طراحی سایت آموزش آنلاین LMS

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی سایت آموزش آنلاین LMS

طراحی سایت آموزش آنلاین LMS

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت آموزش آنلاین LMS

طراحی سایت آموزش آنلاین LMS ، در دنیای امروز که همه فعالیت ها به سمت مدرن شدن و ورود به دنیای مجازی حرکت می کنند طراحی سایت امری واجب است. شاید تا به حال به طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت شرکتی برخورد کرده باشید و یا بهتر بگم که اینطور وب سایت ها را شاید بیشتر دیده باشید اما فعالیت هایی هستند که سرعت زیادی در بروز شدن گرفته اند که از نمونه های آن می توان به دنیای آموزش اشاره کرد.

آموزش های مختلف درواقع آموزشگاه ها و موسسات آموزشی در آینده همه بصورت آموزش آنلاین تبدیل خواهند شد که در حال حاضر خیلی از این موسسات در این راستا پیشتاز هستند. به این گونه طراحی سایت که آموزش های مختلف در آن داده می شود آموزش آنلاین یا LMS) Learning management system)گفته میشود.

هر مجموعه نرم افزاری که برای بهبود شکل گیری فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام شود. را می توان در زمره Virtual learning قرار داد؛ اما LMS مخفف کلمات Learning Management System به معنای (سیستم مدیریت یادگیری) می باشد.طراحی سایت در کرج LMS در واقع نوعی نرم افزار مدیریت محتوای آموزشی است.

طراحی سایت آموزش آنلاین

در ابتدای فرآیند غیر حضوری کردن آموزش ها، استفاده از لوح های فشرده (CD و DVD و …) مرسوم شد. و شرکت های فعال در این حوزه، به سمت ایجاد محتویات ویدیویی، تصویری وانیمشین برای ارایه آموزش در قالب جدید رفتند
اگر چه این فرآیند ها در نوع خود بسیار موثر بود اما عدم ارتباط دو طرفه فراگیر و استاد باعث عدم تثبیت مطالب و نیز عدم تناسب قدرت فراگیری و سرعت پیشرفت روند آموزش می شد.
درنتیجه پیشرفت برنامه های آموزش از محتوای نمایشی محض به سمت نرم افزارهای با قابلیت ارتباط متقابل با مخاطب توانست تا حد زیادی این مسیر را بهبود بخشد.
اما عدم امکان به روز رسانی متوالی و لحظه ای، عدم دستیابی به نتایج فعالیت فراگیر و در کل نبود. مسیر مناسب برای رصد کردن فرآیند ها کماکان نقص سیستم آموزشی را در حالت غیر حضوری نشان می داد.
گسترش فضای آنلاین و اینترنت و بهبود سرعت ارتباط از این مسیر باعث شد. تا سیستم های آموزش مجازی به صورت آنلاین پا به عرصه وجود گذاشته و سامانه های تحت وب ایجاد شوند. در حال حاضر مجموعه فرآیند های آموزشی.

تحت عنوان طراحی سایت LMS در سه فضا پیگیری میشود:

  • آموزش
  • آزمون
  • کلاس

و همه این موارد به صورت آنلاین می باشد.
در حقیقت یادگیری اولیه در بخش آموزش به واسطه ارایه محتوای آموزشی چندگانه صورت می پذیرد. و در کلاس آنلاین که به صورت وبینار برگزار می شود. فرآیند یادگیری به واسطه ارتباط دو طرفه و پرسش و پاسخ های زنده تکمیل می شود.
طراحی سایت آموزش آنلاین نیز هم می تواند معیاری برای ارزیابی فراگیران تلقی شود. و هم به عنوان بخشی از فرآیند آموزش.  بنابراین امکان درج آزمون در میانه محتوای درسی می تواند یادگیری را کمال بخشد

مزایای طراحی سایت کرج آموزش آنلاین

استفاده از طراحی سایت آموزش آنلاین برای سیستم آموزشی مزایای زیادی خواهد داشت. با استفاده از ابزارهای نوین مثل طراحی سایت در کرج می‌توان سرعت و کیفیت آموزش را سرعت بخشیده و بهره وری بیشتری را داشته باشیم.
با طراحی سایت می‌توان آموزش آنلاین به روش‌های مختلف را آغاز کرد. این روش‌ها می‌توانند شامل تهیه ویدئوهای آموزشی و یا بارگذاری مطالب مختلف در سایت و یا حتی ارتباط مستقیم با کاربران و آموزش از طریق چت آنلاین باشند.
از مهمترین مزیت طراحی سایت آموزش آنلاین حذف موانع جغرافیایی و از بین بردن مشکلات موجود بر سر راه رفت و آمد هم استادان و هم دانشجویان می توان اشاره کرد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]