اهمیت طراحی سایت واکنش گرا در آینده

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / اهمیت طراحی سایت واکنش گرا در آینده

اهمیت طراحی سایت واکنش گرا در آینده

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت واکنشگرا

طراحی سایت واکنشگرا ، در سال های اخیر اینکه طراحی سایت بدون حالت ریسپانسیو انجام پذیرد غیر قابل تصور است. اصطلاح ریسپانسیو یا همان واکنش گرا در بین طراحان سایت به گونه ای رواج پیدا کرده است که دیگر کسی از اصطلاح:طراحی سایت واکنش گرا استفاده نمی کند. و فقط میگویند :طراحی سایت  که در حال حاضر هردوی آنها به یک معنی هستند. در حقیقت طراحی سایت Responsive دیگر از یک گزینه انتخابی به یک گزینه پیش فرض برای طراحی وب سایت تبدیل شده است.

عقاید مختلفی در خصوص انتخاب تکنیک های طراحی سایت Responsive وجود دارد. بسیاری ادعا میکنند که سایت آنها واکنش گرا است که درواقع اینگونه نیست، یا به صورت سطحی و تنها در انتخاب عرض وب سایت است که متناسب با صفحه نمایش تغییر پیدا می کنند ولی به طور کلی حرف از طراحی سایت واکنش گرا همه جا وجود دارد.

طراحی سایت ریسپانسیو

برای اینکه بدانیم که طراحی سایت واسط کاربری Responsive به کجا خواهد رفت، باید بدانیم که این سبک از کجا آمده است.

ظهور طراحی وب سایت واکنش گرا با گسترش استفاده از وب موبایل پدیدار شد. حتی در بدو ورود وب موبایلی، بسیاری از مقاله های طراحی سایت به این نکته میپرداختند که طراحی سایت واکنشگرا بهتر است یا طراحی جداگانه موبایلی باید طراحی شود اما با گسترش و تنوع ایجاد شده در ابعاد صفحات نمایش گجتهای همراه، استفاده از طراحی سایت واکنش گرا به یک امر بدیهی تبدیل شد و حتی برای طراحی سایت در کرج جداگانه نیز در حال حاضر از تکنیک های واکنش گرایی استفاده می شود.

بیشتر تحلیل گران بر این باورند که وب موبایلی به سرعت به 50 درصد از ترافیک بازدید وب سایت ها دست پیدا خواهد کرد. با این رشد طراحی سایت واکنش گرا به یک اصل اقتصادی نیز تبدیل می شود. چون ما می توانیم برای این تعداد از ابعاد صفحات نمایش، صدها سایت را طراحی کنیم. که البته زمان و هزینه آن بسیار بالا خواهد بود!!! و یا میتوانیم طراحی سایت واکنش گرا را انتخاب نماییم. این است که میگوییم طراحی وب سایت واکنش گرا تنها راه زنده ماندن وب است. مخصوصاً در آینده. البته باید بگویم که ما تا اینجا میدانیم که طراحی سایت ریسپانسیو یک نیاز است. اما باید متذکر شوم که طراحی وب سایت Responsive هم مانند بسیاری دیگر از طراحی ها برای بقا و پاسخگویی به نیازهای جدید همواره در حال به روزرسانی خواهد بود.

طراحی سایت ریسپپانسیو برای دستگاه های پوشیدنی یا Wearables

ساعت اپل اولین وسیله هوشمند پوشیدنی نیست، حتی اولین ساعت هوشمند نیز نیست ولی این یک دستگاه برای شهرت بخشیدن به دستگاه های پوشیدنی خواهد بود و در ذهن مردم آن را به عنوان بهترین پوشیدنی اسم خواهند برد.

طراحی های رابط کاربری برای چنین نمایشگرهای کوچکی، چه ساعت و چه سایر دستگاه ها، همیشه چالش هایی داشته و دارد. حال میتوانید با حفظ تمام المان های صفحه به گونه ای از طراحی بازخوردی معمول استفاده کنید. اما در این ابعاد از صفحه نمایش، شما باید یک تصویر بلند در نمایش سایت خود در این دستگاه های هوشمند ایجاد کنید. که قطعاً کاربر با اسکرول کردن این مقدار تصویر بلند خسته خواهد شد. و کاربردی نیز نخواهد بود. راهکارهای مختلفی برای این نوع طراحی سایت معرفی شده و پیشنهاد خواهد شد. اما به طور حتم یکی از مواردی که مورد نیاز و پاسخ طراحی سایت کرج Responsive در آینده خواهد بود موضوع دستگاه های هوشمند پوشیدنی است.

آینده طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت واکنش گرا باید پاسخگوی موارد بسیار دیگری که با ایجاد دستگاه های جدید و تکنولوژی های جدید می آیند باشد. شاید یکی از مهمترین آن ها در آینده چگونگی اسکرول کردن باشد، زیرا این موضوع در دستگاه های مختلف با ابعاد های متفاوت یکی از چالشهای این نوع سبک از طراحی سایت در کرج باشد.

همچنین استفاده از ورودی های متفاوت این گجت های همراه، همیشه یکی از چالش های طراحی سایت واکنش گرا بوده است. چون در این دستگاه ها، بر خلاف کامپیوترهای همراه یا رومیزی که از ماوس و کیبورد به صورت معمول برای ابزارهای ورودی استفاده می کنند. لمس کردن صفحه و کلیدهای کاربردی دیگری که در دستگاه قرار میگیرد یکی از راههای متنوع ورودی است. البته دستورات صوتی و تصویری نیز کم کم در حال کارآمد شدن هستند. هر کدام از این ورودی ها دارای حالات و ابزارهای مختلفی است. که همخوانی در آنها برای ایجاد یک رابط کاربری ریسپانسیو، کار ساده ای نیست.

در آینده قطعاً شاهد بروز تکنولوژی های جدیدتری نیز خواهیم بود که متناسب با آنها، محدودیت ها و یا قابلیت های جدیدی باید به طراحی سایت Responsive اضافه گردد تا بتواند در این عرضه رقابلی، همچنان زنده و باقی بماند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]