سئو – نکات کليدی گوگل برای اجتناب از جريمه محتوای تکراری

خانه / آموزشی / سئو – نکات کليدی گوگل برای اجتناب از جريمه محتوای تکراری

سئو – نکات کليدی گوگل برای اجتناب از جريمه محتوای تکراری

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

نکات کليدی گوگل

نکات کليدی گوگل

نکات کليدی گوگل ،امروزه اکثر مدیران وب سایت ها می دانند. که در بهینه سازی طراحی سایت (سئو)، محتوا حرف اول را می زند . و “content is king” یک اصطلاح معروف در این زمینه می باشد. 

محتوا نقش پر رنگی در ارتباط با رنکینگ یا رتبه بندی وب سایت در نتایج موتور جستجو بازی می کند. با این حال مدیران وب سایت باید مراقب جرائمی باشند که موتورهای جستجو برای وب سایت هایی که از محتوای صفحات تکراری استفاده می کنند.

در نظر گرفته است. محتوای تکراری هنگامی رخ می دهد. که دو وب سایت محتویات و مطالب یکسان و یا بسیار مشابهی را با هر تعداد صفحه نشان دهند.

محتوای سایت

این اتفاق هنگامی رخ می دهد که یک وب سایت محتوای مطالب سایت رقبای خود را کپی نماید. و یا حتی زمانی که مدیران سایت میزبان یک محتوای مشابه در نام های دامنه های مختلف خود باشند.

موتور های جستجو وب سایت هایی با محتوای تکراری را جریمه می کنند. زیرا آنها نمی خواهند اطلاعات مشابه، بیش از یک بار در هر Search Query ظاهر شود.
هیچ کس دقیقاً در مورد جریمه های انجام شده توسط گوگل چیزی نمی داند. (بدترین آن می تواند حذف شدن از لیست ایندکس گوگل باشد.)

اما یک چیزی که نسبت به آن مطمئن هستیم. این است که گوگل به رتبه بندی و ترافیک وب سایت شما صدمه خواهد زد. بر طبق گفته های وبلاگ وب مستر گوگل، اولین نگاه گوگل به وب سایت ها برای فیلتر کردن صفحات با محتوای تکراری و لیست کردن نسخهء اصلی است.

اگر تلاش عمدی برای دستکاری در رنکینگ داشته باشید. مطمئناً وب سایت شما مجازات خواهد شد. وبلاگ گوگل وب مستر Google webmaster blog روش ها و نکاتی را به اشتراک گذاشته است.

که مدیران وب سایت بتوانند به صورت فعالانه مسائل مربوط به مطالب تکراری در وب سایت را حل نمایند. برخی از این نکات در متن زیر ارائه شده است:

– مسدود سازی مناسب

به جای اینکه به موتورهای جستجو اجازه دهید که تعیین کنندهء “بهترین” نسخهء اسناد باشند. خودتان شخصاً به عنوان یک مدیر سایت باید متور جستجو را نسبت به انتخاب و ارجحیت نسخهء مورد نظرتان متمایل و هدایت نمایید.

به عنوان مثال اگر تمایل ندارید که نسخهء قابل چاپ مقالات طراحی سایت در کرج شما ایندکس شود. دایرکتوری های مورد نظر در Robot text file را نپذیرید.

– استفاده از کد 301

اگر ساختار وب سایت خود را مجدداً طراحی و یا بهینه سازی طراحی سایت کرج انجام داده اید. از کد 301 جهت تغییر مسیر عاقلانهء کاربران و Spider های موتور جستجواستفاده نمایید.

– سازگار باشید

در جهت حفظ و سازگاری لینک های داخلی وب سایت تان تلاش نمایید. برای مثال همیشه به صفحهء اصلی وب سایت خود به جای استفاده از example.com/index.html از example.com استفاده نمایید. 

– تشکیل اتحادیه مطالب با دقت کامل

اگر شما در وب سایت های دیگر تشکیل اتحادیه ای از مطالب وب سایت تان را داده اید. مطمئن شوید که آنها بک لینک به مقالهء اصلی در هر مقاله به صورت همزمان زده اند.

– استفاده از ویژگی های دامنه دلخواه در ابزار مدیران سایت گوگل

اگر وب سایت های دیگر به هر دو ورژن URL شما بدون www و همراه با www لینک پیوند زدند. اجازه دهید که گوگل بداند که شما کدام روش از روش های فهرست شده برای استفاده از ویژگی های دامنه تان را ترجیح می دهید.

کلام آخر این است که نباید خیلی نگران وب سایت هایی باشید. که مطالب وب سایت شما را بدون اجازه منتشر کرده اند. زیرا که بسیار بعید است که این سایت ها بتوانند تاثیر منفی در رنکینگ وب سایت شما در موتور جستجو داشته باشند. 

از این راهنمایی های گوگل استفاده کرده و به آنها توجه نمایید. با دانستن این مطالب می توانید با اعتماد به نفس و با یک رویکرد پیشگیرانه از ایجاد محتوای تکراری اجتناب نمایید.

از نظر گوگل انواع محتوای تکراری چه میتواند باشد؟

محتوای تکراری در شکل و انواع مختلفی میتواند پدید بی اید بعضی از آنها چندان هم بد نمی باشند، اما بعضی از انواع ان ها سبب تاثیرات منفی بر روی سئو سایت می شود.

در کل دو نوع محتوای تکراری وجود دارد که باید درباره آنها اگاه باشید.

محتوای تکراری داخلی: زمانی محتوای تکراری داخلی ایجاد می ود که شما بیش ز یک صفحه در سایت خود دارید که با یک یا چند صفحه ی دیگر سایتتان در طراحی سایت در کرج شباهت دارد.

محتوای تکراری خارجی: محتوای تکراری خارجی زمانی می باشد که صفحه ای در سایت خود دارید که در یک (یا چند) دامنه دیگر کپی شده است. این سایت‌ها امکان دارد به شما تعلق داشته باشند، اما در بسیاری از موارد اینطور نیست.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]