مدیریت سئو در وب سایت

خانه / آموزشی / مدیریت سئو در وب سایت

مدیریت سئو در وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

مدیریت سئو

مدیریت سئو ،فرض کنید طراحی سایت خود را به تازگی تمام کرده اید. به تمامی دوستان و آشنایان خود اطلاع می دهید تا از وب سایت تان دیدن نمایند و همچنین صفحهء فیس بوک وب سایت تان را نیز like کنند.

حال دو هفته از این موضوع گذشته و ترافیک وب سایت شما متوقف شده است. و فقط تعدادی از دوستان و اعضای خانواده شما باقی مانده اند!

فکر می کنید در این شرایط چه کاری باید انجام دهید؟ باید در مورد نکات زیر تصمیم گیری نمایید: وب سایت شما چه قشری را مورد هدف قرار داده است؟ چگونه می خواهید به این مخاطبان دسترسی پیدا کنید؟ چه مقدار زمان و پول برای رسیدن به این هدف آماده کرده اید؟

اگر پاسخ هر یک از این سوالات را نمی دانید. لطفاً در مورد آنچه در حال انجام آن هستید صبر کرده و آن را متوقف نمایید. زمانی را برای پیدا کردن پاسخ در مورد این سوالات در نظر بگیرید.

در صورتی که نمی دانید چه بازاری را در اینترنت مورد هدف قرار داده اید. مطمئناً هیچ نقطه نظری برای شروع سئو در وب سایت تان نخواهید داشت.

هنگامی که تصمیم می گیرید که چه کسانی مخاطب طراحی سایت در کرج شما باشند. باید محصولات و خدمات خود را نیز در مقابل چشمان آنها قرار داده تا بتوانند بر روی آنها کلیک کنند. 

متن زیر توصیه هایی برای شروع بهینه سازی طراحی سایت در کرج شما و آنچه که بایدبرای آن انجام دهید می باشد.

1- ثبت وب سایت

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت تان را در تمامی موتورهای جستجو ثبت نمایید. عضویت webmaster در گوگل، یاهو و Bing برای وب سایت خود ایجاد نمایید. 

نقشه وب سایت تان را نیز برای تمامی موتورهای جستجو ارسال و ثبت نمایید. این کار را خیلی زود انجام دهید زیرا فهرست شدن (Index) در موتورهای جستجو نیاز به گذشت زمان داشته و نباید منتظر شوید. که کار طراحی سایت کرج شما کاملاً به پایان برسد.

2- کلمات کلیدی

سخت ترین قسمت سئو، تصمیم گیری و انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای استفاده در وب سایت می باشد. با وجود رقبای زیاد در اینترنت، انتخاب بهترین کلمه کلیدی با بالاترین درصد میزان موفقیت در وب سایت بسیار سخت می باشد.

سعی کنید به چگونگی شروع جستجوی محصولات تان در موتور جستجو فکر کنید. تمایل دارید که در موتور جستجوی گوگل با چه واژه های کلیدی جستجو شوید؟

  • تحلیل کلمات کلیدی: شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای طراحی وبسایت و بهینه‌سازی آن‌ها.

3- متا تگ

مطمئن شوید که متا تگ عنوان وب سایت شما با کلمات کلیدی و محتوای مطالب وب سایت تان مرتبط می باشد. هنگامی که افراد اقدام به جستجو می کنند اولین چیزی که گوگل مشاهده می کند. همین متا تگ عنوان می باشد. پس دقت بیشتری بر روی آن داشته باشید.

4- H1

تگ H1 مانند سرفصل ها و تیترها در روزنامه ها می باشد. این تگ ها ربات های جستجو را جذب می کنند.

و به آنها می گوید: ” به ما نگاه و توجه کنید” استفاده از یک کلمه کلیدی مرتبط در تگ H1 کمک زیادی به سئوی سایت شما خواهد کرد. تگ های H2، H3 و H4 نیز وجود دارد که می توانید از آنها هم استفاده نمایید.

5- مطالب و محتوا

باید اطمینان حاصل فرمایید که محتوای وب سایت شما اصل، منحصر به فرد، مرتبط و حاوی کلمات کلیدی مناسب می باشد. سعی کنید به طور منظم محتوای صفحهء اصلی وب سایت تان را تغییر دهید.

