دیداس را میشناسید؟؟

خانه / آموزشی / دیداس را میشناسید؟؟

دیداس را میشناسید؟؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

.دیداس

دیداس :حمله ddos یا dos مخفف (denial of service attack) درواقع یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) آن به طوری که سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود.

حمله دیداس تلاش دارد  به طور موقت و یا به طور نامحدود اختلالی در خدمات یک میزبانی را به طور موقت یا نامحدود ایجاد کند. حمله های دیداس با انگیزه های متفاوت ممکن است توسط یک یا چند نفر و یا حتی گروهی از افراد انجام پذیرد.

سروری که مود حمله قرار دارد، معمولا خیلی کند و با وقفه بارگذاری میشود. البته این نشانه همیشه دلیل حمله دیداس نمی باشد زیرا این اتفاق به طور طبیعی نیز برای سرورها و طراحی سایت هایی با بازدید بالا ممکن است رخ دهد. یا کنترل این امر بستگی زیادی به قدرت سخت افزاری سرور و تنظیماتش دارد.

عاملین حملات دیداس به طور معمول طراحی سایت در کرج و یا خدمات میزبانی معروف مانند بانک ها، دروازه پرداخت کارت اعتباری، و حتی سرورهای با نام را هدف قرارمی دهند.
اینگونه حملات معمولا منجر به اضافه بار سرور میشود و مانع ارتباط کاربر با طراحی سایت در کرج مورد نظر میشود.

برای جلوگیری از حمله ddos چه باید کرد؟

واقعیت این امر این است که کنترل حمله های دیداس پس از وقوع کمی دشوارتر از پیشگیری از آن است. امروزه در سایتها و انجمن های زیادی به افراد آموزش شیوه های هک و ایجاد حمله های ddos داده می شود.

که این امر با افزایش شمار کاربران اینترنت رو به افزایش است. البته آسیب پذیری بیشتر به امنیت سرور باز می گردد تا به امنیت طراحی سایت کرج در مورد سرور می توان پس از اطمینان از حمله ddos، آی پی هایی را که بیشترین تقاضا را به سرور داشته اند و ناشناس هستند.

توسط فایروال ها بلاک و مسدود کرد، یا با نصب بسته های امنیتی خاص و به روزرسانی و ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری، آسیب پذیری سرور را کاست، آگاهی از روند عادی سرور نیز می تواند کمک بزرگی در این خصوص محسوب شود.

چرا که اگر مدیر یک سرور نسبت به عادی یا غیر عادی بودن ترافیکش، شناخت داشته باشد. به راحتی می تواند به وجود این نوع حمله ها پی ببرد. و آنها را رفع کند. بهترین راه این است که به محض مشکوک شدن به هاست خود این موضوع را اطلاع دهید. تا در زمانی کوتاه آنرا برطرف کرده و از نفوذ جلوگیری شود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]