موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی

موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

موتور جستجو

موتور جستجو ، وقتی كه یك موتور جستجو میخواهد فرآیند این طرح بازاریابی را با جستجوهای افراد در اینترنت هماهنگ و همراه كند باید مدام روندها و تعاملات دیگری را نیز برقرار كند و كلمات كلیدی، لینكها و عبارات راهنما را چك كند.

یكی از راههای موجود برای بازاریابی اینترنتی اینست كه از یك موتور جستجو كمك بگیرید، با آن قرارداد ببندید. و در ازای پرداخت مبلغی یك طرح بازاریابی را از او بخواهید. در ابتدا این طور به نظر میرسد كه كار ساده ایست و به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی انجام میشود. و باید هم اینطور باشد اما نیست.

موتور جستجو

موتور جستجو

وقتی كه مشتریان كارشان را دریافت میكنند. فقط محصول نهایی را میبینند كه تمیز، دقیق و شسته رفته است. شركت مذكور طرحی برای آنها نوشته كه با اشكال و نمودارهای حساب شده و دقیق تمامی مراحل جستجو را نشان داده و توصیه هایی كاربردی ارائه كرده است.

معمولاً این خلاصه هایی كه به دست مشتری میرسند. بر لزوم مداومت در یك جستجوی اینترنتی پویا و به روز شده تاكید میكنند. و اشاره دارند كه از لغات كلیدی و راهنما استفاده شود.

جستجوگران اینترنتی

و از لغات یا عباراتی كه كاربردی نداشته مراجعان و جستجوگران اینترنتی را گمراه میكنند، استفاده نشود. یكی از نكاتی كه در این میان پنهان میمانند این است كه فرآیندهای پشت پرده و زمانی كه برای انجام آنها لازمست و صرف میشود، نادیده گرفته میشود.

وقتی كه یك موتور جستجو میخواهد فرآیند این طرح بازاریابی را با جستجوهای افراد در اینترنت هماهنگ و همراه كند باید مدام روندها و تعاملات دیگری را نیز برقرار كند و كلمات كلیدی، لینكها و عبارات راهنما را چك كند.

یكی از متخصصان این امر میگوید : «كسانی كه در جریان خلق این بستههای بازاریابی اینترنتی قرار ندارند. و از چند و چون آن بی خبرند فكر میكنند كه كارما فقط اینست كه كلمات و عباراتی را تایپ میكنیم. و آن وقت ترافیك طراحی سایت آنها به جریان میافتد.»

هر موتور جستجویی برای خودش روش شناسی هایی دارد. واژهها و شرایط مخصوص به خود دارد و پروسه ها و رویكردهای اجرایش با بقیه متفاوت است.

در طی انجام تدوین یك طرح بازاریابی اینترنتی سفارشی مشتری، مسائل متعددی هست كه با آنها برخورد خواهید كرد:

▪ شما باید صرفنظر از درآمد و پتانسیل مالی مشتری سقف حداكثری برای مخارج انجام و اتمام پروژه این مشتری تعیین كنید.

▪ سیستمی كه در حال حاضر برای طراحی و تدوین طراحی سایت کرج ها از آن استفاده می كنید. پس از مدتی دیگر به این حال كنونی نخواهد ماند و مطابق با تغییرات سریع دنیای اینترنت، تغییر خواهد كرد.

▪ مشتریان میپرسند كه این توصیه ها و استراتژی هایی كه در طراحی سایت در کرج های تبلیغاتی آنها وجود دارد. به چه درد میخورد و اصلاً چطور بر بالا بردن توان كسب و كارشان تاثیر میگذارد. كارمندان شما هم به سادگی میگویند كه نمیدانند. حالا سوال اینست كه اگر موتور جستجو نتواند مشتری خود را راهنمایی كند، به درد میخورد یا نه؟

▪ وقتی كه میخواهید ابزار تبلیغاتی اینترنتی بسازید. باید با توجه به نوع كسب و كار متقاضی شاخصها و نشانگرهای متعددی از موتور جستجو را بررسی و چك كنید. بعضی از آنها كارهای تكراری انجام می دهند و بعضی هم برای برقراری ارتباطات و هدایت جستجوگران موثر و مفید نیستند.

مشكلات و دشواری سایت

تا به حال این مشكلات و دشواری هایی از این دست، در كارهای ما اختلال ایجاد نكرده اند. ولی ما به هر حال میخواهیم تمامی نیازهای مشتریان را برآورده كنیم. و البته هدف ما تامین انتظاراتی واقعبینانه است كه امكان تحقق آنها وجود دارد.

از این رو، باید قادر باشیم تمام توانایی هایمان را به مراجعان عرضه كنیم. ما سعی داریم برای تحقق این اهداف، تمامی فرآیندهای پشت پرده را تا حد ممكن در دست بگیریم و هزینه اضافه ای را نیز برای این كار منظور میكنیم.

شاید هیچ كس مقصر نباشد؛ نه ما و نه مشتریان. این تقصیر سرعت دیوانه وار پیشرفت فناوری های اطلاعاتیست كه اینگونه ما را جا می گذارد. هر روز كه میگذرد بر تعداد موتورهای جستجویی كه در خدمت این متقاضیان در میآیند اضافه میشود.

كه هر كدام نیز طوماری از فنآوری های گوناگون مدیریت داده ها و دریافت آگهی و پاسخگویی به آنها را به همراه می آورند. و این ها از تغییر و تحولاتی خبر می دهند.

كه تدریجاً در حال رشدند و به تدریج بر قابلیت های این استراتژی بازاریابی اینترنتی افزوده از مشكلات سر راه آن می كاهند. اما هیچ وقت نمیتوانیم بگوییم كه كارمان تمام شده است.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 7 میانگین: 5]