اگر نمی توانید هر روز در مورد محتوای جدید فکر کنید و یا واقعاً تغییر مطالب در مورد وب سایت شما صدق نمی کند، می توانید از (New feed) یا اخبار که به صورت روزانه تغییر و به روزرسانی می شود در وب سایت تان استفاده نمایید.

  • بهینه‌سازی محتوا: ساختاردهی صفحات وبسایت، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و محتوای صفحات.

6- بهینه‌سازی برای موبایل

اطمینان حاصل کنید از اینکه وبسایت به درستی بر روی دستگاه‌های موبایل نمایش داده می‌شود.

7- ارتباطات و تعاملات اجتماعی

فیس بوک، تویتر و بقیه شبکه های اجتماعی به بخشی از مدیریت سئو در وب سایت تبدیل شده اند. با وجود داشتن کاربران بسیار زیاد در سراسر دنیا، بهترین روش برای قرار گرفتن در معرض دید افراد و رفع نیازهای وب سایت شما می باشد.

بار دیگر باید بگوییم که می توانید برای ساخت صفحات وب سایت تان وقت بیشتری گذاشته و تلاش بیشتری نمایید. یک صفحهء فیس بوک خوب می تواند ترافیک سایت بسیار حجیمی برای شما ایجاد نماید. اما نمونهء ‌یک صفحهء فیس بوک بد هیچ ترافیکی برایتان ایجاد نخواهد کرد، حتی ممکن است تعدادی را نیز از دست بدهید!

8- استفاده از ابزارهای سئو

استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console برای پایش و بهینه‌سازی وبسایت.

7- تداوم و ایستادگی در سئو

اگر در ابتدای امر موفق نشدید، باید بدانید که مدیریت سئو یک شبه انجام نمی شود. شما نمی توانید امروز وب سایت تان را در موتور جستجوی گوگل ثبت کنید و انتظار داشته باشید که فردا وب سایت تان را در بالای لیست رنکینگ ببینید!

برای رسیدن به رتبهء یک رنکینگ گوگل باید زمان صرف کرده و تلاش نمایید. کار سئو ممکن است چند ماه طول بکشد؛ اگر هنوز چند هفته ای است که اقدام به بهینه سازی سایت تن کرده اید، دست از تلاش بر ندارید و احساس شکست نکنید.

  • رصد رتبه وبسایت: پایش و بررسی رتبه وبسایت در موتورهای جستجو برای آنالیز کردن روند پیشرفت.
  • به روزرسانی مداوم: پایش و به روزرسانی روش‌ها و تکنیک‌های سئو برای بهینه‌سازی وبسایت.

در نهایت باید بدانید که مهم ترین و اصلی ترین موضوع در سئو، محتوای وب سایت شماست. در یکی از تالارهای گفتگو در زمینه سئو جمله ای ارسال شده بود.

که می گفت: “در بنگاه های املاک و مستغلات همیشه می گویند مهمترین چیز مکان، مکان و مکان ملک می باشد. معادل آن که در زمینه سئو (بهینه سازی وب سایت) می توان گفت، محتوا، محتوا و محتوا می باشد”.

شناخت مخاطبین و مدیریت سئو

یکی دیگر از علت های موفق بودن در سئو طراحی سایت در کرج این است که شناخت خوبی از مخاطبین خود داشته باشید.شما باید تحقیقات بزرگی انجام دهید تا از نیاز کاربران خود مطلع باشید.

با صرف زمان اقدام به درک بازار هدف و پاسخ به سوالات زیر نمایید:

  • ایا محصولات یا خدمات من به نیازهای کاربران پاسخ می دهد؟
  • بازار هدف من از مشکلاتی با دیگر رقبای من برخوردار است؟
  •  مخاطبین هدف من دارای چه ویژگی های آماری می باشند؟
  • مخاطبین هدف من پس از ایجاد سوال یا نیازی برای خود سمت کدام پلتفرم حرکت میکنند؟

حتی اگر به واسطه تجربه، شناختی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید، باز هم لازم می باشد که به ارزیابی مجدد شناخت خود اقدام نمایید. چرا که مشتریان در طول زمان از تغییراتی برخوردار می شوند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]