طراحی سایت برای مرورگرهای مختلف

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی سایت برای مرورگرهای مختلف

طراحی سایت برای مرورگرهای مختلف

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت برای مرورگرها

طراحی سایت برای مرورگرها ، اهمیت این قضیه که ساختار طراحی سایت ما در مرورگرهای مختلف به چه نحوی نمایش داده می شود بر متخصصان وب پوشیده نیست. از پرکاربردترین مرورگرهای تحت ویندوزinternet Explorer ، Firefox، Opera ، Chrome Safari را می توان نام برد. مشکل از اینجا شروع میشود که اغلب مرورگرها به صورت سازگار با یکدیگر کار نمی کنند. و این امر تغییرات ناخواسته را در طراحی سایت در کرج ما به عمل می آورد. و درواقع اثر منفی را در بهینه سازی سایت به دنبال خواهد داشت.
یکی از مواردی که در زمان راه اندازی یا طراحی سایت کرج جدید اهمیت دارد این است که آیا کاربران سایت در سیستم عاملهای مختلف، مرورگرهای مختلف و رزولوشن های مختلف سایت را به درستی می بینند؟!

متاسفانه بیشترین مشکلات نمایش سایت در مورد internet Explorer بوده و هست. در واقع مرورگرهای مختلف از موتورهای رندر گوناگونی برای نمایش کدهای سایت استفاده می کنند که اصطلاحاًlayout engine نام دارد.

طراحی وبسایت برای مرورگرها

برای مثال مرورگر کروم و سافاری از موتورwebkit، مرورگر فایرفاکس از موتورgecko و مرورگر اینترنت اکسپلورر از موتورtrident برای نمایش استفاده میکند.اگر طراحی سایت شما در مرورگر فایرفاکس یا کروم مشکلی ندارد به احتمال بسیار زیاد در مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه ٨ یا ٩ هیچگونه دردسری در نمایش نخواهد داشت. اما در مورد اینترنت اکسپلورر ٧ و یا نسخه ششم اینترنت اکسپلورر قطعیتی وجود ندارد. در واقع ممکن است مجبور شوید برای اصلاح کردن نمایش سایت در اکسپلورر کد اختصاصی برای آن در نظر بگیرید. مثلاً درheader سایت مشخص کنید که اگر اکسپلورر ۶ و ٧ بود این کدstyle.css لود شود.توجه داشته باشید که برای تغییر کدها با طراح سایت خود مشورت کنید و این کار را به او بسپارید.

اگر طراحی سایت شما طراحی با عرض ثابتfixed width دارد معمولاً نگرانی در مورد نمایش آن در رزولوشن های مختلف نیست اما اگر طراحی سایت در کرج شما با عرض سیال fluid width صورت گرفته تا همیشه متناسب با رزولوشن مرورگر صفحه را پر کند ممکن است با مرورگر اکسپلورر و به خصوص نسخه های ۶ و ٧ مشکل داشته باشد.

چگونه طراحی سایت خود را در شرایط مختلف تست کنم؟

برای این کار سرویس های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایایی خاص خود دارند اما اغلب آنها سرویس های پولی هستند که جز برای طراحان سایت مقرون به صرفه نیستند. یک سرویس رضایت بخش و رایگان برای این کار سایتBrowserShots است. در این وب سایت میتوانید طراحی سایت خود را در مرورگرهای مختلف با نسخه های گوناگون و بر روی سیستم عاملهای متفاوت تست کنید. این سایت عکس نمایش سایت شما در مرورگرهای مختلف به شما نشان خواهد داد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]