راهنمای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / راهنمای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

راهنمای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

راهنمای بهینه سازی سایت

راهنمای بهینه سازی سایت ، ( این متن توسط گوگل جهت راهنمای وب مستر ها تهیه گردید است). این متن در ابتدا تلاشی بود برای کمک به گروه های داخلئ گوگل، اما ما فکر کردیم که این برای  سازندگان سایتی که موضوع بهینه سازی موتورهای جست وجو برایشان جدید است.

و دوست دارند که تعامل طراحی سایت هایشان را با کاربران و موتورهای جست و جو ارتقا بدهند. نیز مفید خواهد بود. هر چند این راهنما هر رازی را درمورد بالا بردن خودکار رنک سایت شما هنگام جست و جو در گوگل (متأسفانه) نمی گوید.

متعاقباّ بهترین تمرین ها در زیر آورده شده تا خزیدن در موتورهای جست و جو، شاخص دار کردن و فهمیدن متن هایتان را راحت تر می کند.

بهینه سازی موتورهای جست و جو اغلب در مورد اصلاح کردن قسمت های مختلف طراحی سایت در کرج شما می باشد. وقتی این مطلب انحصاری بشود، این تغییرات مثل پیشرفت های افزایشی می شود.

اما زمانی که با بهینه سازی های دیگر ترکیب می شود. می تواند تأثیر چشم گیری روی عملکرد و تجربه ی کاربر سایت شما در جست و جوهای بنیادی داشته باشد. در حال حاضر شما با بسیاری از موضوعات این راهنما (کتاب راهنما) آشنا هستید.

به خاطر این که این موضوعات اجزاء اصلی هر صفحه ای هستند. اما در عین حال ممکن است شما نتوانید همه ی این موضوعات را به خوبی استفاده کنید.

اگرچه عنوان این کتابچه راهنما شامل کلمه ی “موتور جست و جو” می باشد.

اما ما نمی خواهیم بگوییم که شما باید تصمیمات بهینه سازی خود را در ابتدا روی این که چه چیزی برای بینندگان سایت شما بهتر است قرار دهید.

آن ها مشتریان اصلی شما هستند. و دارند از موتورهای جست و جو استفاده می کنند که کار شما را پیدا کنند. تمرکز کردن خیلی زیاد روی پیچش (تغییرات) خاص تا به رتبه بندی بنیادی از موتورهای جست و جو دست بیابیم.

ممکن است نتایج دلخواه را برای ما نداشته باشد. بهینه سازی موتورهای جست و جو درمورد این که طراحی سایت در کرج شما در زمان جست و جو بهترین دید را داشته باشد. (بهتر به چشم بیاید). (بهترین قدم را به جلو بردارد).

اما مصرف کننده های (مشتریان) اصلی شما کاربران شما هستند نه موتورهای جست و جو.
سایت شما ممکن است کوچک تر یا بزرگ تر از نمونه های ما باشد و متن های وسیعی (زیادی) راپیشنهاد بدهد اما موضوعات بهینه سازی که ما در زیر درموردشان بحث می کنیم.

باید یرای برای هر سایتی با هر اندازه ای و نوعی به کار برده شود. ما امیدواریم که کتاب راهنمای ما به شما ایده های تازه ای بدهد درمورد این که چگونه سایت خود را پیشرفت بدهید. و همین طور دوست داریم که سئوالات شما را بشنویم و همچنین داستان موفقیت آمیزی در انجمن های سازندگان سایت در گوگل.

جدول مطالب

عناوین دقیق و منحصر به فرد برای صفحه ایجاد کنید
از “توضیحات” استفاده کنید
هایتان را پیشرفت دهید URL ساختار
سایت خود را برای ردیابی شدن آسان کنید (در دسترس باشید)
بهینه سازی متن
سرویس دها و کیفیت متن را پیشنهاد دهید
متن پشتیبانی بهتری بنویسید
استفاده از عکس ها را بهینه سازی کنید
برچسب های سرفصل را به طور مناسب استفاده کنید
استفاده مؤثر کنید robots.txt از متن
برای لینک ها آگاه باشیدrel=”nofollow” از
برای گوشی های موبایل SEO
گوگل را به سایت های موبایل متوجه سازید
کاربران موبایل را به طور دقیق راهنمایی کنید
آنالیزها و ارتقا
در مسیر درست وب سایتان را ارتقا دهید.

