نام دامنه مناسب در وردپرس

خانه / آموزش وردپرس / نام دامنه مناسب در وردپرس

نام دامنه مناسب در وردپرس

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزش وردپرس

انتخاب دامنه مناسب وردپرس

انتخاب دامنه مناسب در وردپرس، برای طراحی سایت در کرج و دیگر شهر ها از اهمیت زیادی برای موفقیت برخوردار است. هر چه نام دامنه شما از نظر کوتاهی، نام و.. مناسب‌ تر باشد. می‌توان گفت که یک پله بالاتر از سایر رقبای خود قرار دارید.

1. انتخاب دامنه‌ای با تلفظ صحیح و واژگان درست

نام دامنه مناسب در وردپرس خود را به گونه‌ای انتخاب کنید تا هرگاه در حال هجی کردن و یا نوشتن ان هستید بتوانید به راحتی آن را ذکر کنید. دامنه‌ای که از واژگان غلط و تلفظ غیرصحیح در آن استفاده شود اعتماد بازدیدکننده را به خود از دست خواهد داد.
همچنین باید نامی را انتخاب کنید تا در حوزه موضوع فعالیت طراحی سایت کرج و کسب و کار شما برای کسی که تخصص و سررشته‌ای از ان موضوع ندارد، به گونه‌ای قابل درک باشد که وقتی نام دامنه خود را اعلام می‌کنید زمینه فعالیت شما را تشخیص دهد.

2. انتخاب دامنه ی کوتاهی

آیا می‌دانید که دامنه‌های مرتبه سوم (سه کاراکتری) به طور کامل ثبت شده‌اند و اگر بخواهید یکی از آنها را ثبت کنید مدام باید بررسی کنید که کدام یک از این نام دامنه‌ها آزاد شده‌اند؟!
در حالی که انتخاب نام دامنه مناسب در وردپرس بر اساس کلمات کلیدی مهم است، به همان میزان نیز انتخاب طول دامنه نیز مهم است. کاربران و بازدیدکنندگان شما دوست ندارند تا کلی کاراکتر را در آدرس‎بار مرورگر تایپ کنند تا به وبسایت شما برسند.
پس سعی کنید تا نام دامنه‌ای مناسب بر اساس کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را با کمترین طول کاراکتر آن ثبت کنید.

3.دوری از استفاده دو کاراکتر همسان در نام دامنه

بسیاری از کاربران هستند که نام دامنه خود را به گونه‌ای انتخاب می‌کنند که در آن دو الی چند کاراکتر همسان در کنار هم قرار می‌گیرند. همین امر باعث می‎شود تا باعث ایجاد غلط املایی در نام دامنه شما شود.
پس سعی کنید نام دامنه طراحی سایت در کرج خود را بر اساس موضوع، کلمات کلیدی، کوتاهی و املای درست طوری انتخاب کنید که از دو کاراکتر همسان در کنار هم استفاده نکنید.

4. انتخاب پسوند مناسب

پسوندهای بسیار زیادی تا به حال ایجاد شده‌اند که تعداد آنها در حال افزایش است. از مهمترین پسوندهای دامنه مناسب در وردپرس می‌توان به
دامنه‌های com, net, org و نام دامنه‌های موضوعی همچون photography, name, blog و.. اشاره کرد.
پسوندهای دامنه در چند نوع می‌باشند که از عموما می‌توان انها را در سه دسته بین‌المللی، محلی و موضوعی قرار داد.
سعی نمایید همیشه از دامنه com. برای کسب و کار خود استفاده نمایید. البته این موضوع می‌تواند از مخاطبان و بازدیدکنندگان شما نیز نشات بگیرد. اگر بازدیدکنندگان شما عموما محلی هستند لزومی ندارد تا از این دامنه استفاده نمایید. برای این موضوع می‌توانید از دامنه مناسب در وردپرس برای کشور خود استفاده کرده که در ایران می‌توان از پسوند ir. استفاده کرد.

5. دامنه خود را به برند تبدیل نمایید

دامنه مناسب در وردپرس را به گونه‌ای انتخاب نمایید تا پس از چند سال فعالیت به یک برند تبدیل شده و برای همگان آشنا باشد. اگر نام دامنه شما برندینگ شده و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند موفقیت بزرگی را در کسب و کار خود به دست خواهید آورد.
طوری دامنه خود را انتخاب نمایید که در آینده شما را به کپی کردن از نام دیگر و حتی الگو گرفتن از آن متهم نکنند.

6. از کلمات کلیدی استفاده نمایید

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع فعالیت می‌تواند در به یادماندن نام دامنه مناسب در وردپرس و همچنین تاثیری که در موتورهای جستجو دارد مفید باشد. با استفاده از کلمات کلیدی در واقع به موتورهای جستجو می‎ فهمانید که موضوع فعالیت طراحی سایت و کسب و کار شما چیست.
بنابراین اگر دامنه خود را بر اساس کلمه کلیدی انتخاب کرده و توام با آن نیز به تولید محتوای مناسب از نظر کلمه کلیدی دامنه بپردازید، می‌توانید تاثیر آن را در گوگل مشاهده کرده و در نتایج بالاتری قرار بگیرید.
انتخاب یک نام دامنه مناسب در وردپرس بر اساس کلمات کلیدی نیز به دلیل حجم عظیمی از دامنه‌های ثبت شده کار سختی است. بنابراین باید در انتخاب آن خلاقیت به خرج دهید تا نام مناسب‎‎ترین نام مورد نظر را انتخاب نمایید .

7.  اتاق خود را ترک کنید

برای انتخاب نام دامنه مناسب باید مخاطبان خود را در نظر بگیرید. بنابراین سعی نمایید با کسانی که مخاطب آینده شما هستند مشورت کنید.
البته این نکته را فراموش نفرمایید که تا فرد مورد نظر قابل اطمینان باشد، چرا که ممکن است انتخاب‎های خود را به دلیل ثبت دامنه توسط سودجویان از دست بدهید!

8.  دوری از خط فاصله

انتخاب دامنه‌ای با خط فاصله این موضوع را در ذهن برخی تداعی می‌کند که شما را به عنوان اسپم خطاب خواهند کرد.
دلیل بسیاری از کاربران نسبت به استفاده از خط فاصله این است که همان دامنه مناسب در وردپرس بدون خط فاصله قبلا توسط دیگران ثبت شده است. پس اگر با خط فاصله دامنه خود را انتخاب کنید اصل پنجم که همان برندینگ خواهد بود را زیر پا گذاشته‌اید.
از سوی دیگر استفاده از خط فاصله می‌تواند در تایپ دامنه باعث ایجاد غلط املایی شود. چرا که برخی کاربران فضای اینترنت گاها از Underline به عنوان خط فاصله استفاده می‌کنند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]