بهینه سازی سایت و تگ عنوان سایت

خانه / آموزشی / بهینه سازی سایت و تگ عنوان سایت

بهینه سازی سایت و تگ عنوان سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

تگ عنوان سایت

تگ عنوان سایت ، یکی از مهم ترین کارهایی که بهینه سازی سایت روی صفحات انجام می دهد تگ عنوان سایت ( title tag ) می باشد.

<title </title

تگ meta می تواند محبوبیت خوبی در موتور های جستجو داشته باشد.

تگ عنوانی که بهینه شده است قطعا فایده دارد:

1 –  رتبه بندی ( ranking ) در موتور های جستجو را بالا می برد.

2 – اگر کاربری که کلمه کلیدی مورد نظرش را جستجو کرده با عنوان طراحی سایت شما یا بخشی از آن مشابه باشد. در نتایج جستجو لینک و عنوان سایت شما نمایش داده میشود. و به این ترتیب تعداد کلیک برای سایت شما افزایش می یابد.

3 – به موتور جستجو  کمک می کند تا تفاوتی قائل شود بین صفحات مشابه به هم.

Title یکسان و مشابه صفحات :

عنوان مطلب در طراحی سایت یکی از عوامل مهم برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان است. این عنوان باید شامل کلیدواژه‌های مهم صفحه باشد و به صورت جذاب و مختصر باشد. همچنین، باید به کاربران نشان دهد که صفحه درباره چه موضوعی است. در واقع، این عنوان می‌تواند اولین نقطه تماس با کاربر باشد و باید باعث جذب توجه او شود. برای نوشتن عنوان مطلب در صفحات وب، باید از کلیدواژه‌های مهم صفحه استفاده کرد و عنوانی جذاب و مختصر با ایده‌آل 60 تا 70 کاراکتر داشت.

تعداد زیادی از طراحان و برنامه نویسان وب از Title های یکسان در تمامی صفحات خود استفاده میکنند. نتیجه ای که از این حرکت بدست می آید این است که در نظر موتورهای جستجو تمامی صفحات طراحی وب دارای یک موضوع مشابه هستند. و این اشتباهی بسیار بزرگ در طراحی سایت در کرج است.

برای جلوگیری از پیش آمدن این مشکل سعی کنید از موضوعات هر صفحه در Title همان صفحه استفاده کنید. تا در سرچ موتورهای جستجو نتیجه بهتری داشته باشید. اگر دوست دارید نام طراحی سایت کرج شما در Title همه صفحات باشد از ترکیب نام وب سایت و موضوع  آن صفحه استفاده کنید.

مسئله ای که بعضی ها به آن توجه ندارند. و پیش می آید این است که از کلمات کلیدی در عنوان صفحه استفاده نمی کنند. و یا بر عکس استفاده زیاد از کلمات کلیدی تا جایی که برای کاربران به شکل یک اسپمر شناخته می شوند. در بخش<title> یا آن را با اطلاعات بی ارزش پر می کنند. و یا اینکه آن را با کلمات کلیدی برای SEO انباشته می کنند.

در ضمن عنوان نباید طولانی تر از 70 کاراکتر باشد یا خیلی کوتاه و مختصر باشد. گرچه عنوان کوتاه می تواند جذاب باشد ولی بهترین مکان که می توان صفحه وبسایت خود را به مردم و موتورهای جستجوی معرفی کرد عنوان است. پس بهتر است از آن استفاده ببریم.

از گذاشتن و قرار دادن کلماتی مانند صفحه اصلی یا صفحه نخست در title صفحات بپرهیزید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]