مراحل طراحی سایت

خانه / آموزشی / مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت در کرج ، طراحی وبسایت شامل چندین مرحله است. که اجرای درست هر مرحله در بهره برداری از یک سایت پر اهمیت است. در اینجا به بررسی این مراحل طراحی سایت و شناسایی اهمیت آنها می پردازیم:

1- هدفتان از داشتن وب سایت چیست ؟

در اولین مرحله از طراحی سایت در کرج به بررسی نیازی که به وبسایت هست می پردازیم. در این مرحله تمامی فعالیتهای طراحی گرافیک، دسته بندی اطلاعات و کد نویسی ها و پیاده سازی بر مبنای اهداف شما صورت می گیرد. پس در آخر سایتی که برایتان طراحی می شود. باید نیازهایتان را برآورده کند.

هدف اصلی از داشتن و طراحی سایت ، ارائه اطلاعات، محصولات یا خدمات به مشتریان و کاربران است. وبسایت به عنوان یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی و بازاریابی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا با گسترش دادن فضای مجازی، مشتریان بیشتری را به دست آورند و فروش خود را افزایش دهند. همچنین، وبسایت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند، محصولات و خدمات مورد نیاز خود را سفارش دهند و یا به صورت آنلاین با دیگران در ارتباط باشند. در کل، داشتن وبسایت برای اکثر کسب و کارها و سازمان‌ها ضروری است و می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار موثر در توسعه و رشد آن‌ها محسوب شود.

2- دسته بندی درست و بجا و صحیح اطلاعات

در طراحی وب سایت طبقه بندی درست اطلاعات می تواند در زمان کمی به کاربر این امکان را بدهد. تا به خواسته هایش  در مراجعه به سایت برسد. پس در این مرحله که بر اساس نیازسنجی و تعیین هدف است. باید اطلاعات را  به صورتی در سایت طبقه بندی کنیم. که تمامی نیازها و استراتژی های تعیین شده را  پوشش دهد و مشتریان به راحتی بتوانند در سایت سرچ مورد نظرشان را انجام دهند. مخاطبین و مشتریان شما به سهولت بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در آن بیابند.

در طراحی سایت، دسته بندی صحیح اطلاعات بسیار مهم است و باید به صورت منطقی و جامع انجام شود. به طور کلی، می‌توان اطلاعات را به چند دسته‌بندی کلی زیر تقسیم کرد:

  1. منوی اصلی: این بخش شامل لینک‌هایی است که به بخش‌های مختلف سایت می‌رود، مانند صفحه اصلی، درباره ما، خدمات، محصولات، نمونه کارها، قیمت‌ها، تماس با ما و …
  2. بخش اصلی: این بخش شامل اطلاعات اصلی و محتوای مهم سایت است. این بخش می‌تواند شامل مطالب خبری، مقالات، توضیحات در مورد محصولات و خدمات، نمونه کارها، عکس‌ها و ویدیوها و … باشد.
  3. بخش فوتر: این بخش شامل لینک‌هایی است که به بخش‌های مهم سایت می‌رود، مانند درباره ما، خدمات، محصولات، قیمت‌ها، تماس با ما و … همچنین، بخش فوتر می‌تواند شامل ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، فرم عضویت در خبرنامه و … باشد.
  4. بخش ناوبری فرعی: این بخش شامل لینک‌هایی است که به بخش‌های فرعی سایت می‌رود، مانند بلاگ، پرسش و پاسخ، صفحات فرعی محصولات، نمونه کارها و …
  5. بخش جستجو: این بخش شامل جستجوگری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت آسان و سریع، محتوای مورد نیاز خود را جستجو کنند.
  6. بخش صفحات دیگر: این بخش شامل صفحاتی است که به صورت جداگانه در سایت وجود دارند، مانند صفحه قوانین و مقررات، صفحه حریم خصوصی، صفحه درباره ما و …

3- طراحی گرافیک سایت

بعد از طبقه بندی اطلاعات، نوبت به تیم طراحی گرافیک است. که طرح مورد نظر خود را بر اساس نوع فعالیت و اهداف شما پیاده سازی کنند . زیبایی نمای ظاهری سایت بسیار مهم است و در جلب توجه مشتری و بیننده تاثیر به سزایی دارد. استفاده از رنگ ها بصورت صحیح بسیار حائز اهمیت است. از موارد دیگری که به افزایش بازدید و بهره وری سایت کمک می کند قرارگیری هدفمند اطلاعات در طرح سایت است.

4- اسلایس سایت و تبدیل کردن گرافیک به HTML

در این مرحله اسلایس کاران باید گرافیک طراحی شده را به  html مبدل کرده و برای پیاده سازی  کردن به برنامه نویسان تحویل دهند. البته اسلایس سایت باید بر اساس استانداردهای html انجام گیرد.

5- برنامی نویس و پیاده سازی سایت

طراحی سایت کرج روش های مختلفی دارد اما در این میان پیداکردن مناسب ترین روش و استفاده کردن از آخرین تکنولوژی ها باید به موازات خواسته های سایت شما صورت گیرد. نکته مهم دیگر در پیاده سازی و برنامه نویسی وب سایت قابلیت آپدیت کردن آن در آینده است. چون وب سایت باید قابلیت ارتقا و بروز رسانی داشته باشد.

6- تست کردن و بارگذاری کردن سایت

مرحله ی بعد از برنامه نویسی اولیه وب سایت : لازمه سایت تست شود و البته چهارچوب نهایی آن مشخص شود. در این مرحله ایرادات احتمالی شناسایی شده و رفع می شود.

7- بارگذاری سایت در فضای نهایی و ورود اطلاعات

سایت طراحی شده آماده شده برای ورود اطلاعات و بارگذاری نهایی.

8- مرحله بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو

پس از بارگزاری سایت در اینترنت، به بحث سئو میرسیم که بسیار مهم است چون دسترسی کاربران به سایت شما عموما از راه این جستجو ها صورت می پذیرد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]