مزایا و معایب طراحی سایت LMS

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / مزایا و معایب طراحی سایت LMS

مزایا و معایب طراحی سایت LMS

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

مزایای طراحی سایت آموزش آنلاین (LMS)

1-طراحی سایت آموزش آنلاین کارآمد و سریع است.
فرض کنید شما یک فرد شاغل هستید برای شرکت در یک کلاس حتما باید حداقل یک روز در هفته‌ را خالی کنید تا به مرکز آموزشی موردنظر بروید و ثبت‌نام کنید.

اما همین کار را برای یک کلاس آموزش آنلاین( طراحی سایت آموزش آنلاین) شاید بتوان در کمتر از یک ساعت انجام داد. از طرفی، وقتی در یک کلاس آموزش حضوری شرکت می‌کنید، فقط در همان زمان مقرر می‌توانید مطالب جدید یاد بگیرید و مشکلات خود را حل کنید. اگر موردی را یاد نگیرید و یا چیزی را فراموش کردید، باید تا کلاس بعدی صبر کنید. اما در آموزش آنلاین شما به‌طور ۲۴ ساعته به منابع دسترسی دارید، شما قادر خواهید بود که متناسب با توانایی های خودتان، گام بردارید یعنی اگر سریع یاد میگیرید، میتوانید سریعتر درس را تمام کنید. اگر دیرتر یاد میگیرید، میتوانید تا جایی که دوست دارید مطالب را مرور کنید.

2-طراحی سایت آموزش آنلاین انعطاف‌پذیر و سیار است.
تقریباً می‌توان گفت که در هر زمان و مکانی که بخواهید به صورت کلاس مجازی کار را انجام میدهید.درنتیجه اکثر افراد می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند. از کارمندی که وقت مناسبی برای رفتن به کلاس ندارد گرفته، تا افرادی که در نقاط دوردست نسبت به شهرهای بزرگ هستند و برای آموزش نیاز دارند به کلان‌شهرها سفر کنند.

این موضوع می‌تواند باعث کمتر شدن تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ شود که یکی از مشکلات مهم امروز جامعه‌ است.این روش نیز انتخاب خوبی برای اشخاصی خواهد بود که چه از نظر مخارج و یا وقت برای ادامه تحصیل امکان سفر به خارج از کشور را ندارند.

3-به روز بودن محتوا در طراحی سایت آموزش آنلاین (LMS)
سرعت عرضه و تولید محتوای الکترونیکی در طراحی سایت آموزش آنلاین یا همان سیستم LMS نسبت به محتوای چاپی و فیزیکی بیشتر است و خیلی سریع می توان محتوای جدید را به دانش پذیران عرضه کرد. درصورتیکه تغییر محتوای آموزشی چاپی به علت هزینه بالای تولید و عرضه محتوا سخت است و این تغییر دیر انجام میگیرد. طراحی سایت آموزش انلاین برای کسانی که محتوای آموزشی آنها مدام در حال تغییر است مانند: آموزش نرم افزارها می تواند بسیار مفید واقع شود.

4-افزایش همکاری و همیاری میان دانشجویان در سیستم آموزشی آنلاین
یادگیری به‌صورت مشارکتی به دانشجویان فرصت سنجش میزان درک و فهم از موضوع درسی را در مقایسه باهم می‌دهد در خلال این فرآیند، دانش ماهیتی اجتماعی پیدا می‌کند و به کل گروه تعلق دارد.

5-آموزش آنلاین در هزینه ها صرفه جویی می کند
آموزش آنلاین هم به موسسات آموزشی و هم به دانشجویان کمک می کند.موسسات مجبور نیستند برای تحصیل، مکان همراه با وسایل اضافی دیگر فراهم آورند. دانشجویان هم مجبور نخواهند بود برای کسب مهارت های جدید و دانش جدید رفت و آمد داشته باشند.

طراحی سایت آموزش آنلاین مستلزم این است که معلمان برای ایجاد دوره های آموزشی سخنرانی ها و کلاس های خود را ضبط کنند،که می تواند برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت نیاز، به راحتی تغییر در آن صورت گیرد. درنتیجه هزینه ها کم خواهد شد.

