عنکبوت جستجو چیست؟

خانه / آموزشی / عنکبوت جستجو چیست؟

عنکبوت جستجو چیست؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی, بهینه سازی سایت

عنکبوت جستجو

عنکبوت جستجو ، یک Spider ، یک Crawler از نظر لغوی به معنی عنکبوت و خزیدن است. Spider ها یا Crawler ها هر دو یکی هستند. آنها نرم افزار یا اسکریپت اتوماتیکیاند که لینک های اینترنت را به یک الگوریتم مشخص و هدفمند دنبال می کنند.

و به وب سایت های مختلف سرک میکشند. و محتوای موجود در صفحات طراحی سایت را برای پایگاه داده های موتورهای جستجو ایندکس می کنند. تا این database همیشه به روز باشد.

زمانیکه ما صحبت از Spider و لینک ها می کنیم. باید توجه داشته باشیم که عنکبوت ها در طبیعت برای منتقل شدن از یک تار به یک تار دیگر از نخ یا لینک استفاده می کنند. عنکبوت جستجو در موتورهای جستجو هم به همین شکل عمل می کنند.

آنها فقط می توانند لینک ها را از صفحه ای به صفحه دیگر پیگیری کنند. و از یک سایت به یک سایت دیگر بروند به این لینک ها در اصطلاح SEO فید یا Feed میگویند. لینک های مستقیم از سایت های دیگر به طراحی سایت در کرج شما به Spider ها تغذیه بهتری می دهد.

Spider ها

هر چقدر بیشتر به شما لینک داده شود Spider ها بیشتر در سایت شما باقی می مانند. و بیشتر از صفحات سایت شما بازدید می کنند.

موتور جستجوی گوگل برای ایجاد ایندکس ها و پایگاه داده جستجوگر خود وابسه به این Spider ها می باشد. Spider ها از طریق لینک هایی که از سایر سایت ها به سایت شما داده شده است وارد صفحات سایت شما می شوند.

شما می توانید صفحات وب سایت خود را بصورت دستی به این Spider ها و موتورهای جستجو معرفی کنید. تا عنکبوت جستجو به صفحه طراحی سایت در کرج شما مراجعه کند.

اینکه شما می توانید وب سایت خود را بصورت دستی به موتورهای جستجو معرفی کنید. بسیار خوب است لکن معمولا این کار برای موتورهای جستجویی مثل google پیشنهاد نمی شود.

زیرا این عنکبوت جستجو اینترنتی بصورت اتومات طراحی سایت کرج شما را پیدا می کنند. و آنها را در خود ثبت می کنند هر چند برای Yahoo ممکن است اینکار به درستی انجام نشود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 7 میانگین: 5]