کش سایت چیست؟

خانه / آموزشی / بهینه سازی سایت / کش سایت چیست؟

کش سایت چیست؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در بهینه سازی سایت

کش سایت چیست

کش سایت چیست؟

کش سایت چیست ؟ در این مورد کش کردن در طراحی سایت یک مکان برای ذخیره سازی موقت اطلاعات سایت برای صفحات استاتیک است .به کش وب سایت ها Http Cache می گویند.

کش سایت به معنای ذخیره سازی موقت اطلاعاتی است که برای مدت محدودی نیاز به آن‌ها دارید. این کاربرد در بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌های وب رایج است.

برای ذخیره سازی موقت اطلاعات، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله: کش: کش شامل ذخیره سازی موقت اطلاعات در حافظه‌ی کامپیوتر یا سرور است که برای کاهش زمان لود صفحات و افزایش سرعت سرویس دهی به کار می‌رود. کش می‌تواند در سمت سرور یا کلاینت (مانند مرورگر) موجود باشد.

مرورگرهای وب: بسیاری از مرورگرهای وب، امکان ذخیره سازی موقت اطلاعات را در حافظه‌ی مرورگر را دارند. حافظه مرورگر وب (Browser Memory) مربوط به فضایی است که مرورگر وب برای ذخیره سازی اطلاعات در مرور وب استفاده می کند. این حافظه شامل اطلاعات مختلفی مانند کوکی ها، تاریخچه مرور، فرم های پر شده، اطلاعات فرمت شده به صورت آفلاین و سایر اطلاعات است.

اطلاعات ذخیره شده در حافظه مرورگر وب به صورت موقت است و پس از بستن مرورگر، این اطلاعات حذف می شوند. با این حال، برخی مرورگرها امکان ذخیره اطلاعات برای مدت طولانی تری در حافظه مرورگر را فراهم می کنند.

در طراحی سایت در کرج باعث می شود سرعت بارگذاری سایت بالا برود چون در محل ذخیره سازی اطلاعات، عکس ها و صفحات HTML ذخیره میگردد. به همین خاطر میزان درخواست اطلاعات به سرور کاهش میابد. که این امر روی سرعت سایت تاثیر می گذارد.

حافظه کش سایت مانند حافظه کش در کامپیوتر است .در طراحی سایت کرج و سرور نیز مانند حافظه رم می باشد در سایت ها وقتی کاربری وب سایتی را باز می کند به جای دریافت اطلاعات از سرور که با سرعت کمتری انجام میشود از کش سایت استفاده می کند.

تا در مدت زمان سریعتری سایت بارگذاری شود. سایت های بسیاری وجود دارند که بصورت روزانه بازدید زیادی دارند. اگر برای هر بار بازدید اطلاعات از سرور فراخوان شود ، سرعت بارگذاری وب سایت برای چند کاربر بسیار کند می شود.

ولیکن سایت ، کش داشته باشد نیازی نیست برای هر بازدید کاربران از سرور اطلاعات فراخوان کنند. وقتی کاربری اطلاعاتی را از سایت فراخوان کند اطلاعات خواسته شده در سیستم کش ذخیره می شود.

این اطلاعات در کش باقی میماند و وقتی کاربری دیگری آن اطلاعات را بخواهد دیگر از سرور فراخوانی نمی شود بلکه از کش درخواست می گردد.در نتیجه سرعت بارگذاری سایت افزایش می یابد.

کش در طراحی سایت چگونه کار میکند؟

سیستم کش در طراحی سایت در کرج بدین صورت عمل می کند که: اگر شخصی به یک وب سایت رجوع کند و درخواست اطلاعات کند ، مرورگر کاربر اطلاعات را به صورت HTTP Request از سرور درخواست می کند. و سرور بعد از پردازش اطلاعات درخواست شده آن را به صورت فایل HTML به مرورگر بر میگرداند. و کاربر میتواند سایت را ببیند. در صورتی که کاربری از قبل این اطلاعات را در خواست کرده باشد. آنها بر روی کش ذخیره می شوند و سرعت بارگذاری سایت بهبود مییابد. در صورتی که مطلب جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید امکان دارد که برای کاربر قابل نمایش نباشد در این صورت باید در تنظیمات پنل مدیریت وب سایت خود حافظه کش سایت را پاک کنید .

مزایای کش کردن در طراحی سایت

وقتی شما بر روی صفحات وب خود کش می گذارید درواقع حافظه ای برای اطلاعات آن اختصاص داده اید . که با استفاده از آن سرعت مرورگر و سرور افزایش می یابد .اگر هم در کد نویسی بهینه سازی کنید نمی توانید سرعت پردازش سرور را افزایش دهید ولی وقتی برای صفحات خود کش میگذارید این پردازش ها در فاصله نزدیک تری رد و بدل می شود و به همین دلیل سرعت بارگذاری سایت افزایش می یابد .از دیگر مزایای کش کردن این است که:به وسیله کش وب سایت شما می تواند ترافیک بازدید بیشتری را تحمل کند . به طوری که وقتی صدها کاربر از سایت شما بازدید می کنند بازدید آنها در سرعت سایت تاثیر زیادی نمی گذارد.

برای طراحی و ارتقاء محتوای سایت خود با مجموعه طراحی سایت منسیکس در کرج تماس بگیرید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]