قوانین بازاریابی الكترونیكی

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / قوانین بازاریابی الكترونیكی

قوانین بازاریابی الكترونیكی

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

قوانین بازاریابی الكترونیكی

قوانین بازاریابی الكترونیكی ، در عصر «كار حرفه ای و سرعت در انجام كار»، توجه به این نكته بسیار حائز اهمیت است. كه بازیگران، بایستی اصول، قواعد و قوانین بازی را نیز بخوبی بدانند.

متاسفانه در ایران، بسیاری از شركت ها و موسسات، بی آن كه به قواعد بازی توجه كنند. شروع به بازی می كنند…

اصول در اكثر موارد به جای معرفی، تبلیغ یا جا انداختن علامت تجاری «مشتری». باعث «بدنامی» و «ضد تبلیغ» محصول یا خدمات مشتری خود می شوند.

آنها بسادگی نمی دانند كه چگونه باید وارد گود «بازاریابی الكترونیكی» E-Marketing شد. بی آن كه مارك Spammer خورد. ارسال كنندگان نامه های الكترونیكی ناخواسته با این گونه اقدامات خود نه تنها مشكلی از مشكلات «مشتری» خود حل نمی كنند.

بلكه مشكلات بیشتری برایش فراهم می آورند. از دست دادن اعتبار و آبروی اینترنتی، روند رو به رشد طراحی سایت های اینترنتی ایرانی است. فقط به دلیل همان مشكل دیرینه است. كه آدم های بی تخصص، بی توجه و بی اطلاع از قواعد و قوانین بازی روی به این بازی پر حادثه و پرمخاطره آورده اند.

بازاریابی الكترونیكی

در ایالات متحده و در اكثر كشورهای اروپایی و حتی همین اخیراً در نزدیكی خودمان در دبی، برای معرفی. توضیح و آموزش هر یك از اصول، قواعد و قوانینی كه باید در «بازاریابی الكترونیكی» و خصوصاً «بازاریابی از طریق پست الكترونیك» توسط «بازاریاب» رعایت شود.

ساعت ها و گاه روزها سمینار و كارگاه های آموزش برگزار می شود. و تازه وارد ها و نوآمدگان و حتی «بازاریاب های الكترونیكی حرفه ای با سابقه» در آن جلسات و سمینار ها شركت می كنند.

تا اطلاعاتشان نسبت به آنچه كه بر روی اینترنت گاه به صورت لحظه ای در حال تحول و تكامل است. یعنی تمام آن جنبه های مربوط به «كار» بر روی اینترنت و «تجارت الكترونیكی» یا «دولت الكترونیكی» و نیز شیوه های نوین بازاریابی و تبلیغات اینترنتی – به روز و به هنگام شود.

آنگاه كه آنها در حال برگزاری و شركت در این سمینارها و جلسات هستند. در همین ایران خودمان، در برخی فروشندگان و مغازه های كامپیوتری در پاساژهایی آن چنانی و این چنینی.

لیست بلند بالای كاربران ایرانی

علناً سرگرم فروش برنامه های Hack و Crack و Email Harvester ها. و لیست بلند بالای كاربران ایرانی و خارجی اینترنتی هستند. كدامیك از مراجع قانونی، چنین مجوزهایی را برای این فروشگاه ها و حتی برخی شركت ها صادر كرده اند.

كه آنها می توانند به همین راحتی در این حوزه تخصصی و حساس فعالیت كنند. سوالی است كه معلوم نیست چه كسی به آن پاسخ خواهد داد.

آنگاه كه آنها در حال برگزاری و شركت در سمینارها و جلسات آشنایی با اصول و قواعد بازاریابی های درست و قانونمند اینترنتی هستند.

برخی بی خبران و ناآگاهان از قضایا با استفاده از برنامه های ارسال انبوه نامه های الكترونیكی. كاربران اینترنتی (چه ایرانی و چه خارجی) را هدف آماجی از نامه های تبلیغی خود قرار داده اند.

و تازه این طرف و آن طرف آگهی می زنند و صراحتاً اعلام می كنند. كه «بر روی اینترنت و با Email بازاریابی اینترنتی» می كنند.

نا آگاهی و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانین «بازاریابی اینترنتی» نه تنها خود این به اصطلاح «بازاریاب های قلابی اینترنتی». را در آینده ای نه چندان دور به زحمت و دردسر می اندازد. بلكه بیشتر و متاسفانه باعث «بی اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتریان (از همه جا بی خبر) آنها می شود.

مهمترین اصل در بازاریابی

از طریق پست الكترونیك یا Email Marketing آن است. كه ارسال كننده پیام های بازرگانی بایستی قبلاً از مخاطب «اجازه بگیرد».

یا به عبارت دیگر «مخاطب یا كاربر اینترنتی» خود دریافت «خبرنامه ها و نامه های تبلیغی» آن شركت ارسال كننده را با تنظیم و تكمیل فرم ها و طی مراحلی درخواست كرده باشد.

و این همان چیزی است كه كمتر شركت یا طراحی سایت در کرج تبلیغی اینترنتی زحمت رعایت آن را به خود داده است.

بی رویه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صریح و شفاف» از مخاطبین، شركت هایی به نام «تبلیغ اینترنتی» سیلی از نامه ها و خبرنامه های الكترونیكی خود را به سوی شركت ها و آدرس های اینترنتی كه در اختیار دارند.

(یا خریداری كرده اند) روانه می سازند. البته این موضوع، مساله ای نیست كه تنها در ایران رخ می دهد. اسپم كننده های بسیاری در سرتاسر دنیا سرگرم این كار هستند.

خبرنامه های تبلیغاتی

و خبرنامه های تبلیغاتی خود را به این سو و آن سو ارسال می كنند. اما این حركت در كل محكوم است. و شركت های معتبر، هیچگاه نامه یا خبرنامه ای را بدون «درخواست» و «اجازه» صریح و قاطع.

(در برخی موارد پس از حداقل دو بار تایید مخاطب). برای كسی (در اینجا كاربر اینترنتی كه دارای آدرس پست الكترونیكی است) ارسال نمی كنند.

بازاریابی از طریق پست الكترونیك مقوله ی جدیدی است. اصول، قواعد و قوانینی دارد. كه رعایت آنها امری ضروری و اجباری است. با رعایت آن اصول است. كه می توان موفق شد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]