طراحی سایت واکنش گرا

خانه / آموزشی / طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت واکنش گرا

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

سایت واکنش گرا

سایت واکنش گرا ،طراحی وب سایت واکنش گرا در واقع رویکرد مساعدی است. که طراح وب سایت را قادر ساخته تا بوسیله پیاده سازی وب سایت با انعطاف پذیری بالا، درمقابل تغییر دستگاه مورد استفاده کاربران واکنش نشان دهد.

طراحی واکنش گرا در واقع به معنی طراحی سایتی است که در برابر اندازه صفحه نمایش مختلف و انواع دستگاه ها و تلفن های همراه، واکنش نشان دهد و به خوبی نمایش داده شود. به عبارت دیگر، وب سایت واکنش گرا، یک سایت است که با توجه به ابعاد مختلف صفحه نمایش، محتوا و طرح آن را شخصی سازی می کند تا کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. برای طراحی سایت واکنش گرا، از تکنولوژی های مختلفی مانند HTML5، CSS3، JavaScript و بسیاری دیگر استفاده می شود. این تکنولوژی ها به طراحان وب سایت کمک می کنند تا طرح هایی را ایجاد کنند که با توجه به ابعاد مختلف صفحه نمایش، به خوبی نمایش داده شوند.

طراحی وب سایت واکنش گرا چیست؟

قبلا برای نشان دادن یک طراحی سایت مثلا در موبایل، یک برنامه نویسی جدا انجام می‌ دادند. در این طراحی، سرور بوسیله شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد.

که کاربردرحال حاضر سایت را با موبایل بازدید می کند. که او را به URL مخصوص موبایل سوق داده یا محتوای موبایل را در همان آدرس به او نمایش می داد.

در طراحی سایت در کرج واکنش گرا که به Responsive Web Design معروف است. ساختار لایه ‌های وب سایت به شکل شناور طراحی شده. و با کمک خاصیت Media در تگ Link با توجه به سایز صفحه، باعث میشود. تا CSS مربوطه بار گزاری شده که باعث تغییرعرض صفحه، سایز متن در ابعاد مختلف می‌ شود.

طراحی وبسایت واکنش گرا برای واکنش نشان دادن وبسایت نسبت به تغییر سایز دستگاه های مختلف مانند تبلت، لپ تاپ و موبایل و تلویزیون های هوشمند و تغییر رزولوشن ها استفاده میشود.

دلیل اهمیت طراحی وبسایتهای واکنش گرا:

• چون تمام اجزای داخل و خارج صفحه سایت، با توجه به شیوه بهینه سازی موتورهای جستجو درست در وسط صفحه قرار می گیرد. پس طراحی سایت کرج واکنش گرا در واقع سئو فرندلی است.
• این نوع طراحی کاربر پسند است. زیرا کاربر مطالب مورد استفاده اش را میتواند با دستگاههای مختلف در سایزهای مختلف چک کند.

رسپانسیو کردن سایت

اما در طراحی وبسایتهای واکنش گرا که بیشتر به همان Responsive Web Design مشهور است. ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود. و با کمک خاصیت Media در تگ Link با توجه به سایز صفحه، CSS مربوطه بار گزاری می‌شود. که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می‌شود.

به طور کلی میتوان گفت که طراحی وبسایت واکنش گرا یا رسپانسیو کردن وبسایت به منظور ایجاد اندازه های مختلف در تبلت ، موبایل های اندروید ،ios و سیستم های کامپیوتری می باشد. که به منظور عدم تغییر الگوریتم طراحی سایت در کرج می باشد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]