طراحی سایت Responsive چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد

خانه / آموزشی / طراحی سایت Responsive چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد

طراحی سایت Responsive چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

Responsive

Responsive ، طراحی وب سایت Responsive روشی است که نشان میدهد. طراحی و توسعه می بایست. به رفتار کاربر و محیط اطراف او براساس اندازه نمایشگر ، فرم و جهت آن پاسخ دهد. و مطابق با اندازه صفحه نمایشگر تغییر کند.

این عمل متشکل از ترکیبی از شبکه های انعطاف پذیر و طرح بندی تصاویر و استفاده هوشمندانه از نمایشی است. که در CCS نشان داده شده است. که هنگام سوییچ شدن کاربر از لپ تاپ به موبایل وب سایت به صورت خودکار رزولوشن، اندازه تصویر و برنامه نویسی آن تغییر کند.

به بیان دیگر طراحی سایت باید توانایی این فن آوری را که وب سایت به طور خودکار تنظیم شود را داشته باشد .
در این صورت ما نیاز به ایجاد طرح و مراحل توسعه مختلف برای هر GADGET  جدید در بازار داریم .

مفهوم طراحی وب سایت Responsive :

Ethan marcotte  یک مقاله در مورد رویکرد ( طراحی وب سایت Responsive) برای یک لیست از هم جدا شده نوشت. که برخی از مفاهیم طراحی معماری Responsive  را نشان میدهد. که به موجب آن یک اتاق با فضایی کاملاً اتوماتیک که با تعداد و گردش تعداد افراد داخل آن تنظیم میشود.

به تازگی رشته جدیدی به نام معماری Responsive  طراحی صفحات وب سایت آغاز شده است. که راجع به چگونگی فضاهای فیزیکی که میتوانند. به حضور افراد عبوری از آن پاسخ دهد سوال می پرسد. که از طریق ترکیبی از رباتیک و مواد کششی تعبیه شده در آن ، معماران در حال آزمایش تاسیسات هنری و ساختار دیواره هایی هستند که خم شده و انعطاف پذیری داشته باشند.

طراحی سایت ریسپانسیو

سنسورهای حرکتی را هم میتوان با سیستم های کنترل آب و هوا به صورت زوج برای تنظیم دما و روشنایی محیط اتاق که با اشخاص پر شده است. تنظیم کرد.

این شرکت در حال حاضر در حال تولید فن آوری شیشه های هوشمندی می باشد. که میتواند به طور خودکار در زمانی که افراد داخل اتاق در حال رسیدن به تراکم خاص هستند مات شود. و به آنها یک لایه اضافه از حریم خصوصی میدهد. پیوند این نظم و انضباط بر روی طراحی سایت در کرج است. و ما هنوز ایده های مشابه جدید برای آن داریم که چرا ما باید برای هر گروه از کاربران یک طراحی سایت کرج سفارشی انجام دهیم.

بعد از همه ی اینها ، آیا معماران یک ساختمان را برای گروه ها و اندازه های مختلفی که قرار است. از آنجا عبور کنند طراحی نمی کنند؟ مانند معماری Responsive  طراحی وب سایت که باید به صورت اتوماتیک تنظیم شود.

طراحی سایت Responsive  نیاز به یک مسیر خلاصه شده دارد. با این حال برخی از ایده های جدید در حال انجام مانند طرح بندی قالب ، که در پایین نمایش داده شده است. و اسکرپیت هایی که میتوانند صفحات وب را فرمت و به طور خودکار تغییر کنند .

وب‌سایت‌های Responsive چگونه کار می‌کنند؟

وب‌سایت‌های واکنش‌گرا (Responsive Websites) با استفاده از تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های مختلف، به طور اتوماتیک و هوشمندانه وبسایت را به اندازه و شکل مختلف صفحه نمایش دستگاهی که در حال مشاهده آن است، تنظیم می‌کنند. این تنظیمات شامل تغییر اندازه و ترتیب المان‌ها، تغییر در فونت و اندازه متن، و تصاویر انعطاف‌پذیر می‌شود.

برای این کار، از تکنولوژی‌های مانند HTML، CSS، و JavaScript مورد استفاده قرار داده می‌شود. با استفاده از CSS Media Queries، وب‌سایت می‌تواند ویژگی‌های دستگاه مشاهده کننده را تشخیص داده و استایل‌های مختلفی را بر اساس آنها اعمال کند. به عنوان مثال، با استفاده از Media Queries، وب‌سایت می‌تواند تصاویر را با اندازه‌های مختلف بارگذاری کند، یا اندازه و ترتیب المان‌ها را برای صفحات با اندازه مختلف صفحه نمایش تغییر دهد.

استفاده از تکنولوژی‌های واکنش‌گرا به کاربران کمک می‌کند تا بهترین تجربه ممکن را در مشاهده و استفاده از وبسایت را داشته باشند، بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام دستگاه یا اندازه صفحه نمایشی استفاده می‌نمایند.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو در چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو سبب راحت کردن کار طراحان سایت، طراحان رابط کاربری، و توسعه دهندگان وب می شود به این علت که نیا ندارند شب و روز مشغول طراحی برای دستگاه‌ های مختلف موجود باشند. همچنین این نوع طراحی به نفع صاحبان کسب و کارهای مختلف و بازاریاب‌ها نیز می باشد. بعضی از مزایای داشتن طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا به شرح زیر می باشد:

یک سایت برای همخه ی دستگاه ها:

چه قصد داشته باشد سایت شما به روی یک iMac با سایز 27 اینچ به نمایش گذاشته شود چه صفحه نمایش یک گوشی اندروید، وب سایت شما طوری پیاده سازی می‌گردد که سبب لذت بردن کاربر از کار کردن با ان شود.

طراحی بهینه برای انواع دستگاه ها

با طراحی وب واکنشگرا، همه ی تصاویر، نوشته‌ها، و سایر عناصر HTML، به نسبت سایز صفحه نمایش تغییر کرده و به نمایش گذاشته می‌شود.

عدم نیاز به ریدایرکت شدن

مورد های دیگری که برای طراحی برای انواع دستگاه ها وجود داشت، مستلزم ریدایرکت شدن از نسخه اصلی به نسخه طراحی شده مناسب آن دستگاه بود. اما در طراحی واکنشگرا بدون نیاز به ریدایرکت شدن، کاربر خیلی سریع‌تر به محتوایی که نیاز دارد می رسد.

بهینه‌سازی سایت

این روزا افراد بیشتری از موبایل و تبلت برای جست و جو کرن در وب مورد استفاده قرار می دهندبا توجه، طراحی سایت سازگار با موبایل منجر به تجربه کاربری بهتری می‌گردد که این امر تاثیرگذار در بهینه‌ سازی سایت می شود.

هزینه کمتر

حتی از نظر هزینه ای طراحی سایت ریسپانسیو بهینه تر می باشد. همچنین برای شما نیز مدیریت یک سایت از مدیریت دو سایت اسان تر خواهد بود چرا که نیازی نیست دوبار همه تغییرات را انجام دهید.

طراحی سایت در کرج

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 4 میانگین: 5]