چاپ مقاله رنکینگ – مفهوم TrustRank و چگونگی استفاده از آن

خانه / آموزشی / چاپ مقاله رنکینگ – مفهوم TrustRank و چگونگی استفاده از آن

چاپ مقاله رنکینگ – مفهوم TrustRank و چگونگی استفاده از آن

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

TrustRank

TrustRank ، برخی افراد می گویند که TrustRank مورد مرموزی در گوگل است که تعیین کنندهء موقعیت SERP یا همان رتبه بندی نتایج موتور جستجو (رنکینگ) در صفحه نتایج می باشد.

بدیهی است که این بخش از گوگل برای این موضوع ایجاد شده است. که با توجه به فاکتورهای مختلف تصمیم بگیرید که چقدر به یک وب سایت اعتماد نمایید. فاکتورهایی مانند امنیت وب سایت و زمان ثبت دامنهء یک وب سایت در این تصمیم گیری دخیل می باشد.

گوگل هیچگاه به طور رسمی در این مورد توضیحی نداده و هرگز صحبتی در این مورد نکرده است. با این حال شکی نیست که دو عنصر اصلی وجود دارد. که تعیین کننده میزان اعتماد در وب سایت ها می باشد. میزان ادراک کاربر و رتبه بندی واقعی (TrustRank) این دو فاکتور می باشند.

Trust Rank  یکی از الگوریتم های موتورهای جستجو است که با استفاده از آن می توان اعتماد در طراحی سایت ها را ارزیابی کرد. این الگوریتم توسط تحلیلگران موتورهای جستجوی گوگل در سال 2004 معرفی شد و برای ارزیابی کیفیت صفحات وب استفاده می شود

در واقع، Trust Rank برای ارزیابی سایت ها بر اساس ارتباطات و لینک هایی که سایت ها با یکدیگر دارند، به کار می رود. این الگوریتم تلاش می کند تا سایت هایی که با سایت های معتبر و مرجع لینک دارند را ارزیابی کند و اعتبار آن ها را بالا ببرد.

نحوه استفاده از Trust Rank برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، این است که لینک های خود را با سایت هایی که در اینترنت شناخته شده و معتبر هستند، ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما لینک های خود را با سایت های معتبری مانند Wikipedia، BBC یا سایت های دیگری که در حوزه شما معتبر هستند، ایجاد کنید، اعتبار شما نیز بالا می رود.

به علاوه، ایجاد محتوای با کیفیت و مفید، بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی صفحات وب شما نیز می تواند به بهبود Trust Rank و در نتیجه بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. همچنین ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب شما نیز می تواند به بهبود اعتبار و رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

اگر در مورد ساخت و طراحی سایت و یا بازاریابی آنلاین در کسب و کار اینترنتی تان جدی هستید. بنابراین رنکینگ باید جزء اولویت های شما در وب سایت تان قرار گیرد. در غیر این صورت انتظار بیش از حدی از کسب و کار اینترنتی موفقی نداشته باشید. زیرا که در این صورت توانایی ایجاد ارتباط خوبی با مشتریان خود را نخواهید داشت.

– چرا ساخت و ایجاد روابط مطمئن و قابل اعتماد در وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؟

خوب، اول از همه باید بگوییم که در صورت عدم ایجاد اعتماد در وب سایت احتمالاً بیش از 80٪ از خریداران بالقوه خود را از دست خواهید داد . زیرا که اینترنت در کلاهبرداری و هرزنامه ها بسیار مشهور می باشد. افراد اکثراً تمایلی به ریسک کردن در اینترنت ندارند. به ویژه هنگامی که در بازار آنلاین رقابت نیز زیاد باشد.

دلیل دیگر آن، بهترین همکار شما یعنی گوگل می باشد. اگر گوگل به وب سایت شما اعتماد نداشته باشد. افراد نیز نمی توانند وب سایت شما را در گوگل پیدا کنند. اگر مردم نتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، مطمئناً کسب و کار اینترنتی شما نیز اصلاً پیشرفتی نخواهد داشت.

تبدیل شدن به یک وب سایت مورد اعتماد در چشم گوگل نه تنها باعث بیشتر دیده شدن و قابل روئیت بودن وب سایت شما در دنیای آنلاین خواهد شد. بلکه نتایج بسیار دیگری نیز خواهید داشت.

– چگونگی ایجاد اعتماد در میان موتور جستجو و بازدیدکنندگان

همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شده، دو فاکتور عمده بر روی ارتباطات کسب و کار آنلاین شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. میزان ادراک و آگاهی کاربر و میزان رتبه بندی قابلیت اعتماد وب سایت تان.

میزان درک و آگاهی کاربر به معنی چگونگی درک و آگاهی بازدیدکنندگان از طراحی سایت در کرج می باشد. موارد زیر برای بدست آوردن و جلب اعتماد در وب سایت به سرعت به شما کمک خواهد کرد:

– وبلاگ نویسی

به بازدیدکنندگان نشان دهید که به طور مرتب محتوای با کیفیت و مرتبط ارسال می کنید. و در مورد آن موضوعات مرتبط نیز صحبت کرده تا مخاطبین خود را علاقمند نگه دارید.

