ساید بار در وردپرس

خانه / آموزش وردپرس / ساید بار در وردپرس

ساید بار در وردپرس

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزش وردپرس

ساید بار در وردپرس ، ساید بار چیست؟

ساید بار در وردپرس ،سایدبارها برای نمایش دادن محتوا در یک طراحی سایت در کرج وردپرس به غیر از محتوای اصلی به کار میروند. اگرچه به صورت کلی در حاشیه سمت چپ یا راست سایت (یا هر دو) نمایش داده میشن، و بر خلاف اسمشون، هیچ الزامی وجود نداره که سایدبارها عمودی باشن و مشاهده ی سایدبارها در Footer و یا حتی Header غیرمعمول نیست.

سایدبار هایی که شما در پنل ویجت خودتون مشاهده می کنید. (Appearance > Widgets) در فایل functions.php تم شما ایجاد شده اند. تم شما همچنین سایدبارهایی که از طریق عملکردها در قالب نمایش داده میشن رو هم کنترل میکنه. به طور کلی در هر صفحه یک یا چند سایدبار وجود داره که برای هر کاربری نمایش داده میشه. با این حال دیدن سایدبارهایی که فقط در صفحه اول نمایش داده میشن (مثل Twenty Twelve ) و یا دیدن یک قالب تمام عرض که هیچ سایدباری رو در حاشیه سمت چپ یا راست نمایش نمیده غیر معمول نیست.

محتوای سایدبارها توسط ویجت ها ایجاد میشن. در واقع بهتره که سایدبارها رو به عنوان “مناطق ایجاد شده توسط ویجت” بشناسیم. وردپرس با تعدادی ویجت پیش فرض مثل تقویم، پست های اخیر و متا همراهه و همچنین تعداد بیشماری پلاگین وجود داره که ویجت های اضافی رو تقریبا برای هر چیزی که فکر میکنید به سایت اضافه میکنه.

شما می توانید کد ویجت خودتون رو بنویسید

ویجت ها در پنل ویجت ها برای سایدبار ها تنظیم و اختصاصی شدند که استاتیک هستند. به این معنا است که بدون در نظر گرفتن صفحه ی درحال تولید یا کاربر درحال درخواست نمایش داده میشوند.

با توجه به این واقعیت که محتوای سایدبار به راحتی توسط کابران مجاز پیکربندی میشه، سایدبارها و ویجت ها ابزار های قدرتمندی برای کنترل خروجی یک طراحی سایت کرج بدون نیاز به متوسل شدن به برنامه نویسی هستند.

این ها برای یک طراحی سایت ساده بیشتر از حد کافی هستند. اما اگر شما یک طراحی سایت در کرج در حال رشد و اعضای زیاد دارید پس نیاز دارید که پتانسیل سایدبارها و ویجت ها رو یک گام بزرگ جلوتر ببرید.

افزونه های Content Aware Sidebars و  Dynamic Widgets

زمانی که شروع به اختصاص دادن ویجت ها به یک سایدبار می نمایید. بد نیست که کمی فراتر بروید و یک سایدبار بسیار بزرگتر از محتوای اصلی داشته باشید. مشکل اصلی زمانی است که برای تهیه تمام صفحات و تمام کاربران تلاش میکنیم.

میخواهیم دو پلاگین نصب کنیم که به شما برای حل این مشکلات کمک می کنند. و سایدبارها ویجت هایی با هردو هدف محتوای خروجی و بازدیدکننده ی درحال درخواست ایجاد کنیم.

Content Aware Sidebars

پلاگین Content Aware Sidebars به شما این امکان رو میدهد. که سایدبارهای متعددی بسازید و برای هرکدوم قوانینی تعیین کنید که زمان و چگونگی نمایش اونها رو کنترل کنه؛ این سایدبار میتونه جایگزین سایدبار پیش فرض بشه و یا با اون ادغام شود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]