نکات جالب سئو در مورد الگوریتم Freshness گوگل

خانه / آموزشی / نکات جالب سئو در مورد الگوریتم Freshness گوگل

نکات جالب سئو در مورد الگوریتم Freshness گوگل

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

Freshness

Freshness ، در این مقاله با نکات جالب سئو در مورد الگوریتم Freshness گوگل آشنا می شیم. به عبارتی با تغییرات مداوم در دنیای جستجو شاید بهینه سازی و سئوی سایت بر اساس الگوریتمهای جدید خسته کننده و طاقت فرسا به نظر برسد.

اما باید در نظر داشت استفاده از بهترین تکنولوژی ها برای طراحی سایت مهم است. اما آپدیت بودن برای افزایش ترافیک طراحی سایت در کرج حیاتی تر است. 

بروز رسانی الگورتیم موضوع جدید نیست. و تاکنون الگوریتم های جدید بسیاری توسط شرکت گوگل ارائه شده است. اما الگوریتم Freshness گوگل توانسته 35 درصد از جستجوهای اینترنتی را تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر حائز اهمیت است. 

هدف از الگوریتم Freshness گوگل نمایش جدیدترین مطالب در رتبه های بالای موتورهای جستجو است. با این حال خود شرکت گوگل می داند که برای هر جستجویی از این الگوریتم استفاده نکند.

این الگوریتم به دنبال نشان دادن محتوای جدید و تازه در صفحات نتایج جستجوی گوگل است. این الگوریتم به منظور تضمین به‌روز بودن محتواها و جلوگیری از نمایش محتوای قدیمی و منسوخ شده در صفحات نتایج استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، الگوریتم Freshness به‌روز بودن محتوا را به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو می‌شناسد.

برای مثال دستور پخت کیک شکلاتی که 10 سال پیش منتشر شده بود. هنوز به عنوان یکی لینکها اول نتایج جستجو قرار دارد. زیرا این دستور آشپزی با بیش از 5000 نظر و 1000 ذخیره مشخص است که یکی از پرطرفدارترین مطالب است. و گوگل می داند این همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

این الگوریتم برای کاربران گوگل بسیار مفید است، زیرا با این الگوریتم، محتوای تازه و به‌روز برای کاربران نمایش داده می‌شود و این به افزایش کارایی و کاربردی بودن گوگل کمک می‌کند. همچنین، این الگوریتم برای وب‌سایت‌ها و وب‌مسترها نیز بسیار مهم است، زیرا با به‌روز بودن محتواهای خود، می‌توانند در رتبه‌بندی بهتر در صفحات نتایج جستجو حضور پیدا کنند و باعث افزایش ترافیک وب‌سایت خود شوند. در نتیجه، استفاده از الگوریتم Freshness برای تولید محتوای جدید و به‌روز، برای کاربران و وب‌مسترها بسیار مفید واقع می‌شود.

با این حال اگر شما به دنبال یک خبر یا رویدادی باشید. گوگل جدیدترین مطالب را برای شما نمایش می دهد. و معمولاً لینکهای اول دارای تاریخ می باشند تا این اطمینان را به کاربران بدهد که این مطالب جدید هستند.

محتوای تازه

در واقع که تاثیر زمان بر روی موضوعات مختلف دارای تفاوت می باشد. بعضی موضوعات نسبت به زمان حساس‌اند یعنی با گذشت زمان دچار تغییر و تحول اساسی می گردند اما برای برخی دیگر زمان از اهمیت خاصی برخوردار نیست بعضی دیگر از موضوعات نیز فقط در گاهی مواقع مهم می‌شوند.

در کل محتواها از نظر تاثیر زمان به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  1. موضوعات ترند روز: که در یک زمان خاص پرطرفدار می شوند و کاربر در زمان سرچ به دنبال جدیدترین خبر در مورد آن می باشد مثل کلیدواژه‌های مرتبط با کروناپس از شیوع این بیماری.
  2. رویدادهای تکرارشونده: مثل انتخابات ریاست جمهوری، مسابقات المپیک، جام جهانی و… .
  3. موضوعاتی که به طور مداوم اپدیت می شوند: مانند جدیدترین آهنگ یا بهترین فیلم جشنواره. گوگل به طور مداوم این واژه ها را به روز می کند و همیشه آخرین نمونه ها را به کاربر نمایش می دهد.
  4. محتوای همیشه سبز: به محتوایی گفته می شود که نیاز نیست به طور مداوم به روز شود. گوگل نیز برای این نوع محتوا در طراحی سایت در کرج رتبه تازگی در نظر نمی‌گیرد زیرا در طول زمان چندان تغییر نمی کند. مثل برخی محتواهای آموزشی، دستور تهیه غذاها و… .

حال چگونه می توان از الگوریتم Freshness گوگل جهت بهبود سئوی سایت استفاده نمود؟

تغییرات جدید گوگل فرصت بسیاری خوبی برای صاحبان طراحی سایت کرج هاست که با استفاده از محتواهای به روز شده و جذاب بتوانند در رتبه های اول گوگل قرار گیرند. بهترین راه برای اینکه به سئوی سایت تان کمک کنید اینست که لینک وبلاگ خود را در سایت قرار دهید و در آن جدیدترین مطالب را منتشر نمایید. 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]