رمز موفقیت گوگل

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / رمز موفقیت گوگل

رمز موفقیت گوگل

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

رمز موفقیت سایت

رمز موفقیت سایت ، كسب هر موفقیتی در صنعت دیجیتال، مدیون مدیران خلاقی است. كه راه و رسم بازی در فرآیندهای كسب و كار دیجیتالی را به خوبی یاد گرفته و برای اجرای آن در قالب سیاست های دراز مدت خود، هزینه و تلاش اثر بخش می كنند.

از مهم ترین عوامل موفقیت یك سازمان دیجیتالی كه می تواند مصداق هایی مانند پورتال های وب داشته باشد. استفاده از مدیرانی با اشل فكری و چشم انداز جهانی كارا تلقی می شود. و سیر تكاملی سازمان های موفق و برتر عصر اینترنت نیز چنین گواهی می كند.

اریك اشمیت، مدیرعامل گوگل، یكی از آن افرادی است. كه در پایه ریزی مقدمات مزیت رقابتی گوگل در سال های اخیر نقش بنیادین ایفا كرده است. وی رهبری سازمانی را بر عهده دارد.

كه به گفته كارشناسان صنعت دیجیتال، شركت تحت امرش در عرض چند سال، بیشترین حجم نوآوری و اثر بخشی در سیلیكون ولی را به خود اختصاص داده است.

دكتر اریك اشمیت(Erick Schmidt) در اوت ۲۰۰۱ – شهریور ۱۳۸۰ – یعنی بعد از پنج ماه از ملحق شدن او به اعضای هیات مدیره، به عنوان رئیس اجرایی انتخاب شد. همچنین اشمیت رئیس هیات مدیره شركت Novell است.

ساخت سایت

كه به عنوان شخص مركزی و تصمیم گیر در مدیریت و توسعه این شركت به حساب می آید. اشمیت از شركت Sun Microsystems به شركت Novell در سال ۱۹۹۷ پیوست. ایشان در Sun سمت رئیس تكنولوژی را داشتند.

اشمیت دارای دكترای كامپیوتر و دیپلم عالی مهندسی برق از دانشگاه California در Berkeley است. ایشان لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه Princeton دریافت كرده است.

رهبر آلمانی گوگل، در اولین روزهای سال ۲۰۰۶ میلادی، با ارسال مقاله ای به مجله Newsweek، شاخص های موفقیت گوگل را تحت عنوان ۱۰ قانون طلایی Ten Golden Rules معرفی كرد.

برای آگاهی خوانندگان محترم به ویژه آن دسته از وب مسترهای طراحی سایت های فارسی كه می خواهند درباره متغیرهای غیرآی تی وار در موفقیت كسب و كار دیجیتالی خود پی ببرند.

خلاصه ای از این مقاله كه در نشانی www.msnbc.msn.com/id/۱۰۲۹۶۱۷۷/site/newsweek منتشر شده است. ارائه می شود. رمز موفقیت طراحی سایت در کرج .

۱- كمیته استخدام:

اشمیت معتقد است كه یكی از دلایل موفقیت طراحی سایت در کرج گوگل، استخدام افراد و انجام فرآیند انتخاب و استخدام آنها در قالب یك كمیته استخدام است. این كمیته مدار فیدبك مثبتی را خلق می كند. كه محور انتخاب برترین افراد برای كسب برترین اهداف می شود.

۲- ارائه نیازها:

برآورده كردن نیازهای اولیه كارمندان مثل خشك شویی، كافی شاپ، حمل و نقل آسان، شستن خودرو كارمندان و مسائل دست دومی از این قبیل، منجر به افزایش كارایی و فكر كارمندان برای انجام كارهای اصلی آنها می شود.

۳- كار تیمی:

اشمیت صراحتاً اعلام می كند كه هر پروژه ای كه در گوگل طرح و اجرا می شود. نتیجه یك كار تیمی است. همه افراد تیم، خود را مسئول و عامل موفقیت آن می دانند. و تك محوری در اجرای پروژه ها به هیچ وجه مطرح نیست.

۴- هماهنگی آسان:

چون فرهنگ كار تیمی در گوگل حاكم است. اصل مهم هماهنگی میان افراد و سلسله مراتب با استفاده سیستم عصبی دیجیتالی مستقر در گوگل (به قول بیل گیتس)، به راحتی به وقوع می پیوندد.

۵- ابزارها مال كارمندان است:

اشمیت می گوید كه كارمندان گوگل، به شدت از ابزارهایی كه گوگل در اختیار آنها می گذارد. به خوبی استفاده می كنند. استفاده جامع و صحیح از ابزارها و تست فرآیندها و محصولات قبل از عرضه به بازار، عامل طلایی موفقیت نرم افزارهایی مثل Gmail بوده است.

۶- تشویق خلاقیت:

اشمیت مانند دیگر رهبران و بازیگران بزرگ عصر دیجیتال، تشویق خلاقیت و نوآوری را كلید اول برتری گوگل در صنعت دیجیتال می داند. تشویق كارمندان به خلاق بودن و انداختن نظرات خود در صندوق پیشنهادات، هم چنان عامل موفقیت زایی برای گوگل بوده است.

۷- مدیر انبوه ساز:

اشمیت نقش مدیران صنعت دیجیتال را نقشی انبوه ساز از نظرات و ایده ها و نه نقش دیكتاتورمآب می داند.

۸- فضای آرام:

ایجاد فضایی آرام و احترام آمیز بین كارمندان و عملكردهای كاری، نقش مهم مدیران در چنین صنایعی است. كه می تواند بسیار تنش زا و در عین حال، چالشی باشد.

۹- آنالیز ایده ها:

مدیرانی كه ایده ها را آنالیز كمی و كیفی می كنند. بهترین ایده ها را انتخاب و عملی می كنند. این قانون طلایی در ساختار سازمانی گوگل است.

۱۰- اثربخشی ارتباطات:

اشمیت می گوید هر جمعه مدیران ارشد گوگل دور هم جمع می شوند. و در جلسه ای آزاد، بر روی ارتقای اثر بخشی كار كارمندان و رویه های عملكردی، بحث و تبادل نظر می كنند. تا به قولی، بیشتر stay in touch با یكدیگر باشند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]