رهنمون های طراحی وب سایت

خانه / آموزشی / رهنمون های طراحی وب سایت

رهنمون های طراحی وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

هدف بیشتر طراحان وبسایت اینست که سایتی جذاب، با دسترسی آسان و کاربردی خلق کنند تا به این ترتیب بازدید کننده را به کاری ترغیب نمایند. خلق چنین وب سایتی نیازمند طراحی گرافیکی خوب، آسان، مسیربندی محسوس، طرح وبسایت منطقی و کپی وبسایت خوب می باشد. پیشنهادات زیر نکات مهم سایت برای طراح وبسایت هستند:

طراحی سایت در کرج

نکات مهم سایت

محتوای وب سایت:
شما میخواهید بازدید کنندگان، سایت شما را به عنوان منبع اطلاعات قوی و یا یک برند مشهور بشناسند. دستور زبان اشتباه یا غلط املایی، سریعا از اعتبار شما می کاهد. به خاطر داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند.

چه محصولات خودتان را برای فروش عرضه کنید و چه تبلیغ محصولات شخص دیگری را بنمائید. باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار افراد قرار دهید و یا آنها به سادگی از سایت شما خارج شده و به دنبال سایتی می روند. که به آنها آنچه خواستارش هستند را بدهد.

سازگاری مرورگر:

صدها مرورگر متفاوت در دنیا موجود است. باید طوری سایت تان را طراحی کنید که در بیشتر آنها در دسترس باشد. برای انجام این کار نیازی نیست به تمام راهبردها روی آورید چون احتمالا بسیاری از آنها در این مرورگرها کاربردی نیستند.

گرچه اکثر مرورگرها رایگان هستند ولی همه نیازی نمیبینند مرورگر خود را مرتب به روز رسانی کنند. میانگین افراد شاید حتی ندادند چطور باید مرورگر خود را به روز رسانی کنند یا معتقدند “اگر کار میکند، تعمیرش نکن!”. به خاطر داشته باشید بازدیدکنندگان طراحی سایت در کرج شما ممکن است کامپیوتر، مک بوک، جعبه ی لینوکس، دستگاه پی دی ای، یا موبایل داشته باشند.

طراحی وب سایتی خوب است که قابلیت باز کردن صفحات در اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفاکس، آپرا و سفری را در کمترین زمان ممکن داشته باشد. معتبر سازی کد HDML به حل این مسئله کمک میکند. ولی بهترین کار این است که سایت خود را در مرورگرهای مختلف امتحان کنید.

استفاده نکردن از پاراگراف های طولانی:

پاراگراف طولانی با استانداردهای محتوای دیجیتال مطابقت ندارد.پاراگراف های کوتاه تر فهم را اسان تر میکند. سعی داشته باشید به عنوان یک قاعده کلی پاراگراف‌های طولانی‌تر از 3 یا 4 خط ننویسید.

اگر طول خط بسیار طولانی باشد میتواند خواندن را برای مصرف‌کنندگان مشکل ساز کند.

گرافیک و تصاویر:

بررسی ها نشان میدهد اگر باز کردن صفحات وب سایت بیش از 10 ثانیه طول بکشد. بیشتر افراد آن سایت را رها می کنند. همواره عکس های خود را بهینه سازی کنید که تا حد امکان و بدون خدشه دار کردن کیفیت کوچک شوند.

طول و عرض عکس ها را طوری انتخاب کنید که همزمان با دانلود عکسها بقیه ی صفحه به راحتی لود شود. از تگ ALT HDML استفاده کنید تا افرادی که با گرافیک بسته کار میکنند. یا از دستگاه دستی استفاده میکنند بدانند که تصویر قرار است نمایانگر چه چیزی باشد.

رنگ پشت زمینه:

اگر از رنگ پشت زمینه ای به جز سفید استفاده می کنید. دقت داشته باشید که مطالب صفحه طراحی سایت شما در رنگ پشت زمینه ی مرورگرهای مختلف قابل خواندن باشد.

مالتی مدیا:

مالتی مدیا ترکیبی از فیلم های فلش، کلیپ های تصویری، کلیپ های صوتی و موسیقی پشت زمینه است. که در آن معمولا از جریان رسانه ای استفاده می شود چرا که زمان دانلود را کاهش می دهد. مطمئن شوید که بازدید کننده قادر است هر جا نیاز داشت فایل مالتی مدیا را متوقف کرده، دوباره شروع کند.

و یا در صورتی که فایل مقدمه داشت آنرا جلو ببرد. بدین صورت افرادی که سرعت دانلود پایین دارند و یا سیستم آنها فایل های مالتی مدیا را پخش نمیکند .میتوانند این بخش را ندید بگیرند. همچنین هر نوع اطلاعات مهم ارائه شده در مالتی مدیا را به صورت متن زیر آن بیاورید.

تا بازدید کننده بدون استفاده از مالتی مدیا هم بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. اگرجهت استفاده از مالتی مدیا پلاگین نیاز است، حتما به آن لینک بزنید تا استفاده کننده بتواند آنرا نصب کند. در آخر همواره قانون 10 ثانیه جهت لود شدن سایت را به هنگام استفاده از مالتی مدیا به خاطر داشته باشید.

مسیربندی سایت:

مسیربندی سایت باید آسان و محسوس باشد. مطالعات نشان میدهد اگر بازدید کننده نتوانداطلاعات مورد نیازش را با سه کلیک بدست آورد، سایت را ترک می کند. این قانون “3 کلیک” نام دارد. تمام بخش های سایت شما باید در طی این سه کلیک از هر نقطه ی سایت تان قابل بررسی باشد. اگر از هر چیزی به جز لینک های ساده ی متنی استفاده می کنید، ابتدا از کارکرد مسیربندی خود در تمام مرورگرهای اصلی مطمئن شوید.

لینک ها:

در فواصل معین تمام لینک های سایت را امتحان کنید تا از اعتبار آنها مطمئن شوید. هیچ چیز مانند لینک های خراب بازدید کننده ی سایت را فراری نمیدهد! سرویس های زیادی برای چک کردن لینک های شما موجود است.

قاب ها:

از قرار دادن قابهایی که باعث عدم بوک مارک صفحات مجزا میشوند خودداری کنید. چون باعث میشود بازدید کنندگانی را از دست بدهید که قصد داشتند سایت شما را در صفحات قابل بازگشت خود ذخیره کنند.

خلاصه:

طراحی سایت در تهران خوب، ترکیبی از حس و طراحی است. سایت شما باید جذاب و قابل دسترس باشد. و از همه مهمتر به بازدید کننده اطلاعاتی ارائه دهد که آنها می خواهند. در نتیجه به نکات مهم سایت باید توجه داشته باشید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 3 میانگین: 5]