فوتر در طراحی سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / فوتر در طراحی سایت

فوتر در طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

فوتر در طراحی سایت

فوتر در طراحی سایت ، برخی از طراحان وب در طراحی سایت صفحات را از بالا به پایین طراحی میکنند. یعنی تمرکز خود را روی هدر، نوار کناری، و محتویات اصلی گذاشته و از وقت گذاشتن برای فوتر سرباز می زنند. با این حال سایتهایی هم وجود دارند. که طراحی فوتر آنها کاملا تخصصی و مناسب با اهداف وب سایت میباشد.موارد مهم فوتر در طراحی سایت به شرح زیر می باشد:

۱- قرار دادن نقشه سایت در فوتر

گاهی در طراحی سایت شیوه های جدیدی اعمال میشود بخصوص وقتی که طراحی سایت به صورت غیر معمول و خلاقانه باشد .

یکی از بهترین راه ها در طراحی سایت کرج برای جذب بازدید کنندگان سایت در حالی که به آخر صفحه سایت رسیده اند. این است که نقشه سایت را در فوتر قرار دهیم تا کاربران سایت را مشتاق به بازدید موارد دیگر در فوتر کنیم.

ارائه لینک تمامی محتویات وب سایت بصورت مختصر و سازمان یافته یک راه حل مفید برای علاقه مند کردن بازدیدکننده برای ادامه جستجو در سایت است. و قطعا جایی بهتر از فوتر برای اینکار وجود ندارد. بازدیدکنندگان دوست دارند محتوای متفاوتی ببینند.

پس وجود نقشه سایت با لینکهای مختلف میتواند نظر خیلی از آنها را به خود جلب کند. و همین امر باعث بالا رفتن تعداد دفعات بازدید سایت شما به ازای صفحات بازدید شده هر کاربر می شود. همچنین این موارد در طراحی سایت کرج شما میتواند فرصتی باشد برای پرداختن بیشتر به طراحی سایر بخشهای سایت.

فوتر در طراحی سایت۲- اطلاعات تماس

داشتن بخش اطلاعات تماس در فوتر یک روش فوق العاده برای گرفتن یک نتیجه خوب است

برخی افراد به طور ناخودآگاه برای ارتباط با شما به پایین صفحه سایت به دنبال اطلاعات تماس سایت میگردند در نتیجه حذف کردن اطلاعات تماس می تواند بسیار ناخوشایند باشد و زمانی که کاربر به راحتی نتواند لینک مورد نظرش را پیدا کند.

از ادامه کار ناامید شده و از طراحی سایت در کرج شما رضایت کافی را نخواهد داشت. پس اطلاعات تماس خود را بطور کامل و شفاف ارئه کنید همچنین اگر از خدمات پستی برای ارائه محصولات در سایت استفاده می کنید. حتما آدرس و کد پستی محل خود را نیز قید کنید.

۳- لینک های مهم

هدر و یا منو در طراحی سایت می تواند موضوعات را به دسته بندی های گوناگون تقسیم کرده باشد اما شما می توانید در فوترتعدادی از لینکهای منتخب و مهم خود را نیز بگذارید.

وقتی یک کاربر به پایین صفحه سایت می رسد ممکن است تصمیم به بیرون رفتن از سایت را بگیرد. اما اگر در فوتر چیز بخصوصی برای ترغیب او مثل لینک یک مقاله جالب یا یک خبر جدید داشته باشید فوتر سایت یکبار دیگر می تواند به عنوان آخرین تلاش برای جلب توجه کاربر به شما سرویس بدهد. بر خلاف نقشه سایت این روش لینک تمام صفحات موجود به کاربر را ارائه نمیدهد. بلکه فقط چند گزینه منتخب برای جلب توجه بیشتر به او پیشنهاد میدهد.

۴- سازماندهی لینکها

اگر شما تعداد زیادی لینک در فوتر خود قرار داده ایدپس حتما مدل Sitemap را برای خود انتخاب کرده اید. بهترین کار این است که آنها را به بخشهای مربوط به هم و هر بخش را در یک ستون قرار دهید. نکته مهم در سازماندهی لینکها در فوتر منظم نگه داشتن آنهاست بطوریکه کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بیابند.

۵- زیبا سازی Footer در طراحی سایت

اگر فقط چند لینک اصلی برای ارائه دارید شما میتوانید فوتری زیبا در طراحی سایت خود داشته باشید. استفاده از آیکون های بزرگ با طرحهای جذاب،با استفاده از اصول اولیه طراحی مثل استفاده از فضای خالی و تغییر کنتر است. میتواند نظر کاربر را به سایت جلب کند. این اصول را در طراحی سایت خود پیاده سازی کنید.

۶- در تعامل بودن

اغلب افراد در طراحی سایت یک لیست برای مطالب محبوب و همچنین بروزرسانی های اخیر در فوتر سایت خود دارند. بر خلاف دیگر گزینه ها این یک روش عالی برای پویا کردن سایت است بطوری که پیشنهاداتی هم برای جلب توجه افرادی که به پایین صفحه میرسند ارائه می شود.

۷- قرار دادن لینکهای وابسته و اعتبارات در فوتر

اگر نمی خواهید این لینکها را در سراسر محتویات مهمتر سایت خود پراکنده کنید. بهترین مکان برای قرار دادن لینک هایی مثل شرایط و ضوابط، حق کپی رایت، لینکهای وابسته، شرکا، خدمات مرتبط و هر چیز دیگری که بطور غیر مستقیم مربوط به ترویج شرکت شماست داخل فوتر است. این لینک ها شاید مهمتر از محتویات اصلی داخل سایت شما نباشد. اما برای سایت شما امری ضروری باشددر نتیجه آن را داخل فوتر قرار میدهیم.

۸- قرار دادن نوار جستجو

برخی مواقع کاربر شما نمیتواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کند در اینصورت فوتر یکی از مکان های مناسب برای قرار دادن نوار جستجو است. اینجا آخرین جایی است که بازدید کننده قبل از ترک کردن سایت به قصد جستجوی مطلب مورد نظر خود خواهد دید. پس کمک کردن به او برای پیدا کردن موضوع مورد علاقه اش میتواند بسیار مهم باشد.

فوتر سایت شما به هیچ وجه نباید یک مکان خسته کننده و تکراری باشد بلکه میتواند محلی زیبا و پرکاربرد در خدمت ترویج هر چه بیشتر وب سایت شما،محصولات شما، صفحات اجتماعی شما و… باشد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]