طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو

خانه / آموزشی / طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو

طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت واکنش گرا ، در گذشته برای نمایش یک سایت در موبایل، یک طراحی و برنامه نویسی مجزا انجام می‌ دادند. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر (User Agent) تشخیص می داد که کاربر طراحی سایت در کرج را با موبایل بازدید می کند. در این حالت یا محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می کند.

رسپانسیو کردن سایت

اما در طراحی وبسایت واکنش گرا که بیشتر به همان Responsive Web Design مشهور است. ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود. و با کمک خاصیت Media در تگ Link با توجه به سایز صفحه، CSS مربوطه بار گزاری می‌شود. که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می‌شود.

به طور کلی میتوان گفت که طراحی وبسایت واکنش گرا یا رسپانسیو کردن وبسایت به منظور ایجاد اندازه های مختلف در تبلت ، موبایل های اندروید ،ios و سیستم های کامپیوتری می باشد. که به منظور عدم تغییر الگوریتم طراحی سایت کرج می باشد.

طراحی سایت واکنش گرا

طراحی وبسایت واکنش گرا برای واکنش وبسایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک با استفاده از ویژگی های جدید CSS3 – W3C CSS3 Media Queries – و همچنین طراحی های شناور – Fluid Proportion-Based Grids – وب سایت را بدون نیاز به نسخه های متفاوت برای دستگاه ها و رزولوشن های مختلف طراحی می نماییم.

دلایل اهمیت طراحی سایت واکنش گرا

  • از آنجا که تمام عناصر داخل و خارج صفحه سایت، با شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو در وسط صفحه قرار می گیرند. در نتیجه طراحی سایت واکنش گرا سئو فرندلی می باشد .
  • طراحی وبسایت واکنش گرا کاربر پسند است زیرا کاربر قادر است مطالب مورد علاقه اش را با استفاده از دستگاههای مختلف ببیند.

طراحی وبسایت واکنش گرا از تکنیک های جدید طراحی سایت می باشد. و این امکان را به کاربر می دهد که در دستگاه های مختلف بتوانند با وبسایت تعامل بر قرار نمایند. از آنجا که این تکنیک روی تجربه کاربر تأثیر مثبت می گذارد و از طرفی طراحی سایت در کرج شما را سئو فرندلی می کند. در نتیجه استفاده از این تکنیک را به شما توصیه می کنیم.

نرم افزار Lauyan TOWeb 5.1.5.646 Studio Edition یکی از ابزاری برای ایجاد وبسایت های رسپانسیو می باشد. با استفاده ازین نرم افزار می توانید وبسایت خود را برای تمامی دستگاه ها مانند تبلت و تلفن همراه و به راحتی ایجاد کنید. این نرم افزار تنها ابزاری است که به شما این اجازه را می هد تا وبسایت خود را با جدیدترین فناوری HTML5 & CSS3N و همچنین متناسب و منطبق با دستگاه هایی چون موبایل، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و .. و بدون هیچ برنامه نویسی ایجاد کنید

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]