– Tweeting

نشان دهید که در اینترنت فعال هستید، به خصوص اگر هر چند ساعت یکبار اقدام به ارسال مطالب و هر کاری که به tweet کردن مربوط می باشد، انجام داده تا فعالتر باشید.

– کیفیت

افراد هنگامی به شما اعتماد خواهند کرد که به نظر بیاید برای حرفه ای تر بودن وب سایت تان و قابل اعتمادتر شدن آن زمان صرف کرده و تلاش می کنید.

باید این تلاش توسط فردی برای افراد آزمایش شده تا تجربه خوبی برای کاربر به ارمغان داشته باشید. اطمینان حاصل فرمایید که برای هر شخصی برای اولین بار باعث ایجاد احساس بسیار خوبی خواهید شد.

– واقعی بودن

اطمینان حاصل فرمایید که حتماً در وب سایت تان در بخش اطلاعات تماس، شماره تلفن همراه با آدرس شرکت تان را قرار داده‌اید. بنابراین افراد متوجه خواهند شد که کسب و کارهای اینترنتی شما واقعی است. به عبارت ساده تر افرادی که تجربهء بدی با وب سایت های بد و خطرناک داشته اند. معمولاً بیشتر مراقب بوده و برای اعتماد و خرید از وب سایت ها محافظه کارانه تر عمل می نمایند.

عنصر دوم یعنی میزان TrustRank طراحی سایت کرج در گوگل که مجموعه ای از عوامل غیر رسمی تعیین کننده چگونگی اعتماد به وب سایت با استفاده از الگوریتم های پیچیده و موثر در فرایند رتبه بندی موتور جستجو SERP می باشد.

– مسائل حقوقی

در استانداردهای اتحادیه اروپا وب سایت باید حتماً دارای توضیحاتی در مورد Privacy Policy یا همان “حق چاپ” داشته باشد. با قرار دادن لینک Policy در پایین صفحه وب سایت افراد می توانند بهتر موقعیت وب سایت را درک نمایند.

– گواهینامه SSL

عامل واضح و قطعی بودن وب سایت ها در کسب و کار آنلاین می باشد. موتورهای جستجوی بزرگ این قدرت و اختیار را دارند و می توانند بگویند که یک وب سایت چگونه و تا چه حد قابل اعتماد می باشد.

شرکت هایی مانند زیر مجموعه VeriSign اقدام به ارائه گواهینامهء امنیت و اعتماد همراه با EV (تمدید اعتبار سنجی – نوار سبز رنگی که همراه با https در URL ظاهر می شود) کرده اند. اینها ویژگی هایی است که فوراً توسط بازدیدکنندگان و ربات های موتورهای جستجو به رسمیت شناخته می شود.

– سن نام دامنه

حتی اگر بابت خدمات مخفی کردن اطلاعات تان در WHOIS هزینه پرداخت کرده اید. گوگل گفته است که به راحتی قادر به مشاهدهء اطلاعات واقعی به هر صورت خواهد بود. بنابراین اطلاعات در صورتی که واقعاً ضروری باشد، پنهان می شود.

سن یک نام دامنه نشان دهندهء این است که شما احتماً تا چه زمانی در این کار به فعالیت خواهید پرداخت. پیشنهاد ما این است که حداقل برای مدت 10 سال نام دامنه خود را ثبت نمایید.

– لینک ها

سایت هایی که به وب سایت تان لینک می شود و یا وب سایت هایی که شما به آنها لینک می دهید، می تواند موارد زیادی در مورد نوع ساختار و سازمان وب سایت شما ارائه دهد. نه تنها تعیین کنندهء رنکینگ صفحات خواهید بود بلکه اگر شما دارای لینکی به وب سایت هایی هستید که هویت معتبر و مشخصی ندارند، گوگل ممکن است شما را Spam و یا سایت های ناخواسته در نظر بگیرد.

این موضوع احتمالاً بر روی قدرت و اعتبار طراحی سایت در تهران شما تاثیر خواهد داشت. اطمینان حاصل فرمایید که تمامی لینک های شما دارای کیفیت بالا و به طور کامل مرتبط باشند. عوامل دیگری نیز وجود دارد اما گوگل احتمالاً هرگز به ما چیزی نخواهد گفت. یک واقعیت جالب این است که در واقع TrustRank توسط شرکت بزرگی در سال 2005 همراه با یک اختراع به ثبت رسیده است. بنابراین این مقوله کاملاً واقعی بوده و می تواند برای رنکینگ صفحات SERP بسیار مهم باشد. آن را امتحان کنید و در صورت ایجاد تمایز قطعاً نتیجه آن را به دلیل وجود ارزش و اعتبار در وب سایت تان خواهید دید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]