طراحی سایت های تک زبانه یا چند زبانه

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی سایت های تک زبانه یا چند زبانه

طراحی سایت های تک زبانه یا چند زبانه

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه ، در بسیاری از کشور ها، طراحی سایت های دو یا چند زبانه بسیار اهمیت دارد. البته طراحی سایت کرج دو زبانه فقط مختص کشور یا قشر خاصی نیست. بلکه صاحبان تمام مشاغل می توانند با این روش کسب و کار خود را گسترش داده و به بازار های رقابتی بین المللی راه پیدا کنند. طراحی سایت دو زبانه بیشتر در کسب و کارها و کشورهایی رواج دارد. که به چند زبان مختلف فعالیت دارند.

نکات مهم برای طراحی سایت چند زبانه

  • نباید زبان ها را به شکل ترکیبی در صفحات وب سایت استفاده نکنید.
  • برای هر زبانی که در سایت مد نظر دارید صفحات و یا جایگاهی را طراحی کرده و به طور مشخص در دید کاربر قرار دهید.
  • برای هر زبان متا تگ ها را تعریف کرده تا به موتور های جستجو بفهمانید که چه زبان هایی در وب سایت شما وجود دارند.
  • و دادن لینک از یک زبان به زبان دیگر که به راحتی قابل دنبال کردن باشد.
  • صفحه ی ورود یا ایندکس را برای طراحی سایت در کرج خود در نظر بگیرید. در صفحه ی ورود حتما تمامی زبان ها را در اختیار کاربران قرار دهید تا حق انتخاب داشته باشند. حتما بین زبان های ارائه شده در وب سایت خود، ارتباط برقرار کنید تا کاربران بتوانند بین زبان های مختلف لینک داشته باشند.

در ادامه به مزایا و معایب هر یک اشاره می کنیم
سایت تک زبانه
مزایا:

  • طراحی ساده تر: زمان و هزینه کمتری برای طراحی و توسعه سایت لازم است.
  • بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو: با داشتن محتوای یک زبان، محتوای طراحی سایت در کرج شما را می توان بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بهینه سازی کرد.
  • تسهیل در مدیریت و بروزرسانی: با داشتن یک زبان، مدیریت و بروزرسانی محتوای سایت ساده تر می شود.
  • ارائه محتوای چند زبانه: با داشتن سایت چند زبانه، محتوای سایت شما به چندین زبان ارائه خواهد شد و در نتیجه، کاربرانی که به زبان های دیگر صحبت می کنند نیز می توانند با سایت شما ارتباط برقرار کنند.
  • افزایش مخاطبان: با داشتن سایت چند زبانه، مخاطبان بیشتری به سایت شما جذب خواهید کرد.
  • بالا بردن سطح اعتماد کاربران: ارائه محتوای چند زبانه به کاربران باعث میشود تا مخاطب به گستردگی مطلب شما پی ببرد و اعتماد بیشتری کند.

معایب:

عدم قابلیت ارائه محتوای چند زبانه: با داشتن سایت تک زبانه، نمی توانید محتوای سایت را به زبان های دیگر ارائه کنید و در نتیجه، کاربرانی که به زبان های دیگر صحبت می کنند نمی توانند به آسانی با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

روش های مختلف در طراحی سایت چند زبانه

• ایجاد فایل هایی برای زبان های جایگزین
• زیر دامنه های معادل
این دو روش می تواند روش مناسبی برای وجود زبان های دیگر در طراحی وب سایت باشد. ولی این روش ها دردسرهای خودشان را هم دارند. برای مثال: لازم است طراح همواره تمامی صفحات را به روز رسانی کرده و از این موضوع اطمینان حاصل کند. که هر صفحه متناسب با زبانی که دارد به روز شده است. بعد از طراحی سایت چند زبانه ،باید مطمئن باشید که در محل مناسبی قرار داده اید. برای اطمینان بیشتر میتوانید از گوگل وب مستر استفاده کنید.

موارد استفاده از طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه بیشتر در زمینه های طراحی سایت پزشکی ،طراحی سایت صنعتی، طراحی وب سایت شرکتی،طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت خبری، طراحی سایت های ریسپانسیو و … نیز کاربرد داشته و باعث معرفی و ارائه خدمات در سایر کشور ها و در عرصه ی بین المللی می شود.

استفاده از SubDomain (زیردامنه) در طراحی وبسایت دو زبانه و چند زبانه

این روش از مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی وب سایت دو زبانه و چند زبانه شناخته شده است. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند. یک سایت جداگانه در یک زیردامنه جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در این روش می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه ای برای هر زبان استفاده کرد. و یا یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها مورد استفاده قرار داد.

لینک کردن زبان های مختلف در طراحی وبسایت چند زبانه و دو زبانه

برای سادگی بازدیدکاربران سایت ،زبان های مختلف به کار برده شده در صفحات مختلف را به همدیگر لینک کرده و یک دسترسی سریع به زبان های دیگر فراهم کنید.

بهتر است منو ها و گزینه های انتخاب زبان به صورت جداگانه در یک قسمت خاصی از سایت قرار گیرند. و بازدیدکننده با توجه به نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب کند.

این که طراحی سایت به چه زبان هایی باشد بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما دارد. ولی اکثر سایت های چند زبانه به علت فراگیر و بین المللی بودن از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند. طراحی سایت انگلیسی ، طراحی وب سایت به زبان ترکی ،عربی و غیره به عبارتی گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایتتان آن ها را نیز داشته باشید. ترجمه صفحات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ترجمه باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه گرامری و املایی بوده و خواننده را به خود جذب کند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]