تاثیر سایدبار در طراحی سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / تاثیر سایدبار در طراحی سایت

تاثیر سایدبار در طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

سایدبار در طراحی سایت

سایدبار در طراحی سایت ، برخی در طراحی سایت به ساید بار توجه زیادی ندارند، غافل از اینکه بدانند سایدبار در طراحی سایت در کرج چه اهمیت ویژه ای دارد.

اهمیت سایدبار در یک طراحی سایت 

شاید اگر وب سایتی از نوار کناری استفاده ننماید، چیزی که ابتدا ذهن مارا مشغول میکند این است که این وب سایت کارایی خود را از دست داده است. ولی در بسیاری از موارد اینگونه  نیست. هرکس میتواند یک طراحی سایت کرج حرفه ای انجام دهد بدون اینکه سایدباری داشته باشد در حالی که سایت همچنان کاربردی و کاربر پسند میباشد و اطلاعات مورد نیاز یا تقاضای کاربر، در دسترس او می باشد.

در حقیقت در این نوع طراحی سایت، نوار کناری خلاقانه به جایی دیگر جایگزین می گردد که کارایی مناسب تری داشته باشد و یک گوشه همیشگی از سایت شما را در همه جا مشغول نکرده باشد.شاید بتوانیم موارد بسیاری را در نوار کناری جایگزین کنیم اما به این نکته توجه داشته باشید که این فضا، در حقیقت قسمتی از مطلبی که کاربر می خواند را مشغول می کند و باعث عدم توجه و تمرکز بر روی متن اصلی موجود در یک صفحه و یا قسمت مورد بازدید او می شود و امکان دارد این سایدبار مورد نیاز کاربر نباشد.

موارد استفاده از سایدبار در طراحی وبسایت

شاید یکی از پر کاربرد ترین موارد در سایدبار در طراحی وبسایت استفاده از فرم جستجو باشد، که بسیار پر کاربرد است یا مواردی مانند آخرین مطالب، مطالب پر کاربرد کاربران و دسته بندی های رایج در مطلب مورد علاقه کاربر چیزهایی است که معمولاً در ساید بارها میبینیم. بهترین جایی که می توانیم از دکمه های انتشار شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنیم نیز همین جا است.

اهمیت استفاده از سایدبار در طراحی سایت کرج

با تمام این موارد، بعضاً مواردی هستند که برای ما دیدن آن توسط مخاطب اولویت بیشتری نسبت به صفحه جاری که او در حال دیدن است دارد. غالبا مقاصد اقتصادی و ترویج بیشتر خرید و یا بازدید یک محصول یا تبلیغات است که اینگونه است و این موارد، توازن میان کاربر پسندی و کاربردی بودن نوار کناری را کمی دچار تغییر میکند. پس میتوان گفت که سایدبار در طراحی وبسایت هم میتواند مفید باشد هم کسل کننده! پس باید از استفاده آن در صفحه اول طراحی سایت در کرج اجتناب کرد و در صورت لزوم آن را بکار برد.

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]