راهنمای سئو: چگونه دامین سایت خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش دوم)

خانه / آموزشی / راهنمای سئو: چگونه دامین سایت خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش دوم)

راهنمای سئو: چگونه دامین سایت خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش دوم)

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

پیج رنک سایت

پیج رنک سایت ، در مقاله قبلی با موضوع « راهنمای سئو: چگونه دامین سایت خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش اول)» 4 مرحله از مراحل 8 گانه تغییر دامنه سایت بر اساس اصول سئو توضیح داده شد. در این مقاله به ادامه این آموزش می پردازیم.

خلاصه ای از مراحل مقاله قبلی:

مرحله یک: ثبت دامنه جدید یا خرید دامنه قدیمی

مرحله دو: آپلود صفحه “coming soon”

و مرحله سه: انتقال بخش های کوچک سایت (اختیاری)

مرحله چهار: آپلود صفحات سایت در دامین جدید

مرحله پنج: ریدارکت صفحات قدیم به صفحات جدید

هنگامی که صفحات را در دامنه جدید آپلود نمودید باید صفحات قدیم را به آدرس جدید ریدارکت کنید. فقط توجه داشته باشید که کل طراحی سایت را به دامین جدید ریداریک نکنید. بلکه برای هر صفحه این عمل انجام شود.

به شدت تاکید شده است که از ریدایرکت 301 استفاده شود. زیرا تمام ویژگی های دامین سایت قبلی را منتقل می نماید. اما تغییراتی که انجام می دهید دائمی است. در صورتیکه بخواهید در آینده تغییر مسیر دیگری داشته باشید. از ریداریکت 302 استفاده نمایید البته در این روش تمام خواص دامین قبلی منتقل نمیشود.

تنها نکته ای که در 301 ریدایرکت باید به آن توجه داشت اینست که آدرس ها از صفحات قدیمی به صفحات جدید باید مستقیم باشند.

مرحله شش: استفاده از ابزار تغییر آدرس در گوگل وب مستر تولز

استفاده از ابزار تغییر آدرس گوگل وب مستر تولز، یکی از اقداماتی است که شما باید انجام دهید. پس از اینکه هر دو سایت را در گوگل وب مستر تولز ثبت کردید. شما باید مشخص کنید که دامین سایت قبلی به آدرس جدید منتقل شده است.

این کار به گوگل کمک می کند تا به وضوح درک کند. که کل طراحی سایت در کرج به این دامنه منتقل شده است.

مرحله هفت: بروز رسانی لینکهای مهم

به شدت توصیه شده است تمام سایت هایی که به سایت قبلی شما لینک می دهند را بروز رسانی نمایند. (سایت های که دارای پیج رنک بالایی هستند.)

البته شما مجبور نیستید با تمام و بمسترهایی که به سایت شما لینک داده اند تماس بگیرید. به جای آن بر روی مهمترین آنها تمرکز کنید.

چه لینکهایی در Google Page Rank محاسبه نمی شوند؟

  1. لینک‌های به صفحاتی که از طریق “nofollow” تگ شده‌اند: اگر لینکی با تگ nofollow به یک صفحه داده شود، PageRank به طور طبیعی از آن لینک عبور نمی‌کند و بنابراین اهمیتی به آن صفحه اختصاص نمی‌یابد.
  2. لینک‌های داخلی به صفحاتی که از فرمت‌هایی مانند JavaScript یا AJAX استفاده می‌کنند: گوگل نمی‌تواند به راحتی لینک‌های موجود در کدهای JavaScript و AJAX را تجزیه و تحلیل کند، بنابراین این لینک‌ها نیز ممکن است در محاسبه PageRank نادیده گرفته شوند.
  3. لینک‌های به صفحات محافظت شده توسط رمز عبور (Password Protected Pages): این صفحات برای ربات‌های موتورهای جستجو قابل دسترسی نیستند، بنابراین لینک‌های به آن‌ها هم در محاسبه PageRank لحاظ نمی‌شوند.
  4. لینک‌های به صفحاتی که به صورت دستی از فهرست سایت خارج شده‌اند (Robots Excluded Pages): اگر یک صفحه توسط فایل robots.txt از جستجوی موتورهای جستجو محروم شده باشد، لینک‌های به آن صفحه در محاسبه PageRank در نظر گرفته نمی‌شوند.

مرحله هشت: صبور باشید و سایت را به روز نگه دارید

تغییر نام دامنه سایت یکی از بروز رسانی های عمده ای است. که شما می توانید بر روی طراحی سایت کرج انجام دهید. صبور باشید و مطمئن شوید که زمان لازم را برای تست کامل سایت اختصاص داده اید. همچنین نام دامنه جدید را به صورت منظم تمدید نمایید و اجازه ندهید که اکسپایر شود.

اگر شما مراحل تغییر نام دامنه سایت بر اساس اصول سئو را به صورت کامل و دقیق انجام دهید، تغییر ترافیک سایت به حداقل خواهد رسید واز طرفی روی سئوی سایت تاثیر نمی گذارد. فراموش نکنید که هرگز نام دامنه خود را تغییر ندهید مگر اینکه گزینه دیگری نداشته باشید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]