وب سایتها در جستجوی ترافیك

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / وب سایتها در جستجوی ترافیك

وب سایتها در جستجوی ترافیك

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

وب سایت ها

وب سایت ها ، در اینجا از مسئلهای صحبت خواهیم كرد كه صاحبان وب سایتها به خوبی با آن آشنایند. برای این كه كاربران اینترنت به یك طراحی سایت دسترسی پیدا كنند و از آن بهره گیرند.

به موتورهای جستجو روی میآورند یا به عبارتی موتورهای جستجو ابزارهایی هستند. كه مجاری شناختن یك وب سایتاند. صاحبان وب سایتها چه تازه كاران و چه آنهایی كه مدتهاست در اینترنت حضور دارند.

با این مشكل رو به رو هستند كه چطور سایت خود را در اینترنت به كاربران بشناسانند. و همچنان جایگاه آن را در ایندكس های جستجوی اینترنتی حفظ كرده یا ارتقا دهند.

در گذشته موتورهای جستجو قادر بودند. آن وب سایت هایی كه ارزش چندانی نداشته محتوایشان غنی نبود. یا ساختار ضعیفی داشتند را حذف كرده كنار بگذارند. ولی اكنون اوضاع فرق كرده است.

«حقه ها» و روشهایی بودند كه پیش از این برای افزایش ترافیك سایت به كار میرفتند و برخی صاحبان وب سایتها به آنها روی می آورند.

ولی این میانبرها نه تنها دیگر امروز كارایی ندارند. بلكه طراحی سایت در کرج را محدودتر نیز میكنند. اگر كسی بخواهد ترافیك سایتش را به حداكثر برساند و حتی فقط از خطوط راهنمای موتور جستجو استفاده كند باز هم كارش چندان راحت نخواهد بود. گاهی ممكن است رتبه وب سایت در ردهبندی ایندكس های موتور جستجو افت كند یا حتی به كلی حذف شود.

چندی پیش تعداد لینكهایی كه به یك وب سایت وارد می شدند. معیار توانمندی و شهرت وب سایت بود و موتورهای جستجو هم این معیار را پذیرفته بودند. ولی اگر صاحب وب سایتی بخواهد تنها برای افزایش شهرت و تعداد بازدیدكنندگان، لینكهای گوناگونی در سایت خود قرار دهد. بسیار احتمال دارد كه تاثیر عكس بر جا گذارد.

لینك ها باید مبداء و مقصدی مرتبط با محتوای وب سایت داشته باشند چرا كه اگر كاربر یكی از این لینكها را امتحان كند. و ببیند كه به سایتی غیر مرتبط به موضوع دلخواهش وارد شده در خواهد یافت كه این وب سایت و لینكهای آن، نمیتوانند خواسته او را برآورده كرده فقط وقتش را تلف خواهد كرد.

ایندكس های موتور جستجو

می‌توان گفت که ایندکس های جستجو اینترنتی در طراحی سایت کرج، مانند گوگل، بینگ و یا یاهو، موتورهای جستجویی هستند که با بستری از الگوریتم‌های پیچیده، صفحات وب را جستجو و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه کاربران را به صفحاتی هدایت می‌کنند که بهترین نتایج را برای جستجوی آن‌ها ارائه می‌دهند.

ایندکس های جستجوی اینترنتی، از مهمترین ابزارهای اینترنتی برای جستجوی اطلاعات هستند و کاربران بسیاری از سراسر جهان از آن‌ها برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

روش های مختلفی برای ایندکس کردن صفحات وب توسط موتورهای جستجوی اینترنتی وجود دارد. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنم:

  • اسکن کردن: در این روش، موتورهای جستجوی اینترنتی با استفاده از ربات های خودکار به صفحات وب می روند و تمام محتوای هر صفحه را دریافت کرده و آن را در پایگاه داده خود ذخیره می کنند.
  • ارسال درخواست: در این روش، صاحبان وب سایت ها می توانند درخواست های خود را برای ایندکس کردن صفحات خود به موتورهای جستجو ارسال کنند. این روش به طور معمول با استفاده از پروتکل های خاصی مانند sitemap و robots.txt انجام می شود.
  • لینک ها: در این روش، موتورهای جستجوی اینترنتی با پیمایش صفحات وب، لینک های موجود در هر صفحه را شناسایی کرده و صفحات دیگر را از طریق لینک ها دریافت کرده و آن ها را در پایگاه داده خود ذخیره می کنند.
  • خوشه بندی: در این روش، موتورهای جستجوی اینترنتی با استفاده از الگوریتم های خاصی، صفحات وب را به دسته های مختلفی تقسیم می کنند و سپس این دسته ها را از نظر محتوا و موضوع مورد بررسی قرار می دهند.

 

چند راه میانبر وحقه اینترنتی هستند. كه ممكن است برای افزایش ترافیك طراحی سایت کرج مناسب به نظر بیایند ولی در واقع یك وب سایت را محدود میكنند. و اصلا در این جهت سودمند نیستند.

● این راهها عبارتند از:

▪ بعضی ممكن است نسخهای از وب سایت شان را در موتور جستجو قرار دهند. كه رتبه خوبی در ایندكس موتور جستجو كسب كند ولی آنچه كه به كاربر عرضه میكنند با آن نسخه تفاوت دارد.

▪ كلمات كلیدی مبنای اصلی جستجو و یافتن یك وب سایت هستند. این عده این كلمات را به وفور و تكراری در محتوای طراحی سایت در کرج به كار میبرند. تا موتور جستجو مرتبه آنها را در ایندكس خود بالا ببرد.

و نام وب سایت شان را جزء اولین نامهای یافت شده پیش چشمان كاربر ظاهر كند. ولی حقه اینجاست كه بسیاری از این كلمات در واقع همرنگ پس زمینه وب سایت هستند.

▪ نكته بعدی كه باز هم به ظاهر كارساز و در اصل زیانبار است. تكرار صفحات با همان محتوای قبلی است. كه صاحب وب سایت چندین صفحه از وب سایت را بدون تغییر در محتوا تكرار میكند.

▪ خلق صفحاتی كه فقط برای موتور جستجو باز هستند و برای كاربر وجود ندارند، حقه دیگریست.

▪ گاهی هم وب سایت را در لیستی از سایتها وارد میكنند كه با پرسش و واژههایی غیرمرتبط با محتوای آن سایت، ظاهر میشوند.

قانون طلایی درجهت بندی ایندكس موتورهای جستجو اینست كه: «اگر سعی كنید وب سایت خودتان را در لیستی از سایتها وارد كنید. كه با پرسشها و كلماتی غیر مرتبط با محتوای سایت شما، ظاهر میشوند. تنها امكان بسته شدن وب سایتتان را بالا بردهاید.»

تمامی گفتههای بالا یك مفهوم را در خود دارند. و آن اینست كه اگر میخواهید وب سایتی پرطرفدار و پرترافیك داشته باشید. به تاكتیك ها و حقه های میانبر متوسل نشوید. و به غنی كردن و تقویت محتوا و ساختار وب سایت بپردازید.

فراموش نكنید كه وب سایت خود را برای اطلاعرسانی یا خدمات دهی خلق نموده اید. پس به این اهداف تمركز كنید. قانون طلایی دیگر اینست كه «وب سایتی فراهم كنید كه در ذهن كاربران جایگیر شده، ثبت گردد.»

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 6 میانگین: 5]