از ابزار مجانی سازندگان وب سایت استفاده نمایید

یک نمونه ممکن است به توضیحات ما کمک کند، بنابراین ما یک وب سایت ساختگی ایجاد کرده ایم تا در میان کتابچه راهنما باشد.

برای هر موضوعی ما جزئیات بیشتری و کافی در مورد طراحی سایت کرج اضافه کردیم. تا نشان دهیم نکته مورد نظر پوشانده نشده (توضیح داده شده).اینجا (در زیر) مقداری اطلاعات زمینه در مورد سایت که استفاده خواهیم کرد آورده شده:

  • بهینه سازی موتورهای جست و جو تنها بر جست و جوهای بنیادی تأثید می گذارد.
  • عناوین صفحه را با استفاده از برچسب های عنوان نشان دهید
  • یک برچسب عنوان هم ب کابران و هم به موتورهای جست و جو می گوید که چه موضوعاتی از یک صفحه ی خاص وجود دارد. برچسب “عنوان” باید بین برچسب “سرفصل” متنhtml  قرار بگیرد.
  • به طور ایده آل شما باید یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه ای روی سایتتان ایجاد کنید.

اگر متن شما در نتایج جست و جوی صفحه ظاهر شود. متن برچسب عنوان معمولا در خط اول نتایج جست و جو ظاهر می شود. (اگر شما با قسمت های مختلف نتایج جست و جوی گوگل ناآشنا هستید.

ممکن است بخواهید که فیلم تشریح نتایج جست و جو به وسیله ی مهندس matt cutts را چک کنید. و این صفحه ی نمودار نتایج جست و جوی گوگل کمک کننده را) کلماتی که داخل عنوان هستند. اگر در پرسش های کاربران ظاهر شود به صورت پررنگ شده(bold)  می آیند.

عنوان برای صفحه اصلی می تواند اسم وب سایت شما را لیست کند. و می تواند شامل اطلاعات محلی مثل موقعیت فیزیکی تجارت و شاید یک مقدار کمی از پیشنهادات و متمرکزات اصلی باشد. راهنمای بهینه سازی سایت.

یک کاربر جست و جو را شکل می دهد. یک صفحه ی مربوط (عنوان آن برای متن صفحه منحصر به فرد است). روی سایت ما به عنوان نتیجه ظاهر می شود.

به طور دقیق متن صفحه را توضیح دهید

یک عنوان مؤثر انتخاب کنید که با عنوان متن ارتباط داشته باشد.
انتخاب کردن عنوانی که هیچ ربطی به متن داخل صفحه ندارد
استفاده از عناوین مبهم مثل “Untitled” و “New Page 1”

برچسب عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه ایجاد کنید

هرکدام از صفحات شما باید به طور ایده آل یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد که به گوگل کمک می کند که بداند چگونه صفحه ای از صفحات دیگر در سایت شما مجزا باشد.
اجتناب ها:
•    یک عنوان تک در سراسر سایت خود یا در همه ی صفحات استفاده کنید

از خلاصه استفاده کنید، اما در عناوین تشریحی (طولانی)

عناوین می توانند هم کوتاه و هم حاوی اطلاعات مفید باشند. اگر عنوان خیلی طولانی باشد گوگل فط مقداری از آن را در نتایج جست و جو نشان خواهد داد.
اجتناب ها:
•    استفاده از عناوین خیلی طولانی که به کاربران کمک نمی کنند.
•    اضافه کردن کلمات کلیدی در عنوان که لازم نیستند.
شکل:عناوین صفحه یک جنبه ی مهم از بهینه سازی موتورهای جست و جو هستند.

 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]