ربات های آنلاین تلگرام

خانه / آموزشی / ربات های آنلاین تلگرام

ربات های آنلاین تلگرام

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

ربات های آنلاین تلگرام

ربات های آنلاین تلگرام دریچه ای جدید برای ارتباط هدفمند و از  پیش برنامه ریزی شده میان کاربران و مدیران سایت ها باز کرده اند. امکاناتی از قبیل ارسال پیام به کاربر، دریافت پیام، دریافت عکس پروفایل و … موجب شده تا ابزار لازم برای روشن شدن موتور خلاقیت کدنویسان محیا می شود.

ربات های آنلاین تلگرام یا برخط ربات هایی هستند که پاسخ کاربر را در لحظه و براساس عبارت وارد شده نمایش میدهند. برتری این ربات ها به ربات های عادی به شرح زیر است:

  • ارائه لیستی از نتایج که به کاربر اجازه انتخاب میدهد
  • امکان فراخوانی ربات در هر صفحه گفتگو و بدون نیاز به ارتباط مستقیم با آن
  • بازگشت موارد انتخاب شده توسط کاربر به ربات
  • نمایش منحصربفرد نتایج در تلگرام
  • پاسخ گویی سریع و لحظه ای به عبارت وارد شده توسط کاربر
  • امکان ارسال متن، تصویر، ویدئو یا استیکر

نکته : برای استفاده از ربات های آنلاین باید گواهی SSL  را داشته باشید و همچنین تنها از طریق متد webhook میتوانید با ربات خود در ارتباط باشید.

روش کار Online bot در تلگرام 

ربات های تلگرام در حالت عادی با دریافت پیام از طرف کاربر، آن را به سرور تلگرام ارسال میکنند. صاحب ربات میتواند با استفاده از متدهای getUpdates یا Webhook به این پیام های ارسالی دسترسی داشته و با تحلیل آنها پاسخ مناسب را به کاربر ارسال نماید. ولی ربات های online با دریافت پیام از کاربر نتیجه را به webhook تعیین شده ارسال می کندو براساس کدنویسی انجام شده بر روی سرور، لیستی از نتایج را دریافت می نماید. این لیست در خود تلگرام به کاربر نمایش داده میشود و قادر خواهد بود از میان آنها یکی را انتخاب کند، با انتخاب گزینه مورد نظر پیام دیگری به سرور طراحی سایت در کرج شما ارسال میشود که نشان دهنده گزینه انتخاب شده بوده و در نتیجه پاسخ متناسب با آن گزینه برای کاربر ارسال میگردد.

قابلیت Online

دقت فرمایید که این قابلیت برای ربات هایی کاربرد دارد که از متد webhook استفاده میکنند پس از قبل از هرچیز شما باید آدرس webhook را برای ربات خود تعیین نمایید.

برای تبدیل ربات به Online bot به ربات botfather یک پیام ارسال نمایید. این پیام باید حاوی دستور /setinline باشد. بعد از ارسال این پیام پاسخ جدیدی برای شما ارسال میگردد که از شما درخواست میکند عبارت مورد نظر خود برای متن جستجو را وارد نمایید. هر زمان که کاربر ربات شما را به درستی فراخوان کند این عبارت در مقابل نام آن نمایش داده میشود مانند (search on site) که در واقع کاربر را راهنمایی میکند که چه نوع عباراتی را باید وارد کند. با ارسال این متن قابلیت Online برای ربات شما فعال شده است.

شما هر زمان که خواستید میتوانید با ارسال دستور /Onliner این قابلیت را برای ربات خود غیرفعال کنید.

در ادامه برای آنکه به درستی بدانید گزینه انتخابی توسط کاربر در لیست نتایج چه بوده است باید دستور /setOnlinefeedback را نیز به Botfather ارسال کرده و گزینه enabled را انتخاب کنید. با این کار هر بار که کاربر گزینه ای را انتخاب کند به سرور شما یک پیام ارسال میگردد که قادر خواهید بود از این اطلاعات برای تحلیل رفتار کاربران بهره بگیرید.

آموزش راه اندازی افزونه Onliner

برای آنکه بتوانید از افزونه Telegram Onliner به درستی استفاده نمایید مراحل زیر را به دقت و قدم به قدم طی نمایید.

1- ابتدا یک ربات تلگرام بسازید، اگر قبلا این کار را انجام نداده اید به مقاله آموزش ساخت ربات تلگرام مراجعه نمایید.

