مشکلات محتوای تکراری در سایت

خانه / آموزشی / مشکلات محتوای تکراری در سایت

مشکلات محتوای تکراری در سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

محتوای تکراری در سایت

محتوای تکراری در سایت از موارد زیر ایجاد می شود:

  1. ارسال مطالب مشابه در صفحات و یا سایت‌های مختلف
  2. وجود دو یا چند دامنه برای یک سایت
  3. و همچنین از برنامه نویسی توسعه نیافته با قوانین سئو

1: برخی از مدیران سایت‌ برای گسترش طراحی سایت به ویژه طراحی سایت در کرج خود محتوا، مقالات و سایر اطلاعات را در سایت‌ های دیگر قرار می‌دهند. به عبارت دیگر از استراتژی‌های نادرست لینک ببلدینگ جهت افزایش back link استفاده می‌نمایند. بنابراین در این مورد ریشه اصلی مشکل کسانی هستند. که با استفاده از تکنیک‌هایی که با نام کلاه سیاه سئو شناخته می‌شود، سعی در گسترش سایت دارند.

2: توسط شرکت‌های که تمایل دارند چند دامنه داشته باشند به وجود می‌آید. به عنوان مثال example.com و example.co.uk دو دامین می‌باشند که هر دو آن‌ها یک محتوا را نمایش می‌دهد اما به دلیل عدم استفاده از ۳۰۱ Redirectt مشکل محتوای تکراری ایجاد می‌شود. درنتیجه در این مورد نیز صاحبان سایت‌ و شرکت‌های طراحی سایت عامل اصلی ایجاد محتوای تکراری هستند.

3:ریشه اصلی آن HTTP protocol می‌باشد زیرا نمی‌تواند یک روش استاندارد برای شناخت بهترین URL یک صفحه را معرفی کند. یعنی اینکه به یک صفحه با آدرس‌های متفاوت دسترسی داشته باشیم و در عین حال هیچ اطلاعاتی در رابطه با URL اصلی وجود ندارد.

به عنوان مثال:
  • http://example.com
  • http://www.Example.com
  • http://www.example.com
  • http://www.example.com/
  • http://www.example.com/index.html
  • http://www.example.com/index.htm
  • http://www.example.com/index.html?somevar=

تمام URL های بالا می‌توانند به یک صفحه هدایت شوند، اما HTTP protocol می‌بایست یکی را به عنوان بهترین آدرس انتخاب و بقیه آدرس‌ها را به همان صفحه هدایت نمایید به عبارت دیگر http://www.example.com و http://www.example.com/index.html هم می‌تواند طوری پیاده سازی شوند که به یک صفحه هدایت شوند و یا دو صفحه کاملاً مجزا داشته باشند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که فناوری‌ها و زبان‌های متفاوتی (Asp.Net, PHP) برای پیاده سازی وب سایت‌های داینامیک وجود دارد و توجه به اینکه که تکنولوژی‌های متفاوت ویژگی‌های متفاوتی را ساپورت می‌نمایند وضعیت را کاملا پیچیده می‌سازد.

حال این مشکلات را چگونه میتوان برطرف کرد؟

دررابطه با گزینه 1:راه حل ساده است. فقط کافیست از ارسال محتوای یکسان به منابع متعدد خودداری کنید و همیشه مطمئن شوید که از تکنیک‌های white hat سئو استفاده می‌کنید. رعایت این نکات در گرفتن لینک بیشتر و از همه مهم‌تر افزایش ترافیک طراحی سایت در کرج تأثیر می‌گذارد.

دررابطه با گزینه 2: در صورتیکه نیاز به ثبت چندین دامنه برای وب سایت خود دارید، ابتدا یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی انتخاب و بقیه دامنه‌های را با استفاده HTTP 301 Redirections تنظیم کنید.

دررابطه با گزینه 3: کمی پیچیده‌تر است زیرا موتورهای جستجو با تنظیم قوانین سعی دارند که اثرات محتوای تکراری را به حداقل برسانند.

آن‌ها از مجموعه قوانین که برای URL تنظیم شده، برای انتخاب بهترین نسخه استفاده می‌نمایند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ساختار لینک‌های خود را بررسی نمایید.

روی ساختار لینک‌هایتان کار کنید.

کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تمام لینک‌های سایتتان به بهترین URL هدایت می‌شوند. و موقعیتی وجود ندارد که دو لینک متفاوت به یک صفحه هدایت شوند.

مهم‌ترین چیزهای که شما باید در نظر بگیرید:

  • تمام پارامترهای کم اهمیت و اضافی را از URL حذف نمایید.
  • اگر وب سایت شما با درج عبارت www در نوار آدرس و در عین حال بدون درج آن نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، به طور حتم با مشکل مطالب تکراری روبرو خواهید شد، چرا که از دید موتورهای جستجو این دو آدرس، دو صفحه مجزا تلقی شده و به طور جداگانه ایندکس می‌شوند، البته برخی از آن‌ها نظیر گوگل تا حدودی قادر به تشخیص آدرس پیش فرض هستند. اما بهتر است یک آدرس را برگزینید و حالت دیگر را با ارسال کد HTTP 301، ریدایرکت کنید.
  • دسترسی به سایت با و بدون درج عباراتی چون index.php ،index.html ،index.asp و غیره در ایجاد محتوای تکراری تأثیر گذار است، فکر میکنید که موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که صفحه ایندکس یک سایت، همان صفحه اصلی آن است؟ خیر ، در برخی از سرورها ممکن است تنظیمات پیش فرض تغییر داده شود و صفحه اصلی طراحی سایت کرج با عبارتی دیگر تنظیم شده باشد؛ بنابراین فایل ایندکس الزاماً به معنی صفحه اصلی نیست، به همین دلیل موتورهای جستجو ممکن است آن را به صورت جداگانه ایندکس کند، درنتیجه بهتر است صفحه دوم را به صورت استاندارد ریدایرکت کرد.
  • URL هایتان را با استفاده از / به پایان برسانید.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]