نمایش زمان انتشار مطالب

خانه / آموزش وردپرس / نمایش زمان انتشار مطالب

نمایش زمان انتشار مطالب

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزش وردپرس

نمایش زمان انتشار مطالب

نمایش زمان انتشار مطالب ، قبل از اینکه افزونه ی Meks Time Ago را نصب نمایید. ابتدا یکی از نوشته های خود را در طراحی سایت کرج باز نمایید تاتغییرات را پس از انجام مراحل ذیل مشاهده فرمایید.

میبینید که تاریخ روز و ساعت روزی که آن نوشته را انتشار داده اید زیر نوشته ظاهر شده است. ما میخواهیم این زمان رو طوری نمایش دهد که چه مدت و چه زمانی از انتشار آن میگذرد. (مثال: 14 مارس تغییر یابد به یک روز قبل)

پس از نصب و فعال سازی افزونه یMeks Time Ago به بخش تنظیمات> همگانی در پیشخوان طراحی سایت وردپرسی مراجعه کرده. و به سمت پایین اسکرول نمایید تا مطابق تصویر زیر فیلدهای مربوط به این افزونه را شخصی سازی نمایید.

Apply “time ago” format to

در این بخش می‌توانید با فعال کردن تیک گزینه Data فقط زمان انتشار شده پست را بر اساس روز تعیین نمایید. اما اگر بخواهید تا مدت زمان گذشته شده از انتشار پست نیز بر اساس ساعت، و دقیقه نیز نمایش داده شود می‌بایست تیک گزینه Timee را نیز فعال نمایید. در صورت انتخاب یکی از گزینه‌ های موجود، مدت زمان گذشته شده برای انتشار پست بر اساس بخشی که فعال است نمایش داده خواهد شد.

Apply to posts not older than: در این بخش می‌توانید تعیین نماییدکه نحوه نمایش زمان پس از گذشت مقدار تعیین شده در فیلد که بر اساس دقیقه، ساعت، روز یا ماه می‌باشد فعال باشد. و در صورتی که بیش از این زمان بود با الگوی سابق زمان‌ها نمایش داده شوند.

Place “ago” word: در این بخش نیز می‌توانید تعیین نمایید تا فیلد زمان نمایش داده شده قبل یا بعد از زمان نمایش داده شود.

Rewrite “ago” word: و در نهایت در این بخش نیز می‌توانید کلمه دلخواه خود را برای نمایش تعیین نمایید. به صورت پیشفرض زمان نمایش داده شده در این افزونه با عبارت agoo نمایش داده خواهد شد. برای اینکه بتوانید عبارت دلخواه خود را نمایش دهید می‌توانید در این فیلد آن را وارد کنید.

کد نمایش زمان انتشار

اما برای اینکه این افزونه با هرنوع قالبی سازگار باشد لازم است تا توابع مورد نیاز در به ویژه طراحی سایت در کرج شما استفاده شده باشد. در صورتیکه افزونه به درستی کار نکرد افزونه WP-RelativeDate را نصب و فعال نمایید.

پس از نصب و فعال کردن این افزونه سعی می‌کند تا تاریخ زمان انتشار مطالب را جایگزین کرده و به صورت زمان گذشته نمایش دهد.

اما برای اینکه بخواهید بدون نیاز به افزونه و با استفاده از کدنویسی چنین قابلیتی را فراهم نماییدکافی‌است تا از کدها و توابع زیر استفاده نمایید.

ابتدا کدهای زیر را در فایل فانکشن (functions.php) قالب خود قرار دهید.

سپس فایل مربوط به نوشته مطالب خود را که معمولا single.php می‌باشد را باز کرده و تابع زیر را در مکان مناسبی از قالب خود قرار دهید.

بر روی ذخیره تغییرات کلیک کرده و تغییرات اعمال شده را مشاهده نمایید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]