فونت در طراحی سایت

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / فونت در طراحی سایت

فونت در طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

تاثیر فونت در طراحی سایت

فونت در طراحی سایت ، از عوامل مهم درجذابیت و زیبایی وب سایت ها، فونت استفاده شده در طراحی سایت می باشد. بنابراین تاثیر فونت در طراحی وبسایت مهم می باشد.

نوع فونت که با توجه به موضوع سایت و هم چنین نوع سلیقه و طراحی صاحب سایت تعیین می شوند. می تواند تاثیر بسزایی را در جذب مخاطبین و ماندگاریشان در سایت داشته باشد.

به هر میزان فونت با کلیات طراحی سایت هماهنگ تر و خوانا تر باشد. طرح را نیز شکیل تر می نماید و کاربران را نیز برای خواندن متون سایت راغب می سازد.

تاثیر فونت

 

چگونه بهترین فونت را برای طراحی وبسایت انتخاب نماییم

روشی موجود نمی باشد تا تمامی فونت های در دسترس را برای طراحان طراحی وبسایت بررسی بنمایم. روز به روز یک نوع فونت جدید برای استفاده کاربران نمایش داده می شود. تفاوتی ندارد که به چه میزان این فونت ها زیبا باشند یا نباشند. به هر حال احتمال این وجود دارد برای هر طراحی سایتی زیبا نباشد.

زمانی که می خواهید یک فونت عالی را انتخاب نمایید. لازم است به مولفه ها بسیاری نظر بنمایید. همانند: هدف طراحی سایت کرج، زمان لود، مطابقت .

انواع فونت، همانند هر کار دیگری، در طراحی سایت نباید بیش از سه گونه فونت استفاده نمود … مگر اینکه واقعا دلیل بهتری داشته باشید.

کنتراست را فراموش نفرمایید، فرقی ندارد که کدام گونه فونت را انتخاب کرده اید. اگر کنتراست کافی بین محتوا و پس زمینه وجود نداشته باشد. قابل خواندن بودن واژه ها هم ممکن نمی شود. مولفه هایی که با کنتراست مرتبط هستند دربردارنده رنگ ، سایز، وزن و فاصله است.

هماهنگی فونت ها در طراحی وبسایت را ببینید

موردی که تایپوگرافی و گرافیک طراحی وبسایت را مشکل می سازد این است که مرورگرها مدام در حال به روز رسانی و تغییر  هستند. شما پیوسته قصد دارید تا فونتی را در طراحی وبسایت انتخاب نمایید که با رابط های کاربری نوین سایت هم در دستگاه های همراه و هم دسک تاپ سازگاری داشته باشد. باید نمونه ها گوناگونی را در دستگاه ها امتحان نمایید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

در صورتیکه از یک گروه فونتی استفاده نمایید که مخصوص طراحی وبسایت است و یا از فونت های گوگل Google Fonts استفاده نمایید. احتمال بیشتری برای هماهنگی آن ها با طراحی سایت خود خواهید داشت.

به زمانی که فونت ها در طراحی وبسایت لود می شوند توجه بفرمایید

در صورتیکه فونت به سرعت در طراحی وبسایت لود نشود، به انتخاب فونت دیگر فکر نمایید.

مخاطبان برای سایت های و کم سرعت، صبر ندارند.

فرقی نمی نماید که چقدر فونت انتخابی شما زیبا باشد. بایست برای موثر واقع شدن، در سرعت بالاتری در طراحی سایت در کرج لود شود.

هنگامی که یک فونت را انتخاب می نمایید به سرعت لود آن هم نظر دقت فرمایید.

سپس قادر هستید به راه هایی فکر نمایید که زمان لود را به کمتر کند:

  • استفاده از کمترین فونت ها
  • برای هر گونه فونت، سبکی را که قصد دارید استفاده کنید را برگزینید.
  • زبانی را برگزینید که برای یک فونت معین دارای مخاطب پسندی باشد.
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]