طراحی سایت – آیا مرورگرها باعث از بین رفتن وب سایت شما می شوند؟

خانه / آموزشی / طراحی سایت – آیا مرورگرها باعث از بین رفتن وب سایت شما می شوند؟

طراحی سایت – آیا مرورگرها باعث از بین رفتن وب سایت شما می شوند؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

مرورگر ها

مرورگر ها ، در اصل مرورگر های اینترنت به نوعی دستگاه ترجمه محسوب می شوند. در واقع گاهی کدهای HTML زشت و بد قیافه را به صفحه ای تبدیل می کنند. که برای کاربران قابل درک و تعامل باشد. اما چگونه پیغام شما در طراحی سایت ترجمه و تفسیر می شود؟ 

کدهای HTML مشابه می تواند به صورت های گوناگونی ترجمه شود. که بستگی به نوع سیستم عامل کاربران و مرورگرها و… دارد. Wal-Martجدیداً مرتکب اشتباهی شده است. که به دلیل وجود ترکیبی از متن و لینک های بد شکل و بد فرم، کاربران فایرفاکس را مسدود کرده است.

برای اطمینان حاصل فرمایید که شما هم همین اشتباه را مرتکب نخواهید شد. در اینجا چند نکته برای راهنمایی شما و قرار گرفتن در مسیر صحیح طراحی سایت در کرج ارائه شده است.

– مرورگرهای متفاوت

شاید نوع مرورگرهایی که کدهایی HTML را ترجمه و تبدیل می کنند عمده ترین تاثیر را در طراحی سایت شما خواهند گذاشت. با توجه به نوع سیستم عاملی که شما از آن استفاده می کنید، میزبان برای مرورگرها وجود دارد. 

در ژانویه سال 2007 سیستم آمارگیری W3Schools نشان داد. که محبوب ترین مرورگرها، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس به ترتیب 6/58 و 31 درصد از بازار را تصرف کرده اند.

مرورگرهای دیگر که دارای قابلیت های برجسته ای دارند شامل Mozilla،Safari و Opera می باشند. در حالی که کنسرسیوم شبکه جهانی وب استانداردها و معیارهای رسمی Html را منتشر کرده است. اما فضای قابل توجهی برای تفسیر این قوانین وجود دارد. 

علاوه براین برخی از مرورگرها ممکن است استانداردهای “Cutting edge” HTML را پشتیبانی نمایند. در حالی که مرورگرهای دیگر ممکن است این مزیت را نداشته باشند.

این تفاوت ها می تواند تاثیر چشم گیری در چگونگی نمایش یک صفحهء وب سایت داشته باشد. برای مثال می توانید به صفحهء داونلود ویدئوهای Wal-mart در فایرفاکس را بررسی کنید.

بهترین روش برای به حداقل رساندن این مشکلات توجه به میزان سازگاری مرورگر در هنگام ساخت وب سایت تان می باشد. 

از استفاده از پسوندهای HTMLاجتناب نمایید و مراقب تگ های Cutting-edge HTML که ممکن است هنوز توسط همه مرورگر ها پشتیبانی نشود نیز باشید.

– سیستم های عامل مختلف 

اکثر افراد فقط یک سیستم عامل بر روی کامپیوتر خود اجرا می کنند که اغلب تنها فرمتی است که افراد با آن آشنایی دارند. این امر می تواند اثبات یک اشتباه مهلک در طراحی وب سایت باشد.

همانطور که مرورگرهای مشابه بر روی سیستم های عامل مختلف یک صفحه از وب سایت را به گونه های متفاوتی نشان خواهد داد. برخی از این تفاوت های عمده عبارتند از : 

  • نوع فونت

در هنگام تنظیم ظاهر فونت هنگام طراحی سایت، آگاه باشید که در سیستم های عامل مختلف ممکن است همیشه فونت مورد نظر و در دسترس نباشد.

پس ایدهء خوبی است که برای اطمینان از نوع نمایش صفحات وب سایت خود چندین فونت مختلف ارائه نمایید تا آنچه در نظر دارید به نمایش درآید.

  • سایز فونت

سیستم های عامل مکینتاش به طور معمول فونت ها را در اندازه پیکسل های کوچکتر در کامپیوتر ارائه می کنند.

یک از راه ها برای اجتناب از این مشکل، استفاده از Cascading style sheets یا شیوه نامه های آبشاری به جای استفاده از تگ فونت می باشد که استفاده از خلاصه ای از آن اندازهء فونت را تعریف می نماید.

  • اینترنت اکسپلورر

نسخهء اینترنت اکسپلورر در سیستم Mac برای توسعه دهندگان ارائه شده، بنابراین تا حد زیادی از نسخه های مختلف در PC های مختلف وجود دارد. پس بسیار مهم است که هنگام ساخت سایت آن را در IE با هر دو نوع سیستم عامل بررسی نمایید.

– سایز های مختلف Screen

یکی دیگر از عمده عوامل موثر در ظاهر وب سایت شما، وضوح صفحه نمایش Screen resolution بازدیدکننده می باشد.

با توجه به آمار W3Schools شایع ترین اندازه صفحه نمایش 768×1024 که میزان استفاده از این سایز 58٪ می باشد. و البته این تعداد دارای نوسان نیز می باشد.

بدون استفاده از جدول تعریف شده، بخشی از وب سایت شما ممکن است کشیده تر (deform) شده. و یا برای تصاویر موجود در وب سایت تان مشکل ایجاد نموده و به قالب بندی آن آسیب بزند.

بهتر است طراحی وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که 800 پیکسل و یا کمتر داشته باشد. و سعی کنید تمامی مطالب و محتوای سایت خود را مانند یک جدول بزرگ تک ستونی درآورده و با بزرگترین صفحهء نمایش و وضوح بیشتر آن را بررسی نمایید.

در حال حاضر ممکن است بسیاری از شما به سیستم های عامل متفاوت و یا مرورگرهای مختلف دسترسی نداشته باشید. اما خبر خوب برای شما این است که دسترسی به کمک به صورت آنلاین وجود دارد.

یکی از بهترین خدمات آنلاین در وب سایت Browsershots.org وجود دارد. که تصاویری از صفحه وب سایت شما در مرورگرهای مختلف و سیستم های عامل متفاوت به شما نشان خواهد داد. این خدمات open source و رایگان می باشد. بنابراین برای بهبود طراحی سایت کرج خود می توانید از آن بهره مند شوید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]