رنکینگ – چرا به استراتژی جستجوی محلی نیاز دارید؟

خانه / آموزشی / رنکینگ – چرا به استراتژی جستجوی محلی نیاز دارید؟

رنکینگ – چرا به استراتژی جستجوی محلی نیاز دارید؟

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

رنکینگ وب

رنکینگ وب ، تقریباً 4 سال پیش، گوگل تغییرات عمده ای در صفحهء نتایج موتور جستجو و متعاقباً در رنکینگ، با معرفی سیستم “جستجوی جهانی” ایجاد کرد. که لیستی ترکیبی از ویدئو، عکس و اخبار همراه با  طراحی سایت ها است.

که توسط ربات های موتور جستجو از صفحات وب جمع آوری شده است. “جستجوی جهانی” یا universal search همچنین جایگزین افزایش در جستجو برای اطلاعات خاص مکان های مختلف می باشد.

به جای جستجوی کلمه “رستوران ها” بسیاری از افراد به طور مثال “رستوران لوئیزویل در KY”. (ایالت کنتاکی) را جستجو می کنند. موتورهای جستجو این روند جدید و جالب را با قرار دادن نقشه آن محل و لیست نتایج محلی در بالای صفحهء نتایج آزمایش کردند. 

میزان بالای کلیک و گزارش آمار بالای استفاده از نقشه ها نشان می دهد. که کاربران چگونه جذب صفحهء نتایج موتور جستجو شده و توجه کاربران را به خوبی به نقشه های موجود در لیست جستجو در بالای صفحهء نتایج به خود مشغول کرده است.

این تحقیق همچنین نشان دهنده این است. که کابران با نقشه های لیست شده در صفحهء نتایج ارتباط برقرار کرده و نتایج جستجو های طبیعی به دفعات بیشتر از تبلیغات کلیکی و گوگلی مورد توجه قرار گرفته است.

تغییرات گوگل

این تغییر گوگل را واداشته که اولویت بندی در جستجو های محلی در بالای صفحه نتایج جستجو انجام دهد. و در حال حاضر اکثر موتورهای جستجو این روال را دنبال می کنند.

قبل از ظهور “جستجوی محلی” به منظور رسیدن به نتایج جستجوی مکان های خاص، کاربران واژه ها را همراه با پیراینده های جغرافیایی مانند لوئیزویل، کنتاکی 40299 جستجو می کردند.

اما امروزه الگوریتم های جستجو به IP آدرس های کاربران دسترسی پیدا کرده و بدون درخواست کاربران، نتایج هدفمند جغرافیایی (محلی) را برای آنها به نمایش می گذارد. رنکینگ وب

نتیجه جستجوی واژه “دندانپزشک” از یک کامپیوتر واقع در لوئیزویل ایالت کنتاکی در آمریکا توسط یک کاربر این خواهد بود.

که مطب های دندانپزشکی واقع در منطقه لوئیزویل را در بالاترین سطح نتایج جستجو در صفحه اول نتایج موتور جستجو همراه با صفحات اطلاعات کلی آن طراحی سایت در کرج ها ارائه خواهد شد. 

کاربران گوگل

گوگل به منظور به حداکثر رساندن تجربهء کاربران، تعداد جستجوهای محلی برای به نمایش درآمدن در صفحهء نتایج جستجو را آزمایش کرده است.

در اصل فقط سه نتیجه از نتایج موجود در لیست جستجو که با پرچم یا Flag در کنار نقشه محلی آن مشخص شده می باشد. گوگل سعی در افزایش فهرست نتایج محلی همراه با نقشه تا تعداد 10 عدد را نموده است.

اما متوجه شدند که جستجوگران دوست ندارند در صفحهء نتایج موتور جستجو بیش از حد به پایین صفحه حرکت کنند.

تحقیقات نشان داده است که کاربران و جستجو گران محلی خواستار منتخبی از لیست نقشه های محلی می باشند. که البته دارای ارزش بالایی مانند جستجوهای طبیعی (organic) باشند.

این امر منجر به یک فرمت 7 تایی شد که در بالای صفحهء نتایج جستجو ارائه می شود. اخیراً جستجوی محلی گوگل با نام “مکانیاب” یا “Place Search” به نمایش در آمده است.

این فرمت لیست جستجوهای طبیعی با لیست نقشه های محلی ترکیب شده و در سمت راست پانل قرار گرفته است. همچنین گزینه ای برای دیدن فقط لیست نتایج جستجوی محلی وجود دارد.

بازاریابی جستجو

که از طریق کلیک بر روی لینک “places” در سمت چپ پانل امکان پذیر می باشد. جدیدترین امکانات، شخصی سازی جستجوی محلی است. که به کاربران اجازه می دهد.

تا محل مورد نظر و یا محل سکونت خود را انتخاب کنند. تا لیست جستجوی محلی را همانطور که می خواهند ببینند. و نه بر طبق محل استقرار فعلی شان.

این تغییرات در نتایج جستجوی محلی گاهی تاکیید بیشتری بر روی نشان دادن موارد بیشتری مانند لیست عکس ها، متا توضیحات، و بررسی نقل قول ها به انتخاب شما خواهد داشت.

Bing و یاهو در امر بازاریابی جستجو های محلی از گوگل پیروی می کنند. با این حال تمام جستجو های محلی مانند هم عمل نمی کنند. و دارای الگوریتم های مختلفی برای تعیین رتبه کسب و کار اینترنتی هستند.

بدیهی است که در صورتی که در صفحهء اول لیست نتایج جستجوهای محلی قرار بگیرد. افزایش ترافیک طراحی سایت کرج بیشتری خواهید داشت. 

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]