دسته بندی: آموزشی

طراحی سایت تجارت الکترونیک کاربردی تر

طراحی سایت تجارت الکترونیک

طراحی سایت تجارت الکترونیک ، از آنجایی که در تجارت الکترونیک رقیبان به اندازه یک کلیک با شما فاصه دارند. رقابت بسیار تنگا تنگ می باشد. اگر مشتری سایت شما را نپسندد، برای خرید محصول مورد نظرش به سادگی به سراغ طراحی سایت دیگری می رود.

پس برای بدست آوردن مشتریان بیشتر و جلب توجه آنها، باید مطمئن شوید که وب سایت شما کاربردی و کاربر پسند می باشد. این که قیمت های شما بسیار پایین هستند یا بهترین محصولات را در فروشگاه خود دارید مهم نیست. چرا که اگر مشتریان در سایت شما سر در گم شوند، رسیدن به هدف مورد نظر (خرید محصول) دشوار خواهد شد.

قابلیت مفید و کاربردی بودن  یعنی  شما باید فرآیند خرید رابه آسانترین و سریع ترین شیوه ممکن طراحی کنید. در این مقاله ترفندهایی را بیان می کنیم که به شما امکان طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی، با کاربرد بیشتر دارید.

1.دکمه های Call To Action و Sign-up

از فرم های ثبت نام طولانی که چندین صفحه هستند اجتناب کنید. در یک سایت تجارت الکترونیک، در واقع شما نیازی به دانستن آدرس، شماره تلفن، شغل و سایر اطلاعات مشتری ندارید. یک ایمیل و رمز عبور تمام چیزی است که شما لازم دارید. به عبارت دیگر، هیچ وقت دکمه های call to action را به عنوان کمکی درایجاد نرخ تبدیل بالاتر و بهبود قابلیت استفاده، دست کم نگیرید.

مهم است که اندازه ، رنگ، فونت و موقعیت دکمه را در نظر بگیرید. دکمه باید با توجه به رنگش در پس زمینه طراحی سایت در کرج شما کاملا واضح باشد. علاوه بر این زبان های محلی نیز باید در نظر گرفته شوند، از ip برای تشخیص موقعیت مشتری و ارائه دکمه call to action مناسب بر اساس موقعیتش استفاده کنید.

2.خرید بدون ثبت نام

یکی از مواردی که خریداران آنلاین  از آن بسیار متنفرند، فرآیند طولانی و خسته کننده ثبت نام قبل از  انجام خرید نهایی است. اما اگر آنها امکان چک کردن محصولات بدون انجام ثبت نام را داشته باشند و پیشنهاد دهید در صورت تمایل برای دسترسی آسانتر در دفعه بعدی ثبت نام کنند. چه اتفاقی می افتد؟ این روش باعث افزایش فروش، جذب مشتری و کاهش صرف نظر از خرید می شود.

3.امکان جستجو

قابلیت جستجو به مشتریان برای یافتن مطلب مورد نظرشان کمک می کند. به این ترتیب خرید برایشان رضایت بخش تر و بدون خسته کنندگی می شود. چه کسی دوست دارد صرفا برای پیدا کردن مطلب مورد نظرش از یک صفحه به صفحه بعدی برود. و توضیحات هر محصولی که شما در فروشگاه آنلاین خود دارید را  بخواند؟

به سایت های تجارت الکترونیک اکیدا توصیه می شود. طیف گستره ای از محصولات را در فروشگاه خود داشته باشند. و اگر به صورت مرتبی دسته بندی شوند، فرآیند جستجو می تواند سریعتر باشد. و خریداران امکان پیدا کردن محصول مورد نظرشان را خواهند داشت.

4.Breadcrumb Navigation

هنگام سفارش دادن، مشتریان باید بدانند که در چه مرحله ای از فرآیند خرید هستند. چند مرحله را طی کرده اند و چند مرحله دیگر باقی مانده است. بدون breadcrumb navigation به احتمال زیاد مشتری خسته می شود. و فکر می کند فرآیند خرید برای همیشه طول می کشد. و در نتیجه خرید خود را در وسط راه لغو می کند.

به علاوه استفاده از Breadcrumb Navigation به مشتری امکان بازگشت به مرحله قبل و ویرایش هر اشتباهی را به جای شروع دوباره از اول یا انصراف از خرید  می دهد.

5. سبد خرید

هیچ طراحی سایت کرج تجارت الکترونیکی بدون مدیریت محتوا و امنیت اطلاعات شخصی کامل نیست. خریداران به هنگام خرید در سایت شما،  باید احساس امنیت کنند. بنابراین شما باید مطمئن شوید که سایت شما، سایتی معتبر همراه با امکان حفاظت از حریم شخصی مشتریان می باشد.

گواهینامه ای معتبر مانند Hacker Safe یا VerSign و گواهی SSL  به روز شده برای جلب اعتماد مشتریان بگیرید. و امنیت خرید بهتری ارائه دهید.

آیتم های مرتبط پیشنهاد دهید

Amazon.com به این صورت آیتم های مرتبط پیشنهاد می دهد، مثلا وقتی مشتری در حال خرید لپ تاپ است. مواردی مانند باتری ها ، لوازم جانبی و محصولات جانبی را پیشنهاد می دهد. به این ترتیب نه تنها در وقت مشتری صرفه جویی می شود، بلکه به افزایش درآمد و جذب مشتری در سایت تجارت الکترونیک شما کمک می شود.

هزینه های پنهان

مشتریان از اینکه در پایان خرید متوجه شوند، هزینه 2% بیشتر ازمقدار بیان شده، می باشد، متنفرند. مطمئن شوید که قیمت محصول، مالیات، هزینه های حمل و نقل و تخفیف را نوشته اید. بنابراین خریدار هزینه نهایی که باید پرداخت کند را می داند.

اگر  هزینه بالایی بدون توضیح برای مشتری نمایش دهید. به احتمال زیاد از خرید منصرف می شود و در حالت بدتر، اعتمادش نسبت به سایت شما از بین خواهد رفت.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]
مدیر سایت

منتشر شده توسط
مدیر سایت

آخرین مطالب

طراحی سایت سوفی کت

طراحی سایت سوفی کت توسط شرکت طراحی سایت منسیکس انجام گردیده است.فروشگاه انلاین سوفی کت در…

2 هفته قبل

طراحی سایت کنلیتا

طراحی سایت کنلیتا توسط شرکت طراحی سایت منسیکس انجام گردیده است.کَنِلیتا اولین تولید کننده ی…

3 ماه قبل

طراحی سایت آوالیان

دوره‌های کنکور ترکیه و آموزش زبان استانبولی را تحت نظارت دانشگاه قاضی‌ آنکارا با حضور…

4 ماه قبل

طراحی سایت کربن موتور

شرکت کربن موتور با تکیه بر آرمان‌های ۷، ۸، ۹ و ۱۲ توسعه‌ی پایدار بر…

4 ماه قبل

طراحی سایت پتیاک

طراحی سایت پتیاک با هدف ارائه خدمات حرفه ای اینترنت پر سرعت توسط شرکت طراحی…

6 ماه قبل

طراحی سایت تیوادیجی

طراحی سایت تیوادیجی با هدف عرضه کننده کالای دیجیتال توسط شرکت طراحی سایت منسیکس انجام…

7 ماه قبل