ساخت نقشه ی سایت وردپرس

خانه / آموزش وردپرس / ساخت نقشه ی سایت وردپرس

ساخت نقشه ی سایت وردپرس

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزش وردپرس

ساخت نقشه ی سایت وردپرس

ساخت نقشه ی سایت وردپرس ، در اکثر سیستم های مدیریتی پلاگین هایی وجود دارند که بتوانید سایت مپ استاندارد و مناسب برای سایت خود ایجاد نمایید. حتی برای سایت های استاتیک نیز می توانید از طراحی سایت کرج مپ ساز های آنلاین استفاده نمایید

نصب و تنظیمات افزونه Google XML Sitemaps

پس از دریافت فایل افزونه، آن در پنل مدیریتی نصب و فعال نمایید. با فعالسازی افزونه، تنظیمات آن به زیر منوی گزینه ی ” تنظیمات ” پنل اضافه می شود.

با کلیک بر روی XML sitemaps به صفحه ی تنظیمات افزونه وارد می شوید. این افزونه از چندین بخش برای انجام تنظیمات و ساخت وردپرس sitemap، تشکیل شده است.
برای ساخت نقشه سایت به بررسی تنظیمات هر یک از قسمت های زیر میپردازیم:

  • Additional pages
  • Priorities
  • Basic Options
  • Change frequencies
  • Post Priority
  • Sitemap Content
  • Excluded items

Basic Options

Notify Bing (formerly MSN Live Search) about updates of your Blog: برای ارسال پینگ به موتور جستجو بینگ در صورت منتشر شدن مطلب در وبسایت این گزینه را فعال سازید.

Notify Google about updates of your Blog: با فعالسازی این گزینه در صورت ارسال مطلب پینگی به گوگل ارسال می شود.

Try to increase the memory limit to: برای تغییر در محدودیت حافظه افزونه و وردپرس است. بهتر است تغییراتی را ندهید!
Add sitemap URL to the virtual robots.txt file: برای معرفی نقشه سایت به فایل robots.txt است. در این صورت از موتورهای جستجوگر دیگر، بازدید کننده خواهید داشت!
Try to increase the execution time limit to: ایجاد تغییر در زمان اجرای افزونه و وردپرس است. بهتر است این بخش را هم تغییر ندهید! چون کاربردی ندارد.

ادامه تنظیمات

Override the base URL of the sitemap:  اگر سایت خود را بر روی دایرکتوری نصب کرده اید و در آدرس دهی، آدرس طراحی سایت در کرج اصلی را قرار دادید، لازم است در این کادر آدرس اصلی سایت را وارد نمایید. سپس این تغییرات را به فایل .htaccess اضافه نمایید.

Include a XSLT stylesheet: اگر شما می خواهید استایلی برای sitemap خود در نظر بگیرید باید با پسوند  XSL، باشد. سپس در کادر روبرو آدرس فایل استایل را وارد نمایید و این فایل باید در هاست شما موجود باشد. در اینصورت تیک گزینه Use default را بردارید.

Allow anonymous statistics: با فعالسازی این گزینه، اطلاعاتی درباره ورژن وردپرس، php، تعدا مطالب و… سایت شما برای نویسنده افزونه ارسال می شود.

 Try to automatically compress the sitemap: برای فشرده سازی وردپرس sitemap این گزینه را فعال نمایید.
Include sitemap in HTML format: برای پشتیبانی وردپرس sitemap از فرمت HTML است.

Additional pages

اگر وبسایتی با آدرس www.yoursite.com دارید و می خواهید وبسایت دیگری با آدرس www.yoursite.com/blog ایجاد نمایید. برای قرار دادن وردپرس sitemap آن در دامنه اصلی، می توانید از این بخش عمل نمایید. بر روی گزینه Add new pagee کلیک نمایید و اطلاعات مورد نظر را وارد نمایید.

Post Priority

این بخش برای تعیین ارزش مطالب وب سایت است.

Comment Average: میانگین کامنت های مطالب تعیین کننده، ارزش مطالب است.

Comment Count: ارزش مطالب را بر اساس تعدا کامنت های آن مشخص می شود.

Do not use automatic priority calculation: این گزینه اعلام می کند که ارزش تمامی مطالب سایت یکسان است. اگر این حالت را انتخاب کردید، نباید تنظیمات قسمت Priorities را دستکاری نمایید.
Sitemap Content

با استفاده از این بخش محتوای وردپرس sitemap را تعیین نمایید. نقشه سایت می تواند شامل صفحه اصلی طراحی سایت، مطالب، پست های ثابت، دسته بندی ها،آرشیو و… باشد.
با فعال سازی گزینه Include the last modification time، آخرین زمان تغییر مطالب در وردپرس sitemap هم نمایش داده می شود.

Excluded items

Exclude posts: صفحات و مطالبی که نمی خواهید در نقشه سایت نمایش داده شود را تعیین نمایید. سپس آیدی آنها را وارد نمایید و به وسیله کاما از هم جدا نمایید.

 Excluded categories: دسته بندی هایی که نمی خواهید در وردپرس sitemap نمایش داده شود، تیک بزنید.

Change frequencies

برای تعیین آهنگ تغییر بخش های مختلف طراحی سایت در کرج در وردپرس sitemap برای گوگل است. از منوی کشویی هر یک از بخش ها آهنگ تغییر ساعتی، روزانه، ماهانه و… را برای آن انتخاب نمایید.

Priorities

برای تعیین ارزش و اولویت بخش های مختلف وردپرس است. برای انجام تنظیمات این بخش لازم است که ارزش متفاوتی (Post Priority) را در بخش بالا برای مطالب سایت انتخاب کرده باشید.
ارزش صفحه اصلی، مطالب، پست های ثابت، دسته بندی ها و… را تعیین نمایید.

سپس بر روی دکمه Update options کلیک نمایید، تا تنظیمات شما ذخیره شود. اگر می خواهید حالت تنظیمات پیش فرض برای وردپرس sitemap شما اعمال شود، بر روی دکمه Resett کلیک نمایید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]