طراحی سایت آفلاین

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی سایت آفلاین

طراحی سایت آفلاین

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت آفلاین

طراحی سایت آفلاین به معنای طراحی یک وب سایت بدون نیاز به اینترنت است. در واقع، یک سایت آفلاین قابلیت دسترسی به اطلاعات و محتویات آن را در زمانی که کاربران از اینترنت قطع شده‌اند، فراهم می‌کند.

برای طراحی یک سایت آفلاین، می‌توان از HTML5 ، CSS3 ، جاوااسکریپت و دیگر تکنولوژی‌های کمکی مانند Service Workers  استفاده کرد استفاده کرد که این امکان را فراهم می‌کنند تا صفحات وب به صورت آفلاین در مرورگرهای کاربران ذخیره شود.

طراحی سایت آفلاین در اصل یک نسخه ی کش شده از اطلاعات طراحی سایت در کرج است. که برای لود شدن دفعات بعدی کاربر در سیستم کش می شود.

نسخه آفلاین در طراحی سایت همواره در سرعت بارگذاری وب سایت کمک میکند. و کاربر مجبور نیست برای لود شدن تمامی وب سایت مدت بیشتری را منتظر بماند.

در واقع سرعت لود و بارگذاری وب سایت در تعداد دفعات مراجعات کاربران موثر خواهد بود، بیشتر مواقع کاربران به سایت هایی که سرعت لود آنها ضعیف و پایین است مراجعه نمیکنند, البته لازم به ذکر است که سرعت سایت به پارامترهای دیگری هم بستگی دارد.

مثل: هاست و پهنای باند سایت و محل قرار گیری سرور هاست. تمامی این پارامترها در سرعت وب سایت موثر هستند البته اینگونه نیست که با خرید هاست های گران قیمت میتوانید به سرعت بالاتری دست پیدا کنید و باید با توجه به نیازتان هاست مورد نظر را برای طراحی سایت کرج خود انتخاب کنید.

با ایجاد یک طراحی سایت در کرج آفلاین به راحتی میتوانید تعیین کنید چه بخش هایی از سایت درسیستم کاربر کش شوند وچه بخش هایی دوباره لود شوند.

قسمت هایی که به صوت ثابت در تمامی وب سایت تکرار میشوند را در نسخه آفلاین جای دهید تا بتوانید کمک به سزایی در روند سرعت بخشیدن به بارگذاری وب سایت خود کرده باشید.

چگونگی طراحی سایت آفلاین

باید فایل cache.manifest را ایجاد کرده و از طریق قسمت کش مشخص کنید که چه فایل هایی را از هاست کش کند.

فایل cache.manifestدارای دو بخش است 1- Chache2- Network که قسمت کش دربرگیرنده قسمتهای ذخیره شونده و قسمت نت ورک قسمت های لود شونده را دربرمیگیرند.

برای مثال : فایل cache.manifest زیر را مشاهده می کنید که فایلهای index.html , footer.html, header.html , about.html در قسمت کش نوشته شده اند به معنی آنکه در سیستم کاربر کش شوند و در قسمت Networkعلامت * گذاشته شده است معنی آن این است که سایر قسمت های سایت نیاز به بارگذاری مجدد دارند.

CACHE MANIFEST
CACHE:
index.html, about.html
header.html,footer.html
NETWORK:
*

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]