طراحی سایت و انتخاب نام دامنه

خانه / آموزشی / مبانی طراحی وب سایت / طراحی سایت و انتخاب نام دامنه

طراحی سایت و انتخاب نام دامنه

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در مبانی طراحی وب سایت

طراحی سایت و انتخاب نام دامنه

طراحی سایت و انتخاب نام دامنه ، اولین اقدام برای آغاز کسب و کار و درآمدزایی از اینترنت داشتن یک وب سایت حرفه‌ای است. شما می‌توانید با طراحی سایت کامل و حرفه‌ای در زمینه شغلی و تخصص خود وارد دنیای کسب و کار اینترنتی شوید.

پیش از هر کاري شما بايد هدف واضحی از شروع به این کار داشته باشيد؛ تا با پشتکار بهتری طراحی سایت خود را دنبال کنيد، بنابراین براي سفارش یک سایت اول اینکه هدف خود را مشخص کنید.

به عنوان مثال: موضوع آن را مشخص کنید و يا چه طرحي از سایت را در ذهن خود دارید. که مایلید برای شما اجرا شود. و یا تعداد صفحات آن چقدر باشد. همچنین شما باید بدانید که چه نوع بازدید کننده‌ای خواهید داشت.

در ابتدا شما می‌توانید از یک سایت شخصی شروع کنید. سعي کنيد مطالب را متناسب با موضوع سايت انتخاب کنيد هدف خود را از گذاشتن مطالب مشخص کنید که باعث گیج و گمراه شدن مخاطب نشود.

طراحی وبسایت

به عنوان مثال: اگر سايت شما یک سایت شخصي می‌باشد. و در آن از خاطرات، عکسهاي خود يا دوستانتان بارگذاری کرده‌اید. ديگر نمی‌توانید تبليغ محصولات و یا فروش اجناس را اضافه کنيد و يا بالعکس.

در وهله اول برای داشتن یک سایت با کیفیت باید یک هاست خوب را داشته باشید تا از دسترس بودن همیشگی سایت خود اطمینان داشته باشید.
در درجه دوم برای طراحی سایت داشتن گرافیک و طرح بسیار خوب و مناسب آن است. سایتی که از نظر گرافیکی مناسب و گیرا باشد، می‌تواند مخاطب را به راحتی به خود مجذوب کند.
و اما مهمترین بخش برای طراحی سایت در کرج کدنویسی آن است. اینکه بخواهید از چه نوع برنامه نویسی برای طراحی سایت در کرج خود استفاده کنید. اگر توجه کرده باشید؛ سایت‌های خبری در ایران از لحاظ گرافیکی زیبا نیستند.

اما از لحاظ کدنویسی بسیار قوی برنامه نویسی شده‌اند. این گونه سایت‌‌ها که همیشه در دسترس می‌باشند باعث باکیفیت نشان دادن سایت می‌شوند.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

انتخاب نام دامنه مناسب و نکات مهم

از سخت‌ترین کارها برای صاحبان مشاغل انتخاب یک نام مناسب برای سایت شرکتشان است. حتی اگر شما صاحب کسب‌وکار تجاری هم نیستید و فقط بخواهید یک سایت شخصی راه‌اندازی کنید باز هم انتخاب نام مناسب کار سختی خواهد بود. همیشه ایده‌هایی با تنوع زیاد برای انتخاب نام دامنه در ذهن شما خطور می‌کند اما در نهایت انتخاب نام دامنه مناسب کار سختی می‌باشد.

نکات مهمی در انتخاب نام مناسب برای دامنه سایت شما  وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

 وجود کلمات کلیدی در نام دامنه

برای طراحی سایت کرج در انتخاب نام از کلمات کلیدی در نام دامنه سایت استفاده کنید. تا جایی که می‌توانید مهمترین کلمه کلیدی را به‌عنوان نام دامنه به کار ببرید، این کار باعث به وجودآمدن ترافیک بیشتری در جذب سایت می‌شود. در این صورت مردم متوجه می‌شوند سایت شما در رابطه با چه موضوعی بوده و این موضوع در رقابت شما با دیگر نام‌های تجاری همکارانتان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

دامنه‌های برند

برخی از نام دامنه‌ها تا به حال گرفته شده است و شما مجبورید برای سایت خود نام‌های دیگری را برگزینید، یا اگر نامی را که می‌خواهید پیدا نکردید؛ می‌توانید آن را با مبلغی خریداری کنید.

دامنه‌هایی با نام خاص و  دست‌نخورده‌ که گنجایش برند شدن را دارند. برای انتخاب یک نام خوب خلاقیت داشته باشید. برای مثال، تغییر در نام برندهای سایت‌های موفق تجاری و یا یک نام خاص با استفاده از کلمات fun یا professional می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

باید توجه کنید که این نام باید برای صفحات شبکه‌های اجتماعی شما  نیز استفاده شود. اگر در تمام صفحات مجازی یک نام را انتخاب کنید باعث برندینگ شدن سایت شما می‌شود.

استفاده از خط فاصله در نام دامنه

برخی در انتخاب نام از خط فاصله استفاده می‌کنند. اما سادگی در انتخاب نام دامنه برای سایت شما دسترسی به سایت را برای مخاطبانتان بیشتر می‌کند. استفاده از خط تیره برای نام دامنه زمان‌بر است. به این موضوع توجه کنید که نام دامنه باید کوتاه باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت

نکته امنیتی

حفظ حریم شخصی در انتخاب نام دامنه بسیار مهم است. اگر نوع کاری که می‌کنید برای شما بسیار مهم است باید از حفظ نکات امنیتی سایتتان به خوبی آگاه باشید.

مشخص کردن نام منطقه

به عنوان مثال، اگر مخاطبانتان در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار دارند. باید از آن موقعیت جغرافیایی خاص در نام دامنه خود استفاده کنید. سعی کنید نام دامنه را معنا دار انتخاب کنید و با یافتن کلمه مناسب نام دامنه را ثبت کنید.

توجه به پسوند‌ها

اگر بعد از انتخاب نام دامنه پسوند com پرشده باشد. ناامید نباشید زیرا پسوندهای بسیار زیادی وجود دارند. که می‌توانید نام خود را با این پسوندها به ثبت برسانید. مثال: net،.info،.co. و …

البته انتخاب پسوند مناسب و درست  برای نوع کسب و کار شما بسیار مهم است.

توجه کنید که برای نام دامنه خوب و مناسب، تحقیق کنید و وقت بگذارید. تا بعد از طراحی سایت پشیمان نشوید. به‌طورکلی نام دامنه‌ای مناسب است که به‌ یادماندنی و کوتاه باشد و متناسب با طراحی سایت شما به کار برود. سعی کنید از اعداد و حروف اضافی در آن استفاده نکنید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]