنند. و این لینک های جعلی بی ارزش را برای وب سایت شما ایجاد می کنند.

گوگل برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مواردی الگوریتم پنگوئن خود را به دنیا معرفی کرد. این الگوریتم از سال 2012 در گوگل معرفی شد.

تاریخچه پیدایش الگوریتم پنگوئن

زمانیکه گوگل الگوریتم جدیدی را به وجود می آورد یا اینکه آنها را بروزرسانی می کند. به طور حتم کاملا اساسی بوده و هدف اساسی را دنبال میکند که این هدف همان ارائه بهتر و با کیفیت اطلاعات جستوجو شده توسط افراد است.

وب مسترها برای انجام فرآیند های بهینه سازی صفحات وب خود برای موتورهای جستجو یا همان SEO  از تکنیک هایی استفاده می کنند که می تواند رتبه بندی گوگل و حتی وب سایت های دیگر در اینترنت تحت تاثیر خود قرار دهد.

بنابراین امکان دارد در نتایجی که گوگل به شما در صفحات اول نمایش می دهد. به دلیل استفاده شدن از چنین تکنیک های SEO و نداشتن اطلاعات با کیفیت در وب سایت ، مطالب کیفیت لازم را نداشته باشند.

به مرور زمان آنقدر تعداد این وب سایت ها و Black Hat SEO که انجام می دهند زیاد می شود. که وب سایت های دارای محتوا و اطلاعات با کیفیت در این میان قربانی و به صفحات آخر گوگل سرازیر می شوند.

البته موتورهای جستجو هم بیکار نمی مانند. و الگوریتم هایی برای شناسایی این نوع وب سایت ها که ما آنها را Web Spammer می شناسیم ارائه می کند.

یک از این الگوریتم هاف الگوریتم پاندا است.

پاندا بصورت ویژه ای وظیفه تحلیل وب سایت ها برای تشخیص محتوای مفید و با کیفیت را برای گوگل بر عهده دارد. این الگوریتم برای وب سایت هایی که کاربرد تجارت الکترونیکی دارند حساسیت بیشتری نشان می دهد و به محتوای کیفی بسیار اهمیت می دهد.

یکی از معیارهای با کیفیت بودن مطالب تعداد لینک هایی است که از وب سایت های دیگر به این مطلب داده شده است. حالا فکر کنید که هر وب مستری می تواند محتوا را از وب سایت های دیگر کپی کند.

و به پاندا بگوید که محتوای دست اول و با کیفیت دارد. گوگل برای اینکه متوجه شود که لینک هایی که مطلب داده شده اند لینک های معتبری هستند یا جعلی و همچنین این لینک ها از وب سایت های مرتبط ایجاد شده اند یا خیر.

که بتواند درجه کیفیت مطلب را در نظر بگیرد الگوریتمی به نام پنگوئن را با کاربردی متفاوت از الگوریتم پاندا معرفی کرد. که وظیفه آن بررسی کردن وب سایت ها در خصوص لینک های ورودی به وب سایت از وب سایت های دیگر و تشخیص نامعتبر بودن این لینک ها است.

اگر پنگوئن تشخیص دهد که یک وب سایت دارای Backlink های غیرمجاز و بی هویت و البته نامعتبر است. وب سایت مورد نظر را در لیست Bad Profile خود قرار می دهد.

گوگل در الگوریتم پنگوئن خود موارد زیر را بررسی می کند :

  1. لینک هایی که از وب سایت ها یا وبلاگ های ضعیف و بی کیفیت به شما لینک شده اند.
  2. لینک هایی که از وب سایت ها یا وبلاگ های بی ارتباط به موضوع وب سایت شما به شما لینک شده اند.
  3. نیز لینک هایی که بصورت پولی و با پرداخت پول به یک سری وب سایت های مشخص ایجاد شده اند و به شما لینک داده اند.
  4. و لینک هایی که مبدا فرستنده آنها پر از کلمات کلیدی بی محتوا است و به شما لینک داده اند. ( Spam Website )
  5. و لینک هایی که در وب سایت شما به شدت به همدیگر و صفحات طراحی سایت در کرج خودتان لینک شده اند. ( Anchor Link های زیادی )

