گوگل وبمستر چیست؟

خانه / آموزشی / بهینه سازی سایت / گوگل وبمستر چیست؟

گوگل وبمستر چیست؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در بهینه سازی سایت

گوگل وبمستر

ابزار گوگل وبمستر که به تازگی نام آن به کنسول جستجوی گوگل تغییر کرده است. در اصل گوگل وبمستر یک سرویس رایگان از شرکت گوگل است. که بعد از اینکه طراحی سایت شما به اتمام رسید به شما کمک می کند. که حضور وبسایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنید.

برای اینکه طراحی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل قید شود شما بطور قطع نیاز به عضویت درگوگل وبمستر ندارید. اما ثبت نام در گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل طراحی سایت در کرج شما را چگونه می بیند.

و برای بهینه سازی سایت بعد از طراحی سایت خود چه مواردی است که باید رعایت کنید.گوگل وب مستر یکی از قدرتمند ترین ابزارهای گوگل می باشد که با مانیتور کردن وب سایت به کسب و کارهاتان کمک شایانی می کند. که بهترین نتیجه را بعد از طراحی سایت کرج در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورید. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می توانید از ابزار گوگل وبمستر استفاده کنید.
با استفاده از ابزارگوگل وب مستر می توانید عملکرد سایت خود را بعد از اینکه طراحی سایت به اتمام رسید بررسی کنید.

مجموعه گوگل وب مستر

گوگل وبمستر مجموعه ای از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی مانند: میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده،  واژگان کلیدی ورودی سایت و … در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد. کاربردش در شرایط بحران است. که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات طراحی سایت خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی خواهد کرد.

و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم می سازد.
به طور کلی گوگل وبمستر برای دسترسی به اطلاعات اساسیه وبسایت است و از طریق آن نمی توان وب سایت های دیگر را مدیریت کرد

مواردی که با گوگل وبمستر می توانید بررسی کنید:

  • توسط گوگل وبمستر مطمئن خواهید شد که گوگل دسترسی لازم به وبسایت ما را دارد .
  • ارسال محتوای جدید و crawl شدن آن توسط گوگل و حذف مطالبی که نمی خواهید در نتایج گوگل نمایش داده شوند.
  • ایجاد و نمایش مطالبی که می خواهیم در صفحه نتایج گوگل بصورت گرافیکی دیده شوند.
  • مانیتور کردن و برطرف ساختن مشکلات امنیتی سایت اعم از بدافزار و اسپم
  • نگهداری از وبسایت با کمترین خطا برای کارایی بیشتر و بهتر آن در موتور جستجوی گوگل
  • یافتن عبارتی که بیشترین بازدید کننده را به سایت شما هدایت میکند.
  • قابل مشاهده بودن قیمت محصولات، اطلاعات تماس و یا رخدادهای سایت شما در نتایج گوگل
  • سایت هایی که به سایت ما لینک شده اند.
  • بهینه سازی طراحی سایت ریسپانسیو به نحو احسنت
  • لیست از لینک های شکسته سایت
  • اضافه کردن و بررسی نقشه سایت
  • ….

طراحی وبسایت

هر کسی که برای کسب و کار خود طراحی سایت انجام میدهد، چه طراحی سایت عمومی باشد چه طراحی سایت تخصصی، چه طراحی سایت مبتدی باشد چه طراحی سایت حرفه‌ای و… ابزار گوگل وبمستر میتواند به آن کمک کند.گوگل وبمستر مناسب برای صاحبان کسب و کار و نمایندگان ،متخصصان سئو و فروشندگان آنلاین ، مدیران سایت ، توسعه دهندگان وب و طراحان سایت است.

بیشترین نیاز شما در خصوص گوگل وبمستر آگاهی از آن است حتی اگر نمی دانید که چگونه از گوگل  وبمستر استفاده کنید.شاید شما فردی را که مسلط به گوگل وبمستر است برای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید. در این صورت میتوانید با آن فرد متخصص همکاری کرده تا اطمینان یابید که به همه گزارشات مربوط به طراحی سایت در کرج خود دسترسی و کنترل دارید.علاوه بر آن خیلی خوب است که تا آنجا که می توانید درباره کارایی طراحی سایت خود در نتایج جستجو بدانید تا بتوانید تصمیمات بزرگ کاری در باره طراحی سایت خود بگیرید.
حتی اشخاصی که در زمینه سئو یا بهینه سازی سایت اطلاعات اندکی هم دارند تاکنون دریافتند که ثبت سایت در  ابزار گوگل وبمستر بسیار حائز اهمیت است. این سرویس از سمت خود گوگل ارائه شده و با آدرس زیر قابل دسترسی می باشد:
https://www.google.com/webmasters/tools

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]