راهنمای سئو: چگونه دامین خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش اول)

خانه / آموزشی / راهنمای سئو: چگونه دامین خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش اول)

راهنمای سئو: چگونه دامین خود را بدون از دست دادن پیج رنک عوض کنیم؟ (بخش اول)

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

خرید دامنه

خرید دامنه ، تغییر نام دامنه، می تواند تأثیر بسیاری جدی بر روی ترافیک طراحی سایت بگذارد. به طوری کلی تغییر نام دامنه از دیدگاه سئو توصیه شده نیست به دلیل اینکه هر دامنه ای دارای معیارها، ویژگی ها و از همه مهمتر هایپرلینک هایی است. که روی سئوی سایت تأثیر می گذارد و ممکن است با تغییر نام دامنه فاکتورهای مهم دامین قبلی منتقل نشوند.

در این راهنمای سئو، به تشریح مراحل تغییر نام دامنه بدون از دست دادن ترافیک سایت می پردازیم.

 ثبت دامنه جدید یا خرید دامنه قدیمی

اولین چیزی که برای تغییر دامین سایت باید انجام دهید، بدست آوردن دامنه جدید است. زمانیکه یک دامنه قدیمی را خریداری می نمایید، توجه داشته باشید دامین انتخابی توسط موتورهای جستجو بلاک نشده باشد. برای کسب اطلاعات در مورد دامین می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

  • با استفاده از http://www.domaintools.com در مورد دامین اطلاعات کسب نمایید.
  • با اضافه کردن دامین در گوگل وب مستر تولز می توانید آمار دامین و تمام هشدارهای دریافتی را مشاهده نمایید.

آپلود صفحه “coming soon”

اگر شما چند هفته قبل از انتقال سایت، یک صفحه html در دامین جدید آپلود نمایید. در واقع به موتورهای جستجو امکان crawl و ایندکس کردن سایت جدید را می دهید.

در نتیجه با قرار دادن متن در صفحات خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید. که محل وب سایت جدید را شناسایی نمایند و تشخیص دهند که دامین جدید یک سایت واقعی است نه یک دامین پارک شده.

انتقال بخش های کوچک سایت (اختیاری)

در صورت امکان، به جای انتقال همه صفحات به دامین جدید، ابتدا از بخش های کوچکتر طراحی سایت در کرج شروع نمایید. به عنوان مثال ابتدا دامنه فرعی را منتقل و تست نمایید سپس چند هفته بعد، بعد از اینکه مطمئن شدید ترافیک سایت شما به طور جدی تغییر نکرد. می توانید سایر بخش های سایت را منتقل کنید.

استفاده از همین روش برای ادغام چند سایت و انتقال آنها به یک دامین جدید نیز امکان پذیر است.

شما می توانید ابتدا بخش هایی که کمترین ترافیک را دارند منتقل نمایید. سپس سایر بخش های طراحی سایت کرج انتقال یابند.

اگرچه این مرحله اختیاری است، اما به شما توصیه می کنیم که حتما این مرحله را انجام دهید. تا از ایجاد مشکلات جدی بر روی سئوی سایت جلوگیری شود.

 دایرکت ۳۰۱ به صفحات جدید ایجاد کنید

، ربات‌ موتورهای جستجو برای تغییر دامنه بدون افت رتبه باید بتوانند محتواهایی که‌ URL آن‌ها قدیمی است را پیدا نمایند؛ در این مرحله است که دایرکت ۳۰۱ (که به آن فوروارد دائمی وب نیز گفته می‌شود) بسیار ارزشمند می‌شود. با دایرکت ۳۰۱ قادر هستید هر یک از صفحات طراحی سایت در کرج  قبلی خود را به صفحه مربوطه در سایت جدید لینک کنید یا به‌عبارتی دیگر، پیوند  بزنید.

بدین ترتیب موتورهای جستجو متوجه می شوند که محتوای قبلی به صفحه جدیدی انتقال داده شده است و صفحات جدید به جای صفحات قدیمی ایندکس می‌شوند. از این رو، تمامی امتیازات صفحه قدیمی به صفحه جدید منتقل می‌گردند.

 آپلود صفحات سایت در دامین جدید

گام بعدی آپلود صفحات، تصاویر و فایلهای سایت است. فقط توجه داشته باشید. اگر تصمیم دارید که نام فایل و یا مسیر را تغییر دهید. حتماً یادداشت نمایید تا در مرحله بعد از آنها استفاده شود.

ادامه راهنمای سئو برای تغییر دامین سایت در مقاله بعدی ارائه می گردد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]