اولین نسخه ای که از الگوریتم پنگوئن معرفی شد

با حداقل امکانات و با عنوان پنگوئن 1 معرفی شد ، این الگوریتم از سال 2012 معرفی شدو نسخه 3 آن نیز در ایام اخیر معرفی شده است.قبل از سال 2012 تا 4 درصد جستجوهای زبان انگلیسی که در گوگل انجام می شد.

به دلیل استفاد وب مسترها از لینک های تقلبی و بی کیفیت بصورت اسپم انجام می شد و 4 درصد واقعا حجم زیادی از جستجوهای گوگل را در این حوزه تشکلی می داد. در هر بار ارائه شدن محصول جدید الگوریتم پنگوئن شاهد کاهش تعداد این وب سایت های اسپمر هستیم.

و در نسخه سوم پنگوئن گوگل ادعا کرده است که این درصد از چهار به یک کاهش یافته است و این یعنی بسیاری از وب سایت های متخلف توسط این الگوریتم شناسایی شده اند.

با ارائه نسخه های جدید از این الگوریتم در واقع درصد خطای آن پایین تر می آید. تکنیک های شناسایی آن پیشرفته تر می شود و از طرفی زبان هایی که این الگوریتم شناسایی می کند نیز بیشتر می شود.

وب سایت هایی که دارای محتوای مفید، دست اول و با کیفیت هستند. Backlink های قانونی ایجاد می کنند و طراحی سایت ها به ویژه طراحی سایت در کرج مرتبط با کسب و کار آنها به آنها لینک داده اند قطعا توسط پنگوئن شناسایی شده و مسلما در جستجوهای کوگل دارای بهبود در رتبه بندی و نمایش مطالب خواهند بود.

پس از نسخه 1.0 پنگوئن

گوگل در پنگوئن 2.0 برای اینکه دقیقتر بتواند وب سایت های اسپمر را شناسایی کند. علاوه بر اینکه صفحه Home Page وب سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار میداد. ، صفحات داخلی سایت را هم برای پیدا کردن فرآیند ها و تکنیک های اسپم تجزیه و تحلیل مینمود.

این موضوع باعث شد بسیاری از وب سایت های دیگر که گوگل را دور می زدند شناسایی شوند. سایت هایی هستند. که در انها Black Hat SEO بصورت رسمی آموزش داده می شوند و در این وب سایت ها مطالبی مشاهده می شد.

که در آنها گفته شده بود که الگوریتم پنگوئن 1.0 فقط صفحات Home Page وب سایت ها را برای لینک های ورودی تجزیه و تحلیل می کند. و این وب مسترهای متقلب برای صفحه اول خود Backlink های با کیفیت قرار می دادند.

و در عوض در تمامی صفحات داخلی وب سایت خود از Backlink های بی کیفیت و بی ارزش استفاده می کردند تا گوگل را فریب بدهند که پنگوئن 2.0 این موضوع را شناسایی و از گسترش آن جلوگیری کرد.

بیشتر سایت هایی که از چندین لینک برای اشاره کردن به یک Domain در صفحه اصلی خود استفاده میکردند تحت تاثیر منفی پنگوئن قرار گرفتند ، سایر تاثیراتی که الگوریتم پنگوئن بر روی نتایج پرس و جو های انجام شده اعمال کرد.

مربوط به وب سایت هایی مثل بازی های آنلاین ، وب سایت های مستهجن و برخی از وب سایت هایی که در انها بصورت فنی SEO انجام نشده بود. اعمال شد و اینگونه وب سایت ها با ارائه شدن الگوریتم پنگودن 2.0 به شدت در رتبه بندی نتایج گوگل دچار افت شدند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]