6- طراحی سایت آموزش آنلاین دسترسی به دانش را افزایش می دهد.
برای برخی از افراد سفر به کشور دیگر تنها برای یادگیری چیزی غیرممکن است، به ویژه اگر قصد آنها تنها یادگیری یک موضوع خاص باشد نه اخذ مدرک دانشگاهی. طراحی سایت آنلاین این فرآیند را به میزان قابل توجهی ساده میکند.

این امر به دانشجویان بومی هم اجازه می دهد تا در حین مطالعه با افرادی که از فرهنگهای مختلف هستند ارتباط برقرار کنند.

7-با طراحی سایت آموزش آنلاین دانشجویان قدرت حرکت بیشتری خواهند داشت.
آموزش آنلاین این امکان را می دهد تا دانشجویان در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارند به امر یادگیری بپردازند. همچنین در هر زمانی که خودشان راحتترند مطالعه کنند. همه این موارد نه تنها فرآیند یادگیری را برای افراد در مناطق مختلف ساده میکند بلکه آنها را قادر میسازد تا آموزش آنلاین را با کار ویا تحصیلات دانشگاهی خود ترکیب کنند.

8-آموزش مجازی باعث می شود کل فرآیند یادگیری سرگرم کننده باشد
طراحی سایت آموزش آنلاین از آنچه اکثر دانش آموزان در این روزها استفاده می کنند یا به عبارت دیگر آموزش سنتی متفاوت است.بصورت اینترنتی و مجازی یاد میگیریدو می توانید با افراد در چت و انجمن ارتباط برقرار کنید، میتوانید پیشرفت خود را در رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید و ….

از دیگر مزایای آموزش آنلاین ( طراحی سایت در کرج ):

  1. نداشتن محدودیت مکانی
  2. کاهش زمان رفت‌وآمد
  3. نداشتن محدودیت‌های زمانی
  4. محدود نبودن ظرفیت پذیرش
  5. افزایش سرعت آموزش
  6. تکثرگرایی و دسترسی آسان به اساتید متعدد
  7. در نظر گرفتن استعدادهای فردی
  8. گسترش فرهنگ یادگیری مستقل
  9. استفاده از استادان مجرب در حوزه‌ جغرافیای گسترده‌تر
  10. امکان تطبیق و بهینه‌سازی کلاس‌ها تمرینات و مشاوره با نیازهای فردی
  11. انعطاف‌پذیری در اصلاح و تغییر محتوا</li>
  12. افزایش کیفیت ارائه‌ دروس

 

معایب طراحی سایت آموزش آنلاین (LMS)

علاوه بر مزایای  آموزش آنلاین LMS، برخی منتقدان معایب  آموزش آنلاین (lms) را نیز برای آن مطرح کرده اند ، البته بخشی از موارد به مرور بر طرف شده است دوری از ارتباطات جمعی در یادگیری یکی از معایب مطرح شده برای  آموزش آنلاین میباشد که این موضوع با گسترش کاربرد ویدئو کنفرانس ها و آموزش های جمعی و روش های آموزشی گروهی مبتنی بر وب تا حد زیادی برطرف گردیده است از دیگر معایب  آموزش آنلاین عدم ارتباط چهره به چهره است که البته با پیشرفت تکنولوژی ،این عیب تا حدی زیادی برطرف گردید. وابستگی بیش از حد به تکنولوژی از دیگر معایب &lt;strong>طراحی سایت آموزش آنلاین میباشد باید توجه داشت که هر روش آموزشی متکی بر عناصر خاصی است وبا توجه به نوع و سطح تکنولوژی های امروزی این وابستگی در ذات آموزش مجازی وجود دارد و هر روز تشدید می شود این وابستگی مثل وابستگی آموزش های سنتی به انسان است گرچه باید در نظر داشت که آموزش آنلاین قابلیت ها و کاربردهای خاصی دارد که باید در جایگاه خود مورد توجه قرار بگیرد و از دیگر معایب طراحی سایت در کرج آموزش آنلاین سرعت‌پایین ارتباط اینترنتی در برخی اوقات و عدم دسترسی عموم به سیستم‌های کامپیوتری و اینترنت در حال حاضر اشاره کرد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]