انتخاب نام دامنه اولین قدم طراحی سایت

خانه / آموزشی / انتخاب نام دامنه اولین قدم طراحی سایت

انتخاب نام دامنه اولین قدم طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه

تاثیر نام دامنه روی سئوی سایت

نام دامنه از ان چیزی که فکرش را می کنید تاثیر بسیاری دارد .اگر نام دامنه شما مناسب باشد راحت تر و سریعتر به موتور های جست و جو معرفی می شوید و سبب جذب شدن مخاطبان می شود.

پس اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاینی می باشید حتما باید با یک متخصص سئو مشورت داشته باشد زیرا در ابتدای کار مهمترین تصمیم انتخاب یک نام دامنه مناسب است. مشاوران سئو در طراحی سایت در کرج با انتخاب درست نام دامنه کمک زیادی به کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو به وب سایت شما می کنند.

انتخاب نام دامنه اولین قدم برای طراحی سایت می باشد. که به موارد ذیل می پردازیم:

1.    در ابتدا نوع محصول و خدمات خود را انتخاب کنید تا بر اساس آن مشخص کنید که نام دامنه طراحی سایت در کرج فارسی باشد و یا انگلیسی. ترجیحا از نام دامنه های ترکیبی فارسی و انگلیسی استفاده نکید.
2.    نام دامنه سایت حتما باید  نام شرکت ، نوع خدمات ، نوع محصول ارائه شده مرتبط باشد.
3.    نام  دامنه سایت را کوتاه انتخاب کنید تا در ذهن به راحتی باقی بماند.
4.    از نام هایی که تلفظ آن مشکل است ( برای ایرانیان) جدا خودداری کنید. حروف واو ، او ، و.. نوشتن آن به انگلیسی برای کاربران ایرانی کمی مشکل است.
5.    در نام دامنه سایت خود از علامت ها اضافی مانند – _ ( ) و اعداد استفاده نکنید.
6.    در انتخاب اسم دامنه سعی کنید از پسوند های رایج در ابتدا .com و سپس .ir و بعد از آن سایر دامنه ها استفاده کنید.
7.    پس از انتخاب اسم دامنه سعی کنید سایر پسوند های موجود را نیز خریداری کنید. زیرا خرید دامنه هزینه زیادی ندارد ولیکن اگر رقبای شما دامنه های مرتبط با نام شما را خریداری نمایند. آنگاه به راحتی میتوانند سوء سایت هایی مشابه با سایت شما را راه اندازی نمایند.

8.برای ثبت دامنه های خود سعی کنید که این کار را خودتان انجام دهید. و یا با شرکت بسیار مطمئنی خرید دامنه خود را بسپارید. زیرا حیات طراحی سایت کرج شما به دامنه و تمدید آن وابسته می باشد

دامنه (Domain) در فرهنگ لغت فارسی به‌معنای «گسترده» است. ولی در دنیای وب قضیه فرق می‌کند و شرکت‌های میزبانی ابری مانند پارس‌پک، از آن برای حفظ و نگه‌داری وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. نام دامنه در‌واقع یک آی‌پی است که پروتکل DNS که کار اصلی‌اش تبدیل IP به اسم است، آن را به آدرس تبدیل می‌کند.

لازم است توجه کنید که برای انتخاب دامنه با شرکت طراح سایت خود حتما مشورت کنید. و از خالی بودن آن مطمئن شوید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]