دو گام برای داشتن URL عامه پسند در طراحی وب سایت

خانه / آموزشی / دو گام برای داشتن URL عامه پسند در طراحی وب سایت

دو گام برای داشتن URL عامه پسند در طراحی وب سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

URL مناسب

URL مناسب ، شما برای طراحی سایت خود نیاز به یک آدرس اینترنتی و یا یک url مناسب دارید.

URL یا Uniform Resource Locator، آدرسی است که برای دسترسی به منابع مختلف در اینترنت استفاده می‌شود. در واقع، URL به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت و با راحتی به صفحات وب، فایل‌ها، تصاویر و سایر منابع دسترسی پیدا کنند.

یک URL مناسب باید بسیار واضح و قابل فهم باشد تا کاربران بتوانند به راحتی به صفحات و منابع مورد نظر دسترسی پیدا کنند. همچنین، باید برای موتورهای جستجوی بهینه شده و شامل کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه باشد تا به راحتی در جستجوهای کاربران قرار گیرد.

در واقع این موضوع در طراحی سایت چیزی نیست که هر روز بخواهید به آن فکر کنید، پس باید برای انتخاب و انجام آن دقت لازم را اعمال نمایید.

ساخت آدرس (Url) به صورت عامه پسند و دوستانه و تا حد ممکن آسان برای استفاده، یکی از اصول بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و نیز برای بهبود قابلیت استفاده عمومی آن برای افراد می باشد.

آدرس وب سایت شما اغلب شبیه به این url می باشد: http://example.com این چیزی است که افراد در کادر آدرس بار در مرورگر خود تایپ کرده تا به سمت وب سایت شما حرکت نمایند.

استفاده از یک نام آدرس مربوطه، بخش مهمی از اتصال کاربران با آنچه وب سایت شما ارائه می کند را بر عهده دارد. اگر شما یک فروشندهء ماشین باشید کاملاً واضح است.

که چه کلمه ای می تواند نام آدرس شما باشد. اما چگونه می توانید نام آدرس وب سایت خود را عامه پسندتر و دوستانه تر انتخاب نمایید؟ در اینجا به دو چیز باید فکر کنید:

1- آدرس های قابل خواندن

اغلب اوقات به دلیل ماهیت عملکرد برنامه نویسی وب سایت ها، urlها تمایل آنها به محول کردن درک خواندن متن برایشان سخت می شود. آدرس url برای انتقال اطلاعات به اسکریپت و برنامه های وب سایت استفاده می شود.

برخی از طراحان وب و توسعه دهندگان طراحی سایت در کرج به جای امید بستن به تصویب داده های خام از طریق url، وقتی برای توسعهء سیستم یک آدرس عوام پسندانه نمی گذارد.
به عنوان مثال یک صفحهء وب سایت از یک شرکت ارائه دهندهء اسباب بازی که وسایل مربوط به سگ از جمله انواع قلاده را لیست کرده است، در نظر بگیرید.

در برخی موارد، باید به دنبال یک آدرس مانند این آدرس بگردید: http://www.dogtoys.com/?catId=col&page=1 همانطور که می بینید. این آدرس هیچ چیز خوانایی در مورد قلاده ندارد.

موتورهای جستجو

این بدان معنی است. که این موضوع هیچ کمکی در موتورهای جستجو و یا به کاربران واقعی، از نظر ارائهء هرگونه نظر واقعی به آنها نخواهد کرد. نه تنها موتورهای جستجو قادر به استفاده از این آدرسها به طور موثر نیستند.

(به دلیل عدم وجود کلمه مرتبط با متن وب سایت در آدرس) بلکه کاربران هم برای بازگشت به وب و یادگیری نام آدرس با مشکل مواجه خواهند شد.

در عوض یک آدرس وب سایت “عامه پسند” و یا “دوستانه” می تواند به این صورت باشد: http://www.dogtoys.com/collars این آدرس بسیار ساده تر از url قبلی می باشد.

در این صورت موتور جستجو و افراد واقعی، هیچ مشکلی با این موضوع نخواهند داشت. که این صفحه از وب سایت ممکن است چه چیزی ارائه نماید. و یا اینکه مشکلی برای بازگشت دوبارهء به آن صفحه از وب سایت نخواهد داشت.

چگونه می توان برای طراحی وب سایت خود یک url مناسب و قابل یادگیری و خواندن ایجاد کرد. با شرکت مشاور طراحی سایت در کرج و بهینه سازی وب سایت خود صحبت کنید.

مطمئن شوید که صفحات طراحی سایت کرج شما نیز به همین صورت پیکربندی شده است. همچنین اطمینان حاصل فرمایید که در آن url از تاثیرگذارترین نوع زبان و عبارات کلیدی برای بالا رفتن “توانایی پیداکردن” استفاده شده است.

2- آدرس های قابل تغییر (hackable)

هنگامی که وب سایت شما دارای یک آدرس عوام پسند و قابل خواندن باشد. حال وقت آن است که یک قدم جلوتر بروید. آدرس های hackable اشاره به urlهایی است.

که می تواند توسط کاربر برای ارائهء نتایج بصری بهتر، تغییر نماید. این امر مطلقاً با تنظیم ساختار وب سایت انجام می شود. و بازتاب آن در ساختار آدرس صفحات وب سایت نیز انجام می شود.

به عنوان مثال یک آدرس وب hackable به این صورت می باشد. که صفحهء ارائه دهندهء‌ قلادهء سگ به رنگ ارغوانی مانند این آدرس می باشد:

http://www.dogtoys.com/collars/purple حال کاربر با دیدن این آدرس با یک نگاه متوجه می شود. که نه تنها در این صفحه ارائهء قلاده سگ می باشد. بلکه رنگ آن هم به صورت خاص مشخص می باشد.
اما اگر کاربر بخواهد صرف نظر از رنگ های قلاده، لیست قلاده ها را ببیند. به چه صورت باید عمل نماید؟ به سادگی و با پاک کردن مشخصات انتهای url به این صورت در می آید:

http://www.dogtoys.com/collars این عمل نه تنها باعث معنی دارتر شدن url خواهد شد. و استفاده از زبان دقیق در آدرسها اطمینان بیشتری به موتورهای جستجو می دهد. بلکه باعث افزایش معنی آدرس و وضوح موضوع به صورت بصری برای کاربران و هدایت آنها به وب سایت خواهد شد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]