موفقیت در بهینه سازی سایت

خانه / آموزشی / بازاریابی اینترنتی / موفقیت در بهینه سازی سایت

موفقیت در بهینه سازی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در بازاریابی اینترنتی

موفقیت در بهینه سازی سایت

موفقیت در بهینه سازی سایت – عرصه دیجیتال آنقدر در تغییر و تحول است که نمیشود چیزی را در این عرصه پیش بینی کرد. فرصتهای بازاریابی، بهینه سازی و طراحی سایت و کانالهای دیجیتال با سرعت نور تغییر میکنند و صنایع رو جا پشت پا می گذارند. کسانی که میخواهند جایگاه خودرا حفظ کنند روبه تبلیغات موقت میاورند مانند تبلیغات کلیکی، سئو، بازاریابی محتوا و اجتماعی

هیچ چیز جدیدی وجود ندارد

در کتاب هنرهای رزمی، نویسنده اهمیت استراتژی رو با این جمله نشان میدهد: استراتژی بدون تاکتیک کندترین روش پیروزیست و تاکتیک­ بدون استراتژی مثل سر و صدای قبل از پیروزیست.
استراتژی هر قدر هم که خوب باشد اگه ابزار یا برنامه ای برای اجرا نداشته باشید بی فایده است. بنابراین اگه بخواهید بدون داشتن یه استراتژی درست از روشهای بازاریابی (مثل تبلیغات کلیکی و سئو) استفاده کنید، متحمل صرف هزینه های سنگین میشوید و  نتایجی که انتظار داشتید درنهایت حاصل نمیشود.

باید روش خود را عوض کنیم. چون تحقیقات به وضوح نشان میدهد که موقعیت جغرافیایی عامل خیلی مهمیست، بهتر نیست به جای اینکه روی جذب مشتری از راه دور تمرکز کنیم، روی کسانی متمرکز شویم که فاصله ی نزدیکی با ما دارند.
در واقع این روش هم فرقی با روشهای قدیمی ندارد و حتی ممکن است از همان کانالها هم استفاده شود. فرق آن در محل مشتریهاست. در این روش، دید را از مشتریهایی که در فاصله زیادی از ما قرار دارند به سمت مشتریهای نزدیک­تر در سطح منطقه ای با رقابت کمتر بگردانیم. برای این کار میتوانیم با روشهای بازاریابی دیجیتال، سطح آگاهی نسبت به برند خود را توسعه بدهیم و اکثریت را نسبت به وجود خود باخبر کنیم.
اگه بخاطر بازاریابی طراحی سایت کرج دیجیتال و بازبینی اهداف نبود این تغییر تاکتیک بوجود نمیامد و همچنان  برای گوگل ادوردز هزینه می کردیم.

مدلهای برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال و روش شناسی آنها

تکنیکهای یادگیری دیجیتال موثری بوجود آمده است که میتوانید با توسل به آنها کار خود را در عرصه دیجیتال بهتر کنید. برای مثال چند نمونه را ذکر میکنم:

SOSTAC

این تاکتیک بازاریابی برای کسانی بوجود آمد که قصد داشتند برنامه بازاریابی دیجیتال خود را همه جانبه توسعه بدهند. هم در سطح تاکتیکی و هم برای خلق یه استراتژی فراگیر بکار گرفته بشود.
سُستاک، از حروف اول کلمات زیر گرفته شده است :
Situation Analysis: به معنی تحلیل موقعیت مکانی شما
Objectives: به معنی اهدافی که میخواهید به آن برسید
Strategy: به معنی روشهایی که میخواهید برای رسیدن به آن اهداف به کار بگیرید
Tactics: چطور میخواهید به آنجا برسید و برای این کار از چه کانالهایی استفاده میکنید
Actions: فرایندها، سیستمها، چک­ لیست­ها و دستورالعمل­ها
Control: معیارها و اندازه گیریهایی برای اطمینان از پیشرفت

بهینه سازی در طراحی سایت در کرج

RACE

این مدل هم مثل روش سستاک میتواند برای تعیین مراحلی که باید در سطح تاکتیکی طی شود و برای توسعه کل برنامه بکار گرفته شود.
قبل از بررسی عمیق تر این روش باید این نکته رو یادآوری کرد که RACE هم مثل سستاک حروف اول کلماتی هست که باید در این پروسه یک به یک انجام داد.

اما قبل از حرف R که نماینده Reach هست، یک مرحله به اسم Plan داریم که باید اول انجام شود اما چون نمیشد کلمه PRACE را تلفظ کرد، اسم این روش را RACE گذاشتند.
مراحل اجزای RACE عبارتند از:
Plan: مرحله برنامه ریزی – حالتی که باید به استراتژی، فرصتها و اقدامات نگاه کنید. باید موقعیت آنلاینتونو محکم کنید، شاخص مخاطب درست کنید، رقیب و بازار کارتان را بشناسید.
Reach: مرحله تحقیق – این مرحله همه رسانه های اجاره ای، رایگان و ملکی رو در بر میگیرد و میتواند کمک کند که محتوای طراحی سایت در کرج شما روی سایتهای مختلف، وبلاگهای مرتبط، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو در دسترس مردم قرار بگیرد.
Act: مرحله تصمیم گیری – در این قسمت از پروسه باید بازدیدکننده ها رو قانع کنید که با برند شما ارتباط برقرار کنند، مثلا برای خبرنامه ثبت نام کنند یا گزارشی رو دانلود کنند.
Convert: مرحله خرید – اینجاست که سفرخود را در کنار مشتری آغاز میکنید.
Engage: مرحله همراه سازی – تو این مرحله تبدیل اولیه صورت گرفته است و روابط بلند مدت رو با مشتری شکل میدهیم.

قضاوت در بهینه سازی سایت

اگه بخواهیم بین این دو روش یکی را انتخاب کنیم، روش RACE میتواند بعنوان شروع راه باشد. و براحتی برای کانالی مثل سئوی محلی قابل اجراست. از طرف دیگه SOSTAC وقت گیر است و منابع زیادی تا به نتیجه رسیدن نیاز دارد.

و به همین جهت ممکن است برای شرکتهای کوچیک که فقط میخواهند در سطح محل خود دیده بشوند زیاد مناسب نباشد. وقتی از کارهای کوچیک شروع کنید، میتوانید زودتر به نتایج خوبی دست پیدا کنید. و برنامه ها و معیارهای قابل درکی برای خودتون توسعه بدهید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]