طراحی وبسایت کاربر پسند

خانه / آموزشی / طراحی وبسایت کاربر پسند

طراحی وبسایت کاربر پسند

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

وبسایت کاربر پسند

وبسایت کاربر پسند ، طراحی وب سایت امروزه با افزایش اطلاعات و تکنولوژی و اهمیت فعالیت در فضای مجازی، از عوامل بسیار مهم موفقیت برای یک شرکت و یا  کسب و کار است. به خصوص اگر کار اصلی شرکت یا سازمان مربوطه فروش محصولات خود از طریق اینترنت باشد. در این صورت، اهمیت کاربر پسند بودن طراحی سایت ، چند برابر می شود.

در زیر به نکاتی در این زمینه اشاره شده است :

1. رابط کاربری آسان و مسیر یابی

رابط کاربری یکی از مهم ترین بحث های طراحی سایت کرج است. اگر وب سایت شما، رابط کاربری روان و آسان داشته باشد. کاربران وقت بیشتری را در سایت شما بوده و از بازدید  سایتتان لذت برده و احساس خوشحال کننده ای خواهند داشت.
مسیریابی سایت را باید به بهترین و آسان ترین شکل ممکن طراحی و پیاده سازی کنید. از کلمات آسان و قابل فهم و ساده مثل “خانه، درباره ما، تماس با ما و . . . ” بهره بگیرید.

زیرا نوار مسیریابی آسان به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند به آسانی از طریق نوار مسیریابی به صفحات مختلف سایت شما رفته و از اطلاعات مورد نیاز استفاده کنند.
همچنین در طراحی سایت در کرج خود نوار مسیریابی و منو ها را بصورت سازمان دهی شده نگاه دارید. اگر قصد استفاده  از لایه ها و دسته بندی های مختلف و جدا از هم را دارید. این وظیفه را به خوبی سازماندهی کنید تا کاربر بتواند  به راحتی آن ها را پیدا کند .

2. زمان لازم برای بارگذاری وبسایت

رضایتمندی کاربران سایت، ارتباط مستقیم با زمان بارگذاری سایت دارد. هر چه این زمان برای سایت کم تر باشد، رضایت کاربران بیشترو زیادتر خواهد بود و به جای اینکه از سایت به علت طولانی بودن زمان بارگذاری خارج شوند  به گشت و گذار داخل سایت ادامه خواهند داد و از آن لذت خواهند برد .
در سایت خود از قرار دادن عکس ها و  فایل های پر حجم فلش و سایر فایل های پر حجم جدا خودداری کنید و یا تعداد آنها را به حداقل برسانید. زمان بارگذاری سایت را با فشرده کردن فایل هایتان کم کنید.

3. خوانا بودن مطالب سایت

خوانا بودن مطالب در طراحی سایت به معنای این است که محتوای سایت به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران بتوانند با خواندن آن به راحتی مفهوم آن را درک کنند. محتوای خوانا، به معنای استفاده از عبارات و جملات ساده، استفاده از فونت و اندازه قابل خواندن، ترتیب مناسب مطالب و استفاده از عکس و تصاویر مناسب است.

یک سایت خوانا باید برای بازدیدکنندگان مناسب و قابل دسترس باشد. برای مثال، از فونت‌های مناسب، سایز مناسب متن، فاصله مناسب بین خطوط و پاراگراف‌ها، استفاده از عنوان‌های مناسب و ترتیب مناسب مطالب استفاده می شود. همچنین، استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب نیز می تواند به خوانایی محتوای سایت کمک کند.

متن هاو مطالبی که در سایت می گذارید باید به گونه ای بوده که کاربران و بازدیدکنندگان بتوانند بدون زحمت، سریع و راحت آنها را خوانده و درک کنند و به راحتی از آنها استفاده کنند . از فونت مناسب استفاده کنید تا کاربران از بازدید کردن از سایت شما راضی باشند .
نوع فونت و  ترکیب رنگ و فاصله گذاری از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید حتما رعایت شود. فونتی را که به آسانی قابل خواندن است انتخاب کنید .

4. استفاده آسان

نکته دیگری که در طراحی وب سایت بسیار حائز اهمیت و کلیدی می باشد، این است که سایتتان  را در دستگاه های مختلف و مرورگرهای متفاوت امتحان کنید. زیرا امروزه استفاده از تبلت ها رواج یافته و  تعداد زیادی از افراد از طریق تبلت ها و موبایل ها به مرور اینترنت می پردازند. پس طراحی سایت در کرج خود را طوری انجام دهید که در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف به خوبی کار کند. این کار بازدیدکنندگان سایت را  افزایش می دهد .

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]