2- در قدم دوم دستورات setOnliner و setOnliner feedback  را برای ربات خود فعال نمایید. (در ابتدای همین مقاله شرح داده شد)

3- در قدم سوم افزونه Telegram Onliner را از مخزن وردپرس دانلود کرده و بر روی طراحی سایت در کرج خود فعالسازی نمایید. با مراجعه به بخش افزودن برگه در پنل مدیریت وردپرس یک برگه جدید ساخته و قالب آن را Onliner pagee انتخاب نمایید. این صفحه عملا صفحه دریافت اطلاعات از تلگرام در سایت شما می باشد. آدرس صفحه را پیچیده و با کاراکترهای انگلیسی انتخاب نمایید و اجازه ایندکس آن توسط ربات های گوگل را ندهید. با مراجعه به بخش تنظیمات اینلاینر Token ربات خود که در قدم اول دریافت نمودید را وارد کرده و ذخیره نمایید.

4- در قدم چهارم

شما باید یک حساب کاربری برای خود در سایت Teletter.net ایجاد نمایید. پس از ثبت نام رایگان و ورود به حساب کاربری خود بر روی گزینه Create Webhook کلیک کرده و آدرس صفحه ای که با قالب Onliner page بر روی سایت خود ساخته بودید را در آن وارد نمایید. با فشردن دکمه Create Webhook یک آدرس اختصاصی برای شما در این سایت ایجاد میگردد که در صفحه بعد به شما نمایش داده خواهد شد.

5- قدم پنجم که قدم نهایی است ست کردن وب هوک بر روی این آدرس ایجاد شده خواهد بود برای این کار شما باید یک تب جدید در مرورگر خود باز کرده و آدرس زیر را در آن وارد نمایید:

https://api.telegram.org/botTOKEN/setWebhook?url=TURL

به جای عبارت TOKEN در آدرس بالا TOKEN ربات خود را وارد کرده و به جای عبارت TURL آدرسی که طراحی سایت کرج Teletter برای شما ایجاد کرده است را بصورت کامل وارد نمایید و اینتر را بزنید تا این آدرس در مرورگر شما فراخوان گردد. در صورت صحیح بودن آدرس و TOKEN به شما پیام webhook wast set نمایش داده میشود در صورت مشاهده پیام خطا مانند ارورهای 400 یا 401 درخواهید یافت که بخشی از مسیر را اشتباه انجام داده اید.

توجه نمایید که TOKEN را به درستی وارد نمایید و عبارت bot از آدرس بالا حذف نشود. همچنین آدرسی که برای webhook معرفی میکنید باید حتما  شامل HTTPS در ابتدای خود باشد.

درنهایت تلگرام خود را باز کرده و آی دی ربات را به همراه @ در ابتدای آن در بخش پیام تایپ نمایید باید در مقابل نام آن یک عبارت برای جستجو نمایش داده شود، حالا با وارد کردن عبارت مورد نظر شما در سایت جستجو انجام شده و نتایج بصورت لیست نمایان میگردد.

بروزرسانی های آینده Telegram Onliner

افزونه Onliner در حال حاضر نسخه ابتدایی خود را تجربه میکند و تنها قادر به جستجو در نوشته های طراحی سایت شماست. جستجو در عنوان نوشته ها انجام میگیرد و 10 نتیجه اول به کاربر ارسال میگردد. امکاناتی که برای این افزونه در نسخه های بعدی در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

  1. قابلیت تعیین تعداد نتایج برگشتی به کاربر (حداکثر 100 عدد)
  2. تعیین ترتیب نتایج یافت شده براساس عنوان، تاریخ و میزان محبوبیت!
  3. تعیین پیام ارسالی در صورت ارتباط مستقیم با ربات (در نسخه 1.2 افزوده شده)
  4. ذخیره سازی و نمایش میزان محبوبیت نتایج (براساس انتخاب کاربران در جستجو)
  5. تعیین تصویر پیش فرض برای مواردی که تصویر شاخص ندارند (در نسخه 1.2 افزوده شده)
  6. شخصی سازی پیام ارسالی پس از انتخاب گزینه توسط کاربر (در نسخه 1.2 افزوده شده)
  7. شخصی سازی پیام ارسالی پس از انتخاب گزینه توسط کاربر (در نسخه 1.2 افزوده شده)
  8. امکان تعیین نوع نوشته برای جستجو مانند محصولات فروشگاه، برگه ها و … (در نسخه 1.2 افزوده شده)
لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]