ساخت سایت – راهنمایی برای مبتدیان

خانه / آموزشی / ساخت سایت – راهنمایی برای مبتدیان

ساخت سایت – راهنمایی برای مبتدیان

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

ساخت سایتها

ساخت سایتها ،فکر می کنید چگونه می توانید برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کنید؟ شما می توانید به شرکت های طراحی و ساخت سایت مراجعه و هزینهء ساخت سایت مورد نظرتان را پرداخت نمایید. و یا شخصاً اقدام به ایجاد و ساخت سایت تان نمایید.

معمولاً افراد زیادی تا مدتهای طولانی فکر می کنند که برای ساخت سایت باید حتماً برنامه نویس و یا مهندس کامپیوتر باشند. یا باید زبانهای مختلف برنامه نویسی مانند HTML-PHP-ASP و یا حتی ++C را بدانند.

(من هم این اسامی را چندین بار شنیده ام اما اصلاً معنی آنها را نمی دانم.) اما باید بدانید که در اشتباه هستید. دانستن هیچ یک از موارد فوق ضروری نیست!

اول از همه باید بدانید که ماهیت یک طراحی سایت چیست. در این مقاله توصیف یک وب سایت با فرض این موضوع انجام شده که خوانندگان آن چیزی در مورد ساخت سایت نمی دانند.

یک وب سایت شامل تعدادی صفحات همراه با محتوا و تصاویر است. که میزبان آن یک وب سرور می باشد.

موتور های جستجو

در واقع به جای نگه داشتن آن محتوا در پوشه “اسناد” کامپیوترتان، آن را روی یک کامپیوتر بزرگتر که سرور نامیده می شود نگهداری می کنید. بنابراین سایر افراد از طریق موتورهای جستجو و یا به طور مستقیم با استفاده از نام دامنهء وب سایت شما به مطالب وب سایت تان دسترسی خواهند داشت.

این سرورها “میزبان وب” نامیده می شوند. شرکت های خدمات میزبانی وب، به شما راه حل های مربوط به میزبانی و فضای وب سایت شما را ارائه می کنند. عوامل دیگری که در وب سایت مطرح می باشد.

سیستم مدیریت محتوای وب یا CSM می باشد. هنگامی که صفحات وب سایت شما میزبانی شد. شما نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا دارید. تا مطالب و محتوای وب شما را تغییر داده و اطلاعات و یا تصاویر آن را به روز رسانی نماید.


عدم وجود سیستم مدیریت محتوای کاربر پسند، ایجاد تغییرات در طراحی سایت در کرج شما را با مشکلات فراوان و بسیار پر هزینه مواجه می نماید.

نتیجهء جستجو برای “طراحی وب سایت” در موتور جستجو به شما شرکت های زیادی را به نمایش در خواهد آورد. که ارائه دهندهء خدمات طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت هستند.

همچنین در این جستجو نرم افزارهای طراحی سایت که شما شخصاً می توانید برای ساخت سایت تان از آنها استفاده کنید. به نمایش در خواهد آمد.

ما به بررسی دو نوع راه حل برای ساخت سایت پرداخته ایم:

    • ساخت سایت به صورت رایگان(Powered by Google)
    • و راه حل دیگر به شما اجازهء ساخت سایت به صورت مجانی داده و تنها میزبانی وب سایت شما شامل هزینه می باشد.


Google sites””برای هر شخصی که تمایل به ساخت یک وب سایت ساده برای کسب و کار اینترنتی خود دارد. راه حلی ارائه می نماید. برای استفاده از میزبان های وب به صورت رایگان می توانید تصاویر و فیلم های خود را در سایت هایی مانند “یوتیوب” یا “picasa” قرار دهید.

موضوعات راهنما برای هر تابع و تالارها و انجمن های گفتگو و راهنمایی وجود دارد. که در آنها پاسخ هایی برای سوالات شما در مورد اجرای برخی از طراحی های خاص و یا هر مورد دیگری در ساخت سایت وجود دارد.

سایت های رایگان گوگل در حال حاضر انجمن ها و تالارهای گفتگو و یا فروشگاه مجازی راه اندازی و پشتیبانی نمی کند. ساخت سایتها

اما این واقعاً یک راه حل بسیار مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی کوچک می باشد. که تمایل به دیده شدن در اینترنت را دارند. این امر کاملاً رایگان می باشد.

راه حل دوم نرم افزارهای طراحی سایت هستند. که معمولاً به همراه 30 روز میزبانی رایگان بوده و پس از آن شامل هزینه می باشد. “live city” یک راه حل بسیار عالی برای کسب و کارهایی که نیاز به ایجاد و طراحی سایت کرج دارند.

که در طول زمان قابل تغییر و به روز رسانی باشد. یک وب سایت ساخته شده در این سیستم می تواند همراه با کسب و کار شما رشد نماید.

شما می توانید یک وب سایت ساده برای ارائه اطلاعات در مورد کسب و کارتان ایجاد نمایید. و یا می توانیددر این فرآیند ساخت سایت به سادگی یک وب سایت تجارت الکترونیک و یا فروشگاه مجازی راه اندازی نمایید.

این کار نیازی به هیچ نوع دانش فنی نداشته و هزینهء زیادی برای ساخت فروشگاه مجازی نخواهد داشت. در واقع با یک کلیک می توانید آن را اضافه کنید.

ما چند وب سایت در Google sites”” ساخته ایم و واقعاً از drag و drop کردن سازندهء وب در live city”” لذت برده ایم. برای ساخت سایت در آن دو ساعت وقت صرف کردیم.

باید بگوییم که به شدت از این راه حل ساده در طراحی سایت در تهران لذت بردیم. تغییر رنگ پس زمینه، جداول، فونت ها و… ساخت سایتها

سیستم مدیریت محتوا نیز بسیار ساده و راحت است. یک راه حل واقعاً عالی با قیمت واقعاً پایین می باشد. تصور کنید که با 13 دلار در ماه صاحب یک فروشگاه مجازی شوید!

اصلاً لازم نیست که دارای دانش فنی و یا بودجهء بالا برای طراحی و ساخت سایت باشید. شما می توانید کسب و کارتان را به صورت رایگان و یا حداقل برای هزینهء ماهیانه بسیار کم به روزرسانی نمایید.

و به صورت آنلاین برای مشتریان بالقوه که دنبال خدمات و یا محصولات شما هستند، در دسترس باشید. فقط کافی است که یک راه حل مناسب حالتان انتخاب نمایید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]