پنج نکته که قبل از شروع طراحی وب سایت خود باید بدانید

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / پنج نکته که قبل از شروع طراحی وب سایت خود باید بدانید

پنج نکته که قبل از شروع طراحی وب سایت خود باید بدانید

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

شروع طراحی وب سایت

شروع طراحی وب سایت ،در دنیای امروز، اگر کار شما تجارت است و تمایل دارید که مردم کار شما را جدی بگیرند. در واقع برای این کار نیاز به طراحی وب سایت دارید.

برای برطرف کردن نیاز خود در طراحی سایت به طور معمول کافی است چند صفحه در مورد خود و کاری که انجام می دهید در صفحات وب سایت خود بگنجانید و پس از آن در انتظار بهترین ها باشید.

متاسفانه به دلیل اینکه هر کسی بدون تخصص و تجربه، شخصاً اقدام به طراحی وب سایت می کند. و در این کار مداخله می نمایند. طراحی وب سایت شما هم شبیه طراحی های دیگر شده و نتیجهء آن کمتر از حد انتظار شما خواهد بود.

بسیار مهم است که قبل از شروع طراحی وب سایت خود در اینترنت، برای کسب و کار خود برنامه ریزی و استراتژی مناسبی در نظر بگیرید.

به منظور بهبود شانس خود برای بهتر دیده شدن وب سایت تان توسط افراد، قبل از هر چیز حتماً باید از این 5 نکته آگاهی پیدا کرده. و پس از آن شروع به طراحی اولین صفحهء وب سایت خود نمایید:

چه کسانی مخاطب وب سایت شما هستند؟

البته منظور عبارت کلی مانند” هدف و مخاطبان وب سایت من، اشخاصی هستند. که پول برای خرج کردن دارند” نمی باشد. منظور مخاطبان اصلی و واقعی وب سایت شما می باشند.

چه چیز هایی مورد پسند آنهاست و به چه مواردی علاقه ندارند؟ چه نوع کلمات و یا عباراتی در جستجو برای آنها جذاب می باشد؟ ترس مخاطبان وب سایت شما از چیست؟ آنها با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستند؟

مخاطبان وب سایت شما نیاز به چه خدماتی برای اضافه شدن در طراحی سایت در کرج شما دارند؟ اگر برای هر یک از این سوالات پاسخی ندارید.

پس واقعاً به اندازه کافی در مورد مخاطبان وب سایت خود چیزی نمی دانید . و نمی توانید طراحی وب سایت خود را هدفمند و به طور خاص بر پایهء خواسته ها و تمایلات مخاطبان وب سایت خود طراحی نمایید.

چه عاملی باعث تمایز طراحی وب سایت شما از دیگر طراحی های مشابه زمینه کاری شما می شود؟

شما و طراحی وب سایت شما باید منحصر به فرد و خاص بوده و باید راه و روش شما برای خدمات رسانی به مشتریان نیز ویژه باشد. چرا باید افراد برای انجام تجارت و کسب و کار خود، با شما به رقابت بپردازند؟

به خاطر داشته باشید افراد در طی خرید خدمات و یا محصولات شما، تجربه نیز کسب می کنند. مشتریان شما چه چیز منحصر به فردی در تجربهء خرید از شما و وب سایت تان بدست می آورند؟

آیا می توانید این ویژگی را بیان نمایید؟ اگر پاسخ شما منفی است. باید سعی کنید که توانایی ایجاد چنین ویژگی در وب سایت خود را داشته و آن را در صفحات وب سایت خود قرار دهید.

تمایل دارید افراد وب سایت شما را به چه صورتی پیدا کنند؟

این سوال در واقع دو بخشی است. اگر می خواهید افراد از طریق اینترنت شما را پیدا کنند. و یا از طریق موتورهای جستجو، در این صورت باید بدانید مخاطبان شما از طریق چه کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی در موتور جستجو به دنبال شما و وب سایت تان هستند؟

البته توجه داشته باشید موضوع، کلمه ای که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید نیست. بلکه کلمه کلیدی است که آنها واقعاً برای جستجو از آن استفاده می کنند.

می توانم برای شما عنوان کنم. که چند بار با لیستی از واژه های جستجو شده توسط مشتریان مواجه شدم. که درخواست بهینه سازی وب سایت آنها را داشته اند.

همچنین بعداً دریافتند که بازار مورد هدف آنها، حتی با کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت شان که با توجه به آن واژه ها بهینه سازی شده نیز، جستجو نمی شود.

مطمئناً ممکن است آن واژه ها قانع کننده باشد. اما به نظر نمی رسد که مطابق با هدف بازار طراحی سایت کرج شما باشد. بنابراین قبل از شروع طراحی وب سایت بهتر است بر روی یک ابزار تحقیقی کلمات کلیدی مناسب سرمایه گذاری نمایید.

از حضور افراد در وب سایت خود چه انتظاری دارید؟

می خواهید آنها در وب سایت شما چه اقداماتی انجام دهند؟ این مورد بزرگترین و مهمترین چیزی است که باید برای خود آن را معلوم نمایید. وقتی افراد در وب سایت شما اقداماتی انجام ندهند. که شما تمایل به انجام آن دارید.

بنابراین این مسئله اصلاً مهم نیست که چه تعدادی از مردم به وب سایت شما مراجعه می کنند. در این صورت تمامی تلاشهای شما در طراحی وب سایت از بین خواهد رفت.

پس باید در مورد اقداماتی که تمایل دارید افراد در وب سایت شما انجام دهند با خود شفاف باشید. و کاملاً برای خود معلوم نمایید که از حضور بازدیدکننده در وب سایت خود چه انتظاری دارید.

سادگی انجام فعالیتهای لازم در وب سایت خود را تا حد امکان برای بازدیدکننده فراهم آورید. تا افراد در وب سایت شما مجبور به انجام کارهای متوالی و زیاد برای وب سایت شما نشده، که در این صورت مشتریان وب سایت خود را از دست خواهید داد.

اگر وب سایت شما برای فروش محصول و یا خدمات طراحی شده است. باید تعداد کارهایی که افراد باید در وب سایت شما برای مراحل خرید خود انجام دهند را محدود نمایید.

وقتی افراد با گزینه های زیادی مواجه می شوند. امکان بیشتری وجود دارد که آنها هیچ فعالیتی در وب سایت شما انجام ندهند. زیرا افراد با تعداد گزینه های زیاد گیج می شوند و دست آخر وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

چگونه می خواهید در صفحات وب سایت خود، بازدیدکنندگان را هدایت نمایید؟

ممکن است روند خاصی در وب سایت شما وجود داشته باشد. که شما تمایل دارید افراد هنگام ورود به وب سایت شما در آن جریان قرار گیرند.

حال منظور از جریان یا روند در یک وب سایت چیست؟ باید اقدام به درک پروسه و یا جریان خاص در وب سایت نمایید. و بدانید وقتی افراد به وب سایت شما وارد می شوند در وسط این جریان قرار می گیرند، چه کاری باید انجام دهید!

در این مورد چه راهنمایی هایی می توانید انجام دهید؟ هنگامی که طراحی وب سایت شما به گونه ای است که دارای یک پروسه می باشد. باید بدانید که وب سایت خود را چگونه تنظیم و ویرایش نمایید.

مثلاً لینک های راهنما را در کجای وب سایت قرار دهید. و یا محل “فراخوانی برای اقدام” در وب سایت تان کجا باشد.

درک و شفاف سازی موارد ذکر شده قبل از طراحی سایت در کرج  آن هم برای اولین بار، در دراز مدت در ذخیرهء پول و زمان به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در مورد زمان، مثلاً وقتی شما مجبور به انجام مجدد طراحی سایت در تهران می شوید. و پول، هنگامی است که طراحی وب سایت مناسبی داشته و می توانستید از خرید و یا فروش، درآمد خوبی بدست آورید.

اگر تا به حال این موارد را در طراحی وب سایت خود رعایت نکرده اید، هنوز برای شروع دیر نیست!

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]