خطای 404 و پراکنده شدن بازدیدکنندگان سایت

خانه / آموزشی / خطای 404 و پراکنده شدن بازدیدکنندگان سایت

خطای 404 و پراکنده شدن بازدیدکنندگان سایت

von طراحی سایت منسیکس Facebook Google+
در آموزشی

بازدیدکنندگان سایت و خطای 404

بازدیدکنندگان سایت و خطای 404 ، پیغام “صفحه یافت نشد” و یا پیغام خطای 404 – یک پاسخ استاندارد از طرف وب سرور است و هنگامی ظاهر می شود. که نمی تواند آدرس URL درخواستی یا آدرس طراحی سایت را پیدا نماید.

خطای 404 به معنی عدم وجود صفحه مورد نظر در سرور است. این خطا به دلیل اینکه سرور نتوانسته است صفحه مورد نظر را پیدا کند، یا اینکه صفحه حذف شده یا منتقل شده باشد، رخ می‌دهد. این خطا معمولاً با پیغام “صفحه مورد نظر یافت نشد” همراه است.

تصور کنید سرتاسر شهر را رانندگی کردید. تا از یک کسب و کار تجاری بازدید نمایید و سپس با علامت “بسته است” روی درب آن شرکت در ساعات اداری مواجه شوید.

بازدیدکنندگان سایت

بازدیدکنندگان سایت

مواجه با پیغام خطای 404 دقیقاً مانند علامت “بسته است” می باشد. دقیقاً به بازدیدکنندگان سایت این پیام را منتقل می کند. که وب سایت شما برای کسب و کار آنلاین فعال نیست. اگر برای انجام کسب و کار اینترنتی اقدام به ساخت سایت کرده در وب تلاش می کنید. باید مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی در جستجو ها پیدا شده و مانند ساعت کار می کند.

خطا طراحی سایت

وب سایت یک بازار 24 ساعته ای است که هفت روز هفته فعال می باشد. افراد انتظار دارند که در تمام این مدت طراحی سایت در کرج ها در دسترس باشند. هنگامی که شخصی بر روی لینک وب سایت شما کلیک می کند و با خطای “صفحه یافت نشد” مواجه می شوند. آنها به احتمال زیاد به سایت شما به عنوان یک وب سایت خراب نگاه کرده و یا تصور می کنند که وب سایت شما وجود خارجی ندارد.

اگر افراد واقعاً انگیزه قوی داشته باشند، آنها ممکن است به دلایل دیگری به دنبال وب سایت شما باشند. و اگر انگیزهء افراد به اندازه کافی قوی نباشد مطمئناً اقدامی نمی کنند. چرا خطای 404 رخ می دهد؟

هر شخصی ممکن است با یک کلیک بر روی لینک ناقص و یا شکسته با خطای 404 مواجه شود. این یکی از شایع ترین دلایل ایجاد خطای 404 می باشد. یک لینک به دلایل متعددی می تواند به صورت ناقص و شکسته در بیاید.

افراد اغلب URL صفحات وب خود را هنگام طراحی مجدد وب سایت بازنویسی می کنند. و یا ممکن است برای بهینه سازی وب سایت خود (سئو) در موتورهای جستجو از کلمات کلیدی در URL خود استفاده نمایند.

هنگامی که یک URL بازنویسی می شود، هر لینک دیگری در آن صفحه از URL قدیمی و شکسته شده استفاده می کند. و هیچ شخصی نمی تواند آن صفحه را مشاهده نماید.

– چگونگی اجتناب از بروز خطای 404

این نکات راهنمایی برای شماست تا بازدیدکنندگان سایت با خطای “صفحه یافت نشد” مواجه نگردند:

    • ابتدا باید مطمئن شوید که آدرس صفحه درست و بدون اشتباه است.
    • ارسال و ثبت سریع صفحات جدید به موتور های جستجو
    • ثبت در گوگل
    • ثبت در Bing
    • مطمئن شوید که کوچکترین جزء از لینک قدیمی به صفحات جدید تغییر و متصل شده است. این مقاله شامل لیستی از ابزار برای قرار دادن لینک های قدیمی در مکان مناسب، چه در صفحات جدید طراحی سایت کرج و چه در سراسر وب می باشد.
    • بررسی وضعیت سرور: ممکن است سرور به دلیل مشکلات فنی، از جمله اشتباهات در فایل htaccess ، قادر به نمایش صفحه نباشد. در این صورت باید با مدیر سرور تماس بگیرید.
    • اصلاح لینک‌های خود: اگر شما لینک‌هایی را در سایت خود قرار داده‌اید که به صفحاتی که دیگر وجود ندارند، این لینک‌ها را باید به صفحات جدید هدایت کنید.
    • اگر شما آدرس URL یکی از صفحات وب خود را تغییر دهید. بازدیدکنندگان از صفحهء قدیمی با استفاده از کد تغییر مسیر 301، تغییر مسیر داده و به صفحهء جدید منتقل می شوند.
    • اگر صفحه‌ای حذف شده است، می‌توانید با استفاده از یک پلاگین ریدایرکت، کاربر را به صفحه جدید هدایت کنید.
    • همچنین شما می توانید به صورت دستی هم تغییر مسیر برای افراد ایجاد نمایید. می توانید در URL صفحهء قدیمی اصلاح انجام دهید و افراد را به بازدید از صفحهء جدید دعوت نمایید. اطمینان حاصل فرمایید که لینک اصلاح شده در صفحهء جدید قرار گرفته است.
    • همچنین بسیار مناسب است که اطلاعات تماس خود را در لینک جدید قرار دهید تا اگر بازدیدکنندگان به اشتباه افتادند. و نیاز به ارتباط مستقیم با شما پیدا کنند بتوانند با شما در ارتباط باشند. در واقع با این کار برای بازدیدکنندگان خود اعتماد سازی خواهید کرد.
    • می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و لینکدین استفاده کنید تا به کاربران اطلاع دهید که صفحات جدیدی را در وبسایت خود قرار داده‌اید.
    • شما می توانید از طریق شرکت ارائه دهندهء میزبان وب سایت تان “خطای 404” و تغییر مسیرها در وب سایت تان را بررسی نمایید. هنگامی که یک کاربر به URL در صفحهء قدیمی وارد می شود. میزبان وب شما می تواند بازدیدکنندگان را به صفحهء مشخص جدید هدایت و رفع خطای 404 را انجام دهد.
    • می‌توانید از ابزارهای آنالیز وبسایت مانند Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید کدام صفحات در وبسایت شما بیشترین بازدید را دارند، و در صورت حذف آن‌ها، به کاربران پیشنهاد صفحات جدید بدهید.
    • با ثبت تغییرات در وب سایت تان می توانید همیشه سازمان یافته و منظم باشید. سپس می توانید به عقب بازگشته و مشکلات لینک را رفع نمایید.

– خطاهای 404 و اشتباهات تایپی

در صورتی که آدرس نام دامنه در کادر مرورگر اشتباه تایپ شود، هر فردی ممکن است خطای 404 را دریافت نماید. شما نمی توانید تمامی خطاهای تایپی و نوشتاری نام دامنهء وب سایت تان را حدس زده و یا تخمین بزنید.

اما اگر نام دامنه شما به راحتی غلط تایپ شده و یا درست تلفظ نمی شود. می توانید این اشتباهات معمول را به عنوان نام دامنه خریداری نمایید. سپس کد 301 تغییر مسیر در هر یک از این اشتباهات تایپی که حال تبدیل به نام دامنه شده اند را به وب سایت اصلی اتان ایجاد و متصل نمایید. این روش خوبی برای هدایت بازدیدکنندهء گمراه به وب سایت تان می باشد.

انواع  خطای  ۴۰۴ در مرورگرهای مختلف

یک نکته است که باید به ان توجه داته باشید، این که این خطا امکان دارد در مرورگرهای مختلف ایجاد گردد، بسته به این که از چه مرورگری مورد استفاده قرار می دهید، کد خطا دارای تفاوت خواهد بود. در ادامه این خطا را در مرورگر های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم

  • 404 Error
  • 404 Not Found
  • HTTP 404
  • The requested URL [URL] was not found on this server
  • Error 404 Not Found
  • HTTP 404 Not Found
  • 404 File or Directory Not Found
  • 404 Page Not Found

آیا ارور ۴۰۴ سبب اسیب به سئو می شود؟

با توجه به اعلام شرکت گوگل صفحاتتی که دارای ارور 404 هستند بر  رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی نمیزاره اما صورت فیر مستقیم قادر است که سبب تحت تاثیر قرار گرفتن سئو سایت شما شود اما این امر چگونه رخ می دهد

تصور بر این داشته باشید که سایت شما در طراحی سایت در کرج دارای یک صفحه ای است که در ان لینک های داخلی و خارجی با ارزشی هستش و حالا این صفحه دچار ارور 404 شده است این شرایط باعث میشه که ربات های گوگل این صفحه را از حالت ایندکس خارج می کنند و تمامی لینک های شما در آن صفحه هم بی ارزش می شوند.

زمانی که کاربر به صفحه مورد نظرش هدایت نمی شود و با یک صفحه ۴۰۴ رو به رو میگردد یک تجربه کاربری بدی از سایت شما دریافت میکند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]