سئو – نکات کلیدی بهینه سازی وب در موتور جستجو و هدایت ترافیک وب سایت

خانه / آموزشی / سئو – نکات کلیدی بهینه سازی وب در موتور جستجو و هدایت ترافیک وب سایت

سئو – نکات کلیدی بهینه سازی وب در موتور جستجو و هدایت ترافیک وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

نکات کلیدی بهینه سازی

نکات کلیدی بهینه سازی

نکات کلیدی بهینه سازی ،اگر در بازاریابی آنلاین تازه کار هستید. گاهی در آغاز راه درک مقولهء بهینه سازی طراحی سایت در موتور جستجو (سئو) برای شما سخت خواهد بود. سئو قابلیتی است که یک مقاله و یا یک صفحهء وب سایت را برای موتور جستجو بهینه سازی می نماید.

هنگامی که مقاله و یا صفحهء مورد نظر شما بر اساس قوانین سئو بهینه سازی شده باشد. در سیستم های جستجو مانند یاهو، گوگل و Bing قابلیت رتبه بندی و ایندکس شدن پیدا خواهد کرد. هدف اصلی از بهینه سازی وب سایت افزایش ترافیک آن است. به این معنی که در نتیجه جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو، طراحی سایت شما در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و بیشترین تعداد کاربران ممکن را به خود جذب می‌کند.

برای بهترین نتیجه در SEO باید با فاکتورهای مختلفی مانند کلمات کلیدی، ساختار وب سایت، محتوای وب سایت، لینک سازی و سرعت بارگیری وب سایت آشنایی لازم را داشت.

از ابزارهای رایگان مختلفی برای بهینه سازی سایت می‌توان استفاده کرد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

Google Search Console: این ابزار از سوی گوگل ارائه شده است و به شما امکان می‌دهد تا مشکلات سایت خود را شناسایی کنید و آن‌ها را برطرف کنید.

Google Analytics: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ترافیک وب سایت خود را مانیتور کنید و بازدیدکنندگان خود را بهتر بشناسید.

Moz: این ابزار یکی از محبوب‌ترین ابزارهای SEO است که به شما امکان می‌دهد تا بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت خود را پیدا کنید و سایت خود را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بهینه کنید.

SEMrush: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا رقبای خود را بررسی کنید و استراتژی‌های بهبود رتبه خود را برای موتورهای جستجو برنامه‌ریزی کنید.

Yoast SEO: این افزونه برای وردپرس به شما امکان می‌دهد تا وب سایت خود را بهینه کنید و رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

– تکنیک های پایه سئو در بازاریابی اینترنتی 

توانایی ایجاد یک مقاله و یا یک صفحهء وب سایت و جهش اتوماتیک به رتبهء اول رنکینگ به نظر غیر ممکن می آید. اما اگر یک صفحه وب به درستی بهینه سازی شده باشد.

قابلیت و توانایی بدست آوردن رتبهء بالا در رنکینگ توسط کلمات کلیدی با رقابت کم را خواهد داشت. برای ایجاد یک صفحهء وب بهینه سازی شده در موتور جستجو به موارد اولیه زیر نیاز می باشد:

  • چگالی کلمات کلیدی بین 5-2 ٪
  • متا تگ های کلمات کلیدی
  • متا تگ توضیحات
  • کلمات کلیدی در عنوان
  • استفاده از تگ های H1-H2-H3 در محتوای صفحات

استفاده از این 5 عامل، فرم و قالب اصلی سئو را در طراحی سایت در کرج شما ایجاد می نماید. و صفحهء وب سایتی تشکیل می شود. که آمادهء حضور در سیستم های جستجو مانند گوگل خواهد بود.

بسیاری از افراد هنگام ساخت سایت و یا وبلاگ خود از هیچ یک از تکنیک ها و قوانین سئو و یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت شان استفاده نمی کنند.

مطالعات نشان داده است که مدیران وب سایتی که با استفاده از نکات و راهنماها، زمانی را صرف بهینه سازی وب سایت خود کرده و آن را در صفحات وب سایت خود و مقالات پیاده سازی کرده اند، ترافیک و بازدیدکنندهء بیشتری نسبت به دیگر مدیران وب سایت دارند که هیچ اقدامی برای سئوی وب سایت خود انجام نداده اند. 

– نکات کلیدی تکنیک های سئو جهت بهبود ترافیک وب 

بسیاری از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو به طور گسترده ای توسط بسیاری از بازاریابان موفق اینترنتی استفاده می شود.

بسیاری از افراد نیز این تکنیک ها و استراتژی های سئو را برای خود به صورت یک راز نگه داشته و تمایلی به ارائه راهکارها و توضیح در مورد چگونگی افزایش ترافیک وب سایت شان و یا رنکینگ بالای وب سایت شان در گوگل ندارند.

3 مورد از کلیدی ترین استراتژی های بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو به شرح زیر می باشد:

  • ایجاد لینک های یک طرفه و با کیفیت
  • استفاده از منابع ترافیکی غیر از گوگل مانند یاهو و Bing
  • بهینه سازی onpage

این استراتژی ها از مدتها قبل جزء قوانین موتور جستجو بوده اما بسیاری از بازاریابان اینترنتی آشنایی با آن نداشته، کاملاً آن را درک نکرده و نمی دانند که با این استراتژی ها چه کاری باید انجام دهند.

– ابزارهای بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو 

امروزه ابزارهای بسیار متفاوتی در بازار اینترنت وجود دارد که می توان در بهینه سازی طراحی سایت کرج از آن استفاده کرد. که این ابزارها موقعیت شما را در موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و Bing آنالیز کرده و همچنین به تجزیه و تحلیل مقالات و یا صفحات وب سایت شما پرداخته و لینک آماری را برای مشاهده به شما ارائه می نماید.

ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که توسط توزیع مقاله به دایرکتوری های مقالات، لینک ایجاد می کنند. در وبلاگ ها نظر گذاشته و یا در تالارهای گفتگو کامنت قرار می دهند. تمامی این کارها به صورت اتوماتیک توسط نرم افزار و فشار یک دکمه انجام می شود.

علت توجه کردن به نحوه عملکرد موتورهای جستجو در طراحی سایت در کرج

درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو و روش‌هایی که یک مطلب را پیدا، نمایه‌گذاری و رتبه‌دهی می‌کنند در کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی کلمات کلیدی متداول،از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

– نکاتی در مورد سئوی طبیعی (organic) 

بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو به صورت طبیعی، مراحل گرفتن رتبهء یک رنکینگ توسط مقالات و یا صفحات وب سایت در بخش آزاد موتور جستجو می باشد. این روش با تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد لینک، سئوی onpage و دریافت ترافیک از دیگر منابع (موتورهای جستجو غیر از گوگل) انجام